Osijek
KOMUNALNO I PROMETNO REDARSTVO

Prekršaja je manje otkako redari rade i drugu smjenu
Objavljeno 30. siječnja, 2023.
Najčešće nepropisno parkiranje na zelenim i drugim površinama javne namjene

Odluka o uvođenju dvosmjenskog rada komunalnih redara pokazala se više nego opravdanom. Naime, proteklih se godina dio naših sugrađana oslanjao na činjenicu da je radno vrijeme redara do 15.30, te se nakon tog vremena ponašao krajnje neodgovorno, pri čemu je najčešći prekršaj bio parkiranje na nedopuštenim mjestima. Uvođenjem druge smjene znatno se smanjio broj prekršaja u poslijepodnevnim i večernjim satima.



Kvartovske razlike


Otkrio nam je to pročelnik Upravnog odjela za komunalno gospodarstvo, promet i mjesnu samoupravu Grada Osijeka, Antonio Lozančić, kojega smo zamolili da napravi mali rezime prošle godine kada je riječ o radu komunalnih i prometnih redara.

Do dolaska nove gradske uprave, na čelu s gradonačelnikom Ivanom Radićem, 15 gradskih četvrti i mjesnih odbora, odnosno prostor od Josipovca do Klise te od Tvrđavice do Tenje, pokrivalo je samo pet komunalnih redara, zbog čega su brojne nepravilnosti, poput pretrpanih koševa za otpatke, išaranih pročelja, divljih deponija ili gaženja travnatih površina automobilima, bile osječka svakodnevica.

Danas ih je u Gradu Osijeku zaposleno dvostruko više (10), a za prometni se red brine još pet prometnih redara.

"Ovisno o godišnjem dobu mijenjaju se i prioriteti njihova rada, pa je tako, primjerice, u zimskom razdoblju pozornost usmjerena na uklanjanje snijega i leda, a u ljetnom na ambroziju i korov, no kao najveći izazov izdvaja se nepropisno parkiranje na zelenim i na drugim površinama javne namjene", ističe pročelnik Lozančić.

Dodaje kako svaka gradska četvrt i mjesni odbor imaju svoje specifičnosti.

"Mjesni su odbori uglavnom primjeri individualnog stanovanja u manje urbanim dijelovima grada i tu je najčešće problem način držanja domaćih životinja. U gradskim se četvrtima po načinu života razlikuju dijelovi naselja kolektivnog i individualnog stanovanja, što u konačnici utječe na komunalnu problematiku, koja se najčešće odnosi na odgovarajuću dostupnost parkirališnih mjesta", objašnjava Lozančić.

Zbog svakodnevne fluktuacije građana prema središtu grada, intenzivnog prometa i korištenja komunalne i druge urbane opreme izdvaja se gradska četvrt Gornji grad.

"U toj gradskoj četvrti imamo povećan broj prekršaja parkiranja vozila na javnim zelenim i drugim površinama, a i zbog najvećeg broja zauzimanja površina javne namjene postavljanjem terasa ili štandova te održavanja raznih manifestacija i prezentacija", dodaje pročelnik.

Uz to što i sami možemo gotovo svakodnevno vidjeti kršenje propisa kada je riječ o parkiranju, loše će navike osječkih vozača ilustrirati i podatak da je prometno redarstvo prošle godine izdalo ukupno 6479 kazni za prometne prekršaje parkiranja na površinama na kojima to nije dopušteno. Komunalno je redarstvo u istom razdoblju izdalo ukupno 5416 kazni. Da se većim angažmanom redarstva itekako može utjecati na (loše) navike građana, vidljivo je po redu koji je zavladao kod Tržnice rabljenih automobila. Ondje je, naime, donedavno bio eldorado za vozače koji se ne ustručavaju parkirati na zelenim površinama, no danas su one kakve i trebaju biti - prazne i zelene.

Visina kazni


Kad smo kod prekršaja, neizbježno je osvrnuti se na konverziju iznosa kazni za njih iz kuna u eure. Tu su, za razliku od trgovina i nekih usluga, građani bolje prošli.

"Visina kazni iz nadležnosti komunalnog redarstva nije se mijenjala, nego se promijenio fiksni tečaj konverzije od 7,534 kn za jedan euro kod utvrđivanja visine kazne izražene u eurima. U skladu s izmjenama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, kazne iz područja prometnog redarstva usklađene su s njim. Tako su kazne koje su do sada bile 300 kn, 500 kn i 700 kn od 1. siječnja 2023. godine 30 €, 60 € i 90 €. Iz toga je razvidno da su prometne kazne nešto niže nego što su bile one izražene u kunama. Za sve, kao i prije, vrijedi da se, ako se plati u roku od tri dana, iznos kazne smanjuje za 50 posto", ističe Lozančić.

Ivan Alilović
ŠTO SVE NADZIRU KOMUNALNI REDARI
Komunalni redari provode nadzor nad primjenom komunalnog reda propisanog Odlukom o komunalnom redu i drugih odredbi definiranih zakonima ili podzakonskim aktima, pa tako obavljaju nadzor nad: uređenjem naselja, korištenjem površina javne namjene, poštovanjem uvjeta korištenja javnih parkirališta, nerazvrstanim cestama i drugim površinama namijenjenim za parkiranje vozila, održavanjem čistoće i čuvanjem površina javne namjene, poštovanjem odredbi o obvezi uklanjanja snijega i leda, prikupljanjem, odvozom i postupanjem s prikupljenim komunalnim otpadom, prenamjenom površina javne namjene, uklanjanjem ruševnih objekata, uklanjanjem oštećenja pročelja i pokrova koji nisu nosiva konstrukcija, provedbom odredbi Zakona o gospodarenju otpadom, sprečavanjem nepravilnog odlaganja otpada i uklanjanjem divljih deponija, provedbom Zakona o zaštiti od svjetlosnog onečišćenja, Zakona o zaštiti životinja, Odluke o uvjetima i načinu držanja kućnih ljubimaca te načinom postupanja s napuštenim i izgubljenim životinjama, provedbom odredbi Zakona o zaštiti od buke, Zakona o prijevozu u cestovnom prometu i sl.

Možda ste propustili...

KAD TI GLUTEN ZAGORČAVA ŽIVOT

Osam od deset oboljelih ne zna da ima celijakiju

BAUMIT LIFECHALLENGE: KATEGORIJA “ZAPANJUJUĆA STRUKTURA”

Gospodarski centar nominiran za najljepšu fasadu u Europi

Najčitanije iz rubrike