Ekonomija
OČEKUJE SE PORAST CIJENE RADA

Sve više radnih mjesta ostat će nepopunjeno
Objavljeno 18. siječnja, 2023.
Troškovi rada, jaz između dostupnih i potrebnih vještina zaposlenika te nemogućnost popunjavanja radnih mjesta na vrijeme - to su tri najveća izazova s kojima će se u bližoj budućnosti, u idućih pet godina, susretati kompanije, koji ionako već sad posluju u nikad izazovnijem vremenu. Kao izravna posljedica manjka odgovarajuće radne snage - očekuje se porast cijene rada.



Pokazalo je to najnovije istraživanje Konzultantske kuće Horváth u kojemu je sudjelovalo 50 financijskih direktora kompanija iz Europe i svijeta, među kojima 43 posto njih ostvaruje prihode više od milijardu eura, a 30 posto kompanija koje su sudjelovale u istraživanju ima više od pet tisuća zaposlenika. Kao izravne posljedice navedene situacije, povećat će se opseg posla za postojeću radnu snagu, cijena rada će nastaviti rasti te usporiti implementacija novih poslovnih rješenja unutar kompanija,



"Iako se često naglašava nedostatak zaposlenika s određenim tehničkim vještinama poput programera ili pak zaposlenika u građevinarstvu ili turizmu, istraživanje je pokazalo da kompanijama najviše nedostaje soft skills, odnosno vještina koja se tiču interakcije s kolegama - komunikacija, radna etika, motivacija, dobra suradnja te pronalazak rješenja, zatim slijede poslovne vještine, a to su razumijevanje poslovanja kompanije, primjene digitalnih rješenja te njihovih implementacija, te funkcionalne vještine koje čine razumijevanje procesa, poznavanje IT sustava te analitičnost", izjavio je Robert Ćuzela-Piljac iz konzultantske kuće Horváth.



Njihovo istraživanje pokazalo je da će se kompanije do 2025. nastaviti suočavati s gorućim problemom nedostatka kvalitetne radne snage, te se procjenjuje da će svako deseto radno mjesto ostati nepopunjeno, a kao izravna posljedica očekuje se porast cijene rada od 16 posto, dok čak 93 posto kompanija planira manjak radnika nadomjestiti povećanjem opsega posla trenutnim zaposlenicima.



Istraživanje je pokazalo da tri četvrtine menadžera ističe kako se do zaposlenika teže dolazi zbog oštre globalne i regionalne konkurencije, gotovo polovina navodi promjene u demografiji, dok samo pet posto menadžera izdvaja kako je problem u novcu koji plaćaju talentiranim zaposlenicima.



“Kako bi kompanije zadržale svoje zaposlenike te privukle nove, nužno je zaposlenicima ponuditi jasne mogućnosti daljnjeg usavršavanja, mogućnosti napredovanja te skratiti sam proces selekcije zaposlenika. Tu je iznimno važna uloga odjela ljudskih resursa koji treba promišljati strateški, te uzimati u obzir na koji način očekivanja novih generacija mogu biti u interakciji s ciljevima kompanije, kako bi se osigurao održiv rast poslovanja”, istaknuo je Robert Ćuzela-Piljac. D.Kuštro
SOFT SKILLS ILI EMOCIONALNA INTELIGENCIJA
”Soft Skills” su ljudske vještine i odnose se na skup osobina osobe, njezinih stavova, navika, manira, komunikacijske sposobnosti, radne etike i vještina koje karakteriziraju odnose s drugim kolegama i osobama. Dakle, sve ono što oslikava naš odnos prema ljudima, poslu, pa i životu. Sociolozi ih smatraju “emocionalnom inteligencijom”, pa samim tim nisu mjerljive, ali uspjeh se ogleda u učincima naših postupaka – kroz kvalitetu međuljudskih odnosa i poslovnu produktivnost. S druge strane su pak “Hard Skills” koje čine znanja i profesionalne vještine stečene obrazovanjem, dakle mjerljive su diplomom i zvanjem. Stoga ih nazivaju tehničkim vještinama.

Možda ste propustili...

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

VEĆINA WEB-STRANICA NAJVEĆIH HRVATSKIH KOMPANIJA ENERGETSKI JE NEODRŽIVA

Internet je četvrti najveći zagađivač okoliša u svijetu

Najčitanije iz rubrike