15.3.2024., 00:00
OSNOVNA ŠKOLA JOSIPA KOZARCA SLATINA
Uz Dan škole obilježili i Svjetski dan matematike

SLATINA - Povodom Dan škole, koji Osnovna škola Josipa Kozarca u Slatini obilježava na dan rođenja toga hrvatskoga književnika 18. ožujka, s nekoiliko radionica obilježen je i Svjetski dan matematike te Dan broja  na dan rođenja Alberta Einsteina (14. ožujka).


Obilježavanje je započelo zanimljivom prezentacijom „Rubikova kocka“ učenika Andreja Vranješa, koji je pokazao nevjerojatnu brzinu u slaganju Rubikove kocke. On je sva polja kocke uspio složiti za 33,92 sekunde. Radionicu „Financijska pismenost“ vodila je profesorica Marijana Špoljarić sa Veleučilišta u Virovitici za učenike 6. razreda, s kojima je bila njihova učiteljica matematike Anita Martinčević, te za učenike 6. razreda OŠ Vladimira Nazora iz Nove Bukovice, koji su došli u pratnji učiteljice Ivane Škrobo.

Radionicu „Matematičke igre“ u trajanju od dva školska sata vodili su članovi Udruge mladih nadarenih matematičara „Marin Getaldić“ iz Zagreba Lucija Relić i Ivan Premuš. Radionica je održana za učenike 7. i 8. razreda škole čiji je učitelj matematike Marko Škrobo, te za učenike 7. razreda OŠ Suhopolje, koji su došli u pratnji učiteljica matematike Marine Kaselj i Mirele Brdar. Na toj radionici učenici razvijaju matematičko i logičko razmišljanje kroz igre koje naizgled nemaju nikakve veze s matematikom i sve je praćeno zabavom i međusobnom suradnjom.

– Održana je također interaktivna radionica „Financijska detektivska igra", dizajnirana za učenike šestih razreda osnovne škole, koja pruža praktično iskustvo u rješavanju slučajeva povezanih s neodgovornim financijskim ponašanjem. Raspoređeni po timovima učenici preuzimaju uloge financijskih detektiva, analizirajući situacije, identificirajući pogreške u trošenju novca i donoseći pametnije financijske odluke. Cilj igre je osvijestiti učenike o važnosti postavljanja prioriteta u financijskom trošenju, osnovama financijskog planiranja, uključujući budžetiranje i štednju, te kako svakodnevne odluke o trošenju utječu na financijsku dobrobit. Ova igra potiče na kritičko razmišljanje o posljedicama financijskih odluka i primjenu matematičkih vještina u izradi budžeta i planiranju štednje. – pojasnila je učiteljica Anita Martinović.

Ususret Danu škole, u okviru izvannastavnih aktivnosti učenici članovi Dječjeg foruma i Abelove grupe održali su radionicu pod nazivom „Glagoljica u matematici“. Uz pomoć učiteljica Melite Čmarec i Anite Martinčević otkrili su da svako glagoljično slovo ujedno predstavlja i broj, a podsjetili su se također što je to glagoljica, ispunjavali nastavni listić brojčanim podatcima o Baščanskoj ploči na glagoljici te rješavali matematičke zadatke na glagoljici.

Petar Žarković