Regija
VINKOVAČKA ADMINISTRACIJA POSTALA UČINKOVITIJA

Preko sustava eGrađani do lokacijske, građevinske, uporabne i drugih dozvola
Objavljeno 31. siječnja, 2023.
VINKOVCI - U vinkovačkom Upravnom odjelu za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša građani i poduzetnici sada mnogo jednostavnije dolaze do svih potrebnih dozvola, a zahvaljujući tehnologiji i transparentnosti, tijekom obrade podataka u svakom trenutku mogu vidjeti u kojoj je fazi rješavanje njihovih predmeta.



U tom su gradskom odjelu prošle godine za potrebe digitalizacije čak pet mjeseci prije predviđenog roka obavili skeniranje 15.323 akta ili više od 50.000 stranica različitih akata o gradnji. Riječ je o desetak vrsta akata poput građevinske, uporabne, lokacijske i drugih dozvola, po koje građani uskoro više neće morati odlaziti u institucije nego će do traženih dokumenata doći na puno jednostavniji način - kroz sustav eGrađani i preko GEOportala ISPU, odnosno moći će se obratiti uredima za graditeljstvo koji će ih zatim brzo povući iz sustava.



Pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje, gradnju i zaštitu okoliša Davor Mecanović ističe da se svi procesi oko izdavanja građevinskih i uporabnih dozvola odvijaju preko sustava eDozvola, što ubrzava postupak koji je sada potpuno digitaliziran.



- Sadržaj potrebne dokumentacije za izdavanje dozvole smanjio se, komunikacija u sustavu odvija se elektroničkim putem te svaki korisnik sustava može brzo i lako priložiti dokumentaciju. Tako postižemo da imamo bržu i djelotvorniju obrada zahtjeva, a podnositelji mogu obaviti sve potrebne radnje u samom sustavu te u svakom trenutku imati uvid u kojoj je fazi njihov predmet. Ovakvim načinom rada poboljšava se i učinkovitost provedbe zakona, čime se utječe i na povećanje isplativosti investiranja u gradnju, a samim tim i na povećanje broja investicija te na povećanje broja zaposlenih u građevinarstvu. Neizmjerno je važno i smanjenje administrativnog opterećenja ulagača u nekretninski sektor, ali i osiguranje transparentnosti postupaka u području prostornog uređenja i gradnje - kaže Davor Mecanović.



S radom ovog odjela često se susreće velik broj građana i investitora. Stoga su, ističe Mecanović, svi prostorni planovi dostupni online na lako pretraživ način, kako bi strankama olakšali i ubrzali postupak ishođenja raznih dozvola i potvrda.



- Posebno su ovakvi pokazatelji važni kada je riječ o građevinskom sektoru, gdje dugotrajno čekanje na dozvole može usporavati gradnju i smanjiti aktivnost u građevinskoj industriji, što onda može negativno utjecati i na gospodarstvo u cjelini. Naša je zadaća osigurati da se procesi izdavanja dozvola odvijaju na efikasan i transparentan način kako bi u konačnici građani bili zadovoljni, a poduzetnici spremni za realizaciju svojih projekata. Stoga smo konstantno na raspolaganju svim investitorima tijekom postupka, ali i prije nego što podnesu zahtjev za izdavanje akata, a kako bismo zajedno što brže i kvalitetnije odradili posao - kaže gradonačelnik Ivan Bosančić. M. Flego
28

vrsta zahtjeva i postupaka moguće je pokrenuti kroz sustav eGrađani

Možda ste propustili...

DANI FRANKOFONIJE U SŠ MARKA MARULIĆA

Upoznali francuski film, osmislili strip

Najčitanije iz rubrike