Autoglas
UPEČATLJIV, SPORTSKI I PRIVLAČAN IZGLED

Q4, Audijeva ulaznica u premium strujno društvo
Objavljeno 6. prosinca, 2022.
Ako financije stavimo po strani (560.000 kn), Q4 Sportback 40 e-tron, uistinu je električno vozilo koje bi svatko poželio

Električni automobili još su uvijek skupi i mnogima nedostižni. Ovaj cjenovni jaz pomalo ublažavaju poticaji za koje uvijek čitamo kako su razgrabljeni u minutama od otvaranja natječaja. Ovakve vijesti daju nam ipak naslutiti kako je veliki broj onih koji se ipak žele voziti na struju.



Ponuda električnih vozila postaje sve veća i bogatija, a s njom, uvjereni smo, s vremenom će doći i povoljnije cijene. Ipak, za društvo kojem cijena nije presudni faktor, električni automobili su tu i bez poticaja za kupnju, a osim njih tu su i premium modeli. Svoj ulazni električni model Audi nudi kao Q4 Sportback 40 e-tron kojeg smo provozali.

Naš osvrt na Audi Q4 počinje od cijene. Ona starta od razumnih 370 tisuća kuna. Iako je za mnoge naše vozače i ovo previše, valja imati na umu da su električni automobili zamjetno skuplji od svoje dizelsko-benzinske braće, tako da je ova cijena još i razumna. No, lako može postati i "nerazumna" uz hrpu dodatne opreme kakvu je imao naš model.


Premium za odabrane


Najviše odlazi na napredniju multimediju MMI Pro (20 tisuća kuna), i S-Line pakete interijera i eksterijera (zajedno gotovo 25.000 kuna), i evo nas na gotovo 560.000 kuna, koliko košta i naš model. Je li to mnogo, ili je to u redu, trebat će svatko procijeniti za sebe. No, ako financije stavimo po strani, naš testni Q4 Sportback 40 e-tron zaista je automobil kojeg bi svatko poželio. Vanjštinom dominira povišeni, SUV-ovski izgled s golemim kotačima dijagonale 20 inča. Prednja maska karakteristično je audijevska, a LED-Matrix svjetla oduševljavaju i po danu s odabirom različitih svjetlosnih potpisa dnevnih svjetala. Straga dominira karakterističan svjetlosni potpis Audi modela s povezanim svjetlima.

Zahvaljujući spuštenom zadnjem kraju Q4 dobio je kupeovske crte, ali je izgubio nešto na praktičnosti, ponajviše na preglednosti. No, lako je progledati ovome kroz prste kada automobil ostavlja upečatljiv, sportski i privlačan izgled koji jednostavno plijeni poglede.

Interijer je onakav kakav i očekujemo od jednog Audija. Sve je izuzetno kvalitetno, čvrsto, precizno. Nema tu mjesta lošoj izradi i škriputavoj plastici kakvu često (nažalost) srećemo kod drugih premium automobila. Sjedala su sportska, očekivano za S-Line, a mjesta u kabini ima na pretek.


Električna magija


Izostanak središnjeg tunela koji kod klasičnih automobila služi za postavu prijenosa i ispušnika, kod električnih vozila iskorišten je za dodatan prostor u kabini. Virtualni kokpit od 10,25 inča ispred vozača, kao i velika 10,1-inčna multimedija nude sve što očekujemo od današnjeg modernog automobila.

Mnoštvo postavki i prilagodbe bit će meka za ljubitelje tehnologije kakvi smo i sami. Proširena stvarnost kroz head-up zaslon na vjetrobranu koja u stvarnom vremenu prikazuje kamo se trebamo kretati kroz navigaciju izvrstan je primjer primjene modernih tehnologija.
 
Marin REŽIĆ
KOREKTAN DOSEG
Ispod putnika mjesto je našla baterija kapaciteta 77 kWh, koja će u superštedljivom Range načinu osigurati teoretskih 480 km dosega. To nismo testirali, ali u stvarnim uvjetima postigli smo i više no solidnih oko 380 km. Snaga od 204 KS prenosi se na zadnje kotače, a više je no dovoljna za nenadmašnu zabavu za upravljačem. Kočenje, koje je kombinacija regenerativnog te bubanj na stražnjoj osovini i diskovi na prednjoj zahtijevaju malo privikavanja. Sveukupni dojam za Q4 ipak je odličan.

380

kilometara prošli smo s jednim punjenjem, a nismo ga štedjeli

10,1

inčna multimedija nudi sve što očekujemo od modernog automobila

Zahvaljujući spuštenom zadnjem kraju Q4 je dobio kupeovske crte, ali i izgubio nešto na praktičnosti