Tehno
NE DAJTE SE UPECATI U ZAMKU

Pet zlatnih savjeta da vas ne bi “preveslali”
Objavljeno 10. ožujka, 2023.
Nažalost, često možemo pročitati kako je netko prevaren upravo putem oglasnika, odnosno prilikom kupnje ili prodaje

Njuškalo nije popularno samo među našim prodavačima i kupcima, nego i raznim prevarantima. Ne dajte se upecati u zamku kroz naših pet savjeta.



Njuškalo je u Hrvatskoj neprijeporni gospodar među oglasnicima. Iako postoje razne varijante, od drugih samostalnih oglasnika do onih integriranih u društvene mreže. Tu popularnost prepoznali su i brojni prevaranti. Nažalost, često u medijima možemo pročitati kako je netko prevaren upravo putem oglasnika, odnosno prilikom kupnje ili prodaje nečega. U redakciju znamo dobiti vaše primjere brojeva i korespondencije s prevarantima koje ste uspješno razotkrili. Ipak, kako je ponavljanje majka znanja, nije na odmet proći još jednom kroz sigurnosne preporuke, a koje smo ovaj put uobličili kroz naših pet zlatnih savjeta.

1. Nikada ne šaljite broj kartice


Prvo i osnovno - nikad, ali baš nikada nikome ne šaljite broj vaše kreditne kartice! Prevaranti će često tražiti od vas broj kratice i CVC/CVV broj koji se nalazi uglavnom na njezinoj poleđini. Slanjem ovih podataka upravo ste napravili isto kao da lopovu u ruke date ključeve vašeg doma. Za bilo kakvu uplatu na račun pravi potencijalni kupac ne treba ništa više od imena, prezimena i IBAN-a, odnosno broja računa. Ako vas netko traži bilo što drugo za uplatu, vrlo vjerojatno je riječ o prevarantu.

2. Izbjegavajte poruke mimo Njuškala


Iako nije pravilo, većina prevaranta izbjegava bilo kakvu komunikaciju korištenjem Njuškalo poruka. Kako Njuškalo poruke imaju ugrađene sigurnosne mehanizme, prevaranti će najčešće zato koristiti SMS, Viber ili WhatsApp. Razgovor će prevarant uglavnom započeti s frazom: "Je li dostupno?", a nakon toga bez previše rasprave uglavnom šalju link za unos podataka kartice, ili direktno traže podatke kartice. Ovdje se sjetite prvog pravila i nikako ne šaljite te podatke. Zapamtite, ako već netko preferira komunikaciju porukama, inzistirajte na porukama unutar Njuškala.

3. Kupac (ne) šalje dostavu


Prevarant koji se "odlučio na kupnju", na domišljat će način javiti da šalje dostavu prema vama te vas uputiti na lažne stranice kurirske službe koja traži unos kartice. Prevarant će ovdje uglavnom poslati link ili QR kod čijim očitavanjem idete na phishing stranice za unos podataka. Stranice Hrvatske pošte, DPD-a, GLS-a i sličnih dostavnih službi lažirane su, pa nikada ondje nemojte upisivati svoje osobne ni bankovne podatke.

4. Ne uplaćujte unaprijed


Ako nešto kupujete od prevaranta, često će te dobiti informaciju u kojoj vas se moli uplata pologa, ili dijela vrijednosti proizvoda kojeg kupujete. Najčešće je bilo kakva uplata unaprijed prevara, a naručena je roba zapravo lažna i ne postoji. Stoga, kada god možete zahtijevajte plaćanje pouzećem, ili još bolje - koristite Njuškalov PayProtect.

5. Koristite PayProtect


Njuškalov PayProtect relativno je nova mogućnost koju nudi ovaj popularni oglasnik. Kad nešto kupujete, ponudite svoju cijenu i platite izravno Njuškalu, a dalje će Njuškalo odraditi plaćanje prema prodavaču. Osim toga, uz kod za praćenje, uvijek možete provjeriti gdje je vaša pošiljka. Veliki benefit je i jamstvo povrata novca, ako predmet ne stigne ili nije onaj koji je prodavač oglasio. Osim za kupce, PayProtect je odličan i za prodavače. Kao prodavač dobivate ponude kupaca i možete ih potvrditi ili odbiti, a nakon prihvaćene ponude naručujete In Time dostavu na svoju adresu koja prikuplja spremnu pošiljku. Za prodavača je ta usluga u potpunosti besplatna, a troškovi usluge i dostave obračunati su u cijenu koju plaća kupac. Njuškalo čuva novac koji je kupac uplatio te ga šalje prodavaču nakon potvrde kupca o ispravnosti predmeta. Ako se nas pita, ovo je možda jedan od najboljih primjera za čuvenu izreku: "Čist račun i duga ljubav".
 
Marin REŽIĆ
Veliki benefit je i jamstvo povrata novca, ako predmet ne stigne, ili nije onaj koji je prodavač oglasio

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike