Autoglas
MERCEDES

Ove godine stiže eSprinter, raznovrstan i vrlo učinkovit
Objavljeno 28. veljače, 2023.
Aduti: Dva stila karoserije i duljine, tri veličine baterije i velika nosivost

Mercedes-Benz je u novi eSprinter uložio oko 350 milijuna eura, a u svaku od tri tvornice u Charlestonu, Düsseldorfu i Ludwigsfeldeu bit će uloženo oko 50 milijuna eura za prilagodbu njihove proizvodnje. Modularni koncept novog dostavnjaka omogućuje maksimalnu sinergiju u proizvodnji, a time i odgovarajuću isplativost. Lansiranje novog eSprintera na tržište počet će u SAD-u i Kanadi u drugoj polovici 2023., a u Europi krajem godine.



Opremljen je najvećom dostupnom baterijom, koja ima iskoristivi kapacitet od 113 kilovatsati i wltp dometom od 400 do 500 km u gradu. Kapacitet teretnog prostora je 14 kubnih metara, a dopuštena ukupna masa vozila je do 4,25 tona. U Europi će ova prva varijanta eSprintera biti predstavljena krajem 2023., a postupno će slijediti varijanta šasije s kabinom i druge varijante baterija. Zbog toga je eSprinter privlačan kao osnovno vozilo za brojne nove sektore, kao i za proizvođače konverzija i nadgradnji.

Iako se dizajnom gotovo i ne razlikuje od prethodnika, to je zapravo potpuno novo vozilo, jer se temelji na novom konceptu koji se sastoji od tri modula. Oni omogućuju najveću moguću slobodu u razvoju i dizajnu raznih konverzija i nadgradnja koje su prije bile poznate samo kod Sprintera s konvencionalnim pogonom. Prednji modul, ujednačeno dizajniran prednji dio, uključuje sve visokonaponske komponente i može se nepromijenjeno kombinirati sa svim varijantama vozila, bez obzira na međuosovinski razmak i veličinu baterije.

Kao i svi Mercedes-Benzovi električni vanovi i novi eSprinter može se puniti i izmjeničnom (AC) i istosmjernom (DC) strujom. Ugrađeni punjač, koji pretvara struju u vozilu prilikom punjenja izmjeničnom strujom, na primjer putem Wallbox sustava, ima najveću snagu od 11 kW. Na brzim punionicama može se puniti snagom do 115 kW. Tako punjenje od 10 do 80 posto punog kapaciteta traje oko 28 minuta za bateriju od 56 kWh i oko 42 minute za bateriju od 113 kWh.

Danas je Mercedes-Benz elektrificirao sve segmente od malog kombija do srednjih i velikih kombija, a od 2025. svi će novi modeli biti potpuno električni.

 
Mato PAVLIČEVIĆ
Sinkroni motor male težine
Glavne komponente električnog pogonskog sklopa (eATS) su učinkoviti motor i inovativna električna stražnja osovina, a oboje se prvi put koriste u baterijskom električnom kombiju iz Mercedes-Benza. Sinkroni motor s permanentnim magnetom (PSM), koji teži samo oko 130 kilograma, karakterizira posebno visoka učinkovitost i optimizirano upravljanje toplinom.