Autoglas
PROIZVOĐAČI AUTOMOBILA IMAJU KRONIČNIH PROBLEMA S PRIJEVOZOM

Radnici će postati vozači kamiona
Objavljeno 7. ožujka, 2023.

Najtraženiji radnici u Europi su oni koji posjeduju kategoriju za upravljanje teretnim vozilom, konkretno "labudicom". Na zavodima za zapošljavanje ih - nema! Kako prenosi ugledni Automotive News Europe, proizvođači automobila u Europi su se, osim nedostatka poluvodiča i dijelova te narušenih lanaca opskrbe, našli pred još jednim izazovom - nemogućnosti isporuke gotovih automobila. Naime, procijenjeno je da je tijekom protekle godine samo u Europi ostalo neisporučeno više od 50.000 gotovih automobila, a temeljni je razlog naizgled banalan - nedostatak vozača kamiona.



Jedna od mnogih posljedica ruske invazije na Ukrajinu je tako i manjak vozača kamiona, jer su mnogi europski vozači podrijetlom iz Ukrajine. Prije godinu dana postali su nedostupni, produbljujući već od ranije nastale probleme s logistikom koji su započeli s pandemijom bolesti COVID-19, i nastavili s nestašicom poluvodiča. Ovaj problem zahvatio je gotovo sve proizvođače automobila na Starom Kontinentu. Stellantis je, primjerice, u svojim tvornicama u kojima proizvodi vozila Fiat i Peugeot, postavio plakate u pokušaju da uvjeri svoje radnike da zauzmu mjesto za upravljačem kamiona. Oko 140 zaposlenika, uglavnom iz Francuske, Španjolske i Italije, već se odazvalo ovom pozivu. Stellantis je priopćio kako će im platiti obuku i nadoknaditi troškove za dobivanje vozačkih dozvola i olakšavanje dobrovoljne promjene radnog mjesta.

U Stellantisu također razmatraju nabavu vlastitih kamiona za prijevoz automobila kako bi se lakše nosili s logističkim poteškoćama koje ih pritišću posljednjih mjeseci. Promjena radnog mjesta u Stellantisu može biti privremena ili trajna, pa radnici koji se eventualno žele vratiti na svoja prijašnja radna mjesta u tvornici, mogu to učiniti. Naime, nedostatak vozača kamiona ostavio je krajem prošle godine tisuće gotovih automobila zaglavljenih u Stellantisovoj tvornici u Sochauxu, na istoku Francuske, prisiljavajući tvrtku da mnoge od njih parkira na napuštenom aerodromu, nekoliko kilometara udaljenom od tvornice. I njihov broj se konstantno povećava!

Kako bi skratio vrijeme potrebno za isporuku proizvedenih automobila, Stellantis je čak svojim dilerima ponudio mogućnost da dođu u tvornicu i sami preuzmu naručene automobile, a sličnu mogućnost ponudili su i neki drugi proizvođači. U sličnom problemu našli su se lani i Volkswagen grupa, Mercedes i Renault, koji je već započeo proces obuke nekih zaposlenika u vozače kamiona.

M.Pavličević
BREXIT PROBLEM
Problemi s nedostatkom vozača kamiona počeli su s pandemijom, kada je globalno prometovanje bilo otežano, a u jednom trenutku čak i prekinuto. Kulminacija je dosegnula vrhunac s Brexitom, kada je Velika Britanija izišla iz Europske unije. Na desetke tisuće vozača od tada nedostaju Velikoj Britaniji, a sve se to prelilo, u manjem broju, i na Europu.

Možda ste propustili...