Ekonomija
NA UDARU ZRAČNI PRIJEVOZ I BRODARSTVO

Europske komore protive se uvođenju dodatnih poreza
Objavljeno 24. siječnja, 2023.
Prema dosadašnjoj verziji Direktive EU-a o oporezivanju energije, zračni prijevoz i brodarstvo nisu bili zahvaćeni porezom, no posljednji prijedlog Europske komisije u sklopu usklađivanja Direktive s ciljevima Europskog zelenog plana uključuje ukidanje te iznimke.
Iako smatra da je revizija u određenoj mjeri potrebna kako bi se Direktiva prilagodila novim vremenima, europska udruga komora Eurochambres, čiji je član i Hrvatska gospodarska komora (HGK), izjasnila se protiv dodatnog poreznog opterećenja za zračni i pomorski prijevoz.
Pozivaju na uravnotežene i učinkovite izmjene koje uzimaju u obzir trenutne gospodarske okolnosti i krize. Revizija ne bi smjela uvoditi dodatna porezna opterećenja za tvrtke i posljedično za korisnike, posebice ako to neće dovesti do smanjenja emisija. Odluka bi u još nepovoljniji položaj stavila građane i tvrtke u geografski izoliranijim područjima, posebice na otocima, jer će se porez povećavati sukladno s udaljenosti i potrošnjom goriva.
U zračnom prijevozu troškovi za gorivo čine četvrtinu svih operativnih troškova avioprijevoznika, a regulativa ReFuel Aviation pred njih će staviti i dodatne zahtjeve oko održivosti i dopuštenih mješavina goriva. Obje industrije već će imati dodatne troškove i zbog revidiranog sustava trgovanja emisijama.
"Ovi su sektori bili izrazito pogođeni pandemijom, a onda je došao i rat u Ukrajini. No pokazalo se i koliko je njihovo zdravlje ključno za dobavne lance. Može se očekivati podizanje cijena prijevoza i prelijevanje na turizam te ostale povezane industrije", ističe direktor Sektora za promet HGK-a Dario Soldo.
"Europski avioprijevoznici podupiru Europski zeleni plan i rade na smanjenju emisija i zagađenja, no pod velikim su utjecajem visokih i volatilnih cijena goriva i naknada u sustavu trgovanja emisijama", rekao je predsjednik Udruženja zračnog prometa HGK-a Slaven Žabo iz Croatia Airlinesa.
Žabo ističe da je sama obveza prijavljivanja emisija za avioprijevoznike koji premaše deset tisuća tona u emisijama diskriminatorna, jer se ti prijevoznici ne mogu prijaviti za sredstva iz Modernizacijskog fonda kako bi smanjili troškove s obzirom na to da upotrebljavaju fosilna goriva. Održivo zračno gorivo (tzv. SAF) skuplje je i nije dostupno u svim zračnim lukama u Europi.
"U tijeku su pregovori Vijeća i Parlamenta EU-a o prijedlogu Komisije da se EU ETS direktiva izmijeni na način da se emisije iz pomorstva uključe u sustav trgovanja emisijama stakleničkih plinova EU-a", kaže Anja Maras Jugo iz tvrtke Jadranski pomorski servis.Z.R.
Možda ste propustili...

NA MOSTARSKOM SAJMU 42 TVRTKE IZ RH

Planiraju poboljšati izvoz na tržište BiH

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora