Autoglas
EKOLOŠKI TRENDOVI

Vozila ponovno postaju šarena i sve “zelenija”
Objavljeno 17. ožujka, 2023.
Konzultanti za boje preporučuju proizvođačima da ponude nijanse na hrabrijem kraju spektra

Nakon godina sivih nijansi automobili iznenada ponovno postaju šareni, zahvaljujući novim tehnologijama uz naglasak na održivost koja stvara ‘‘zelenije‘‘ boje, ugodne i oku i klimatskim zahtjevima. BMW je osmislio automobil koji može mijenjati boju daljinskim upravljačem, a VW je nedavno odabrao blještavi bulevar u Las Vegasu za svjetsku premijeru modela ID 7 Electric obojanog u uzorak QR koda u više boja. Čini se da su proizvođači konačno osvježili svijet boja automobila nakon desetljeća dosadne plave, sive, smeđe, bijele, crne. Naposljetku, boja je jedan od najvažnijih aspekata dizajna automobila jer prava boja može značiti razliku između luksuznog i dosadnog SUV-a. Također može pretvoriti krntiju u stroj iz snova za tinejdžere. Održivost je nova parola u svijetu automobilskih boja i čini se da su proizvođači automobila prilagodili legendarnu Henry Fordovu "možete imati bilo koju boju samo da je crna" da umjesto toga znači ‘‘zelenu‘‘ i sada nude veliki izbor ekološki prihvatljivih nijansi. Premazi za automobile oduvijek su vođeni tehnologijom, a novi promjenjivi premazi koje su predstavili BMW i Volkswagen rezultat su kemijskog napretka. Većina VW-a ovih dana dolazi u raznim nijansama sive, ali tvrtka iz Wolfsburga odlučila se za obilje boja, nanoseći više od 40 različitih slojeva boje na ID prototip, od kojih su neki napravljeni da svijetle. To je automobil pretvorilo u kameleona među električnim vozilima.



"Paleta na našim cestama definitivno ponovno postaje šarenija", kaže Mark Gutjahr, koji je zadužen za dizajn kod dobavljača boja BASF Coatings u Muensteru. "Sa sve većom elektrifikacijom automobila, sve se više modela natječe za pozornost, a brojni novi proizvođači također ulaze u igru. To se odražava na spektar boja", rekao je Gutjahr. Konzultanti za boje preporučuju proizvođačima da ponude nijanse na hrabrijem kraju spektra. U ovom je trenutku zapravo samo jedna boja trend, bar u prenesenom smislu, a to je zelena, bilo kao pastelna ili tradicionalna nijansa, prigušena ili intenzivna.

“U potrazi za najmanjim mogućim ugljičnim otiskom i u konačnici klimatski neutralnom proizvodnjom, fokus je sve više na ‘zelenim’ premazima”, rekao je Marco Benen iz upravljanja održivošću u BASF-u. H