Osijek
VRIJEDAN JUBILEJ NA BLAGDAN SVETOG NIKOLE

Tržnica d.o.o. Osijek obilježava 60 godina kontinuiranog rada
Objavljeno 6. prosinca, 2022.
Omiljeno mjesto okupljanja i susreta znanih i neznanih, razgovora i druženja, koji su mnogima postali neizostavni dio svakodnevice

Davne 1962. godine, 6. prosinca, u sudski registar upisana je Tržnica Osijek, tada ustanova, a danas trgovačko društvo za javne usluge tržnice na malo. To omiljeno mjesto svih Osječanki i Osječana danas obilježava veliki jubilej, 60 godina od službenog osnutka i kontinuiranog rada. Punih šest desetljeća osječka je tržnica prostor na kojemu se kupuje i prodaje svježa roba, voće i povrće iz obližnjih voćnjaka i povrtnjaka, vrtova i plastenika, meso uzgojeno u vlastitim oborima, proizvodi nastali na malim, srednjim i velikim obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima našeg ravničarskog podneblja.



Premda se mali broj gradova u Hrvatskoj može pohvaliti tako dugom tradicijom organiziranog rada tržnica, Osijek, koji je prije samo nekoliko dana obilježio svoj 236. rođendan, već u svojim samim početcima bio je veliko trgovište. Logično, jer je i nastao na prirodnom prometnom čvorištu. Zbog svoje strateške i prometne važnosti Osmanlije su Osijek zauzele 1526. i njime upravljali 161 godinu. Mjesto gdje su se u to vrijeme održavali veliki sajmovi o Đurđevu i Ilinju nazivalo se Panađur, bila je to palača izgrađena od drva, unutrašnjosti uređene u obliku šahovske ploče sa stotinama dućana. Sajam je trajao 40 dana. Glavna pijaca, nastala krajem 17. stoljeća, bila je na Glavnom trgu (danas Trg Ante Starčevića), u obliku trokuta, i na njoj su se na pijačni dan redala kola, a prodavala se razna roba i živežne namirnice. Robna tržnica je 1926. premještena u Desatičinu (danas Ulica Republike), a živežna na Gajev trg.

Duga tradicija


Današnji naziv Trg Ljudevita Gaja dobiva 1909., a od 1927. godine taj je prostor korišten kao izložbeni, te je u tu namjenu sagrađeno mnogo zgrada, središnje visine 16,5 metara.

Nakon Drugog svjetskog rata na tom se prostoru organizira stalna tržnica na malo, tzv. zelena tržnica, na kojoj se voće, povrće, cvijeće i obrtnički proizvodi prodaju s klupa. Poslovna zgrada gradi se 1962., koja se, uz određene preinake i adaptaciju, koristi i danas, s uređenim specijaliziranim prodavaonicama prehrambenih proizvoda. Na dijelu otvorenog prostora, namijenjenog prodaji voća, povrća, cvijeća i obrtničkih proizvoda, 2004. godine izgrađena je nadstrešnica, koja Trgu i najvećoj osječkoj tržnici daje prepoznatljiv izgled i vizuru.

Grad Osijek 80-postotni je vlasnik Tržnice, kojoj je prepustio upravljanje nad svim tržnicama na području grada. Naime, osim središnjom, glavnom tržnicom tvrtka upravlja i javnim tržnicama na Trgu bana Jelačića, u Donjem gradu, i Naselju Ljudevita Posavskog, u Retfali, te prostorima za prodaju na otvorenom ili malim tržnicama u Bosutskom naselju, Svačićevoj ulici, Opatijskoj, na Jugu II, i na Sjenjaku te Sajmom automobila u Ulici sv. L. B. Mandića.

Brojna partnerstva


Gotovo su svi prostori iznajmljeni, a Tržnica se može pohvaliti s oko 400 poslovnih partnera, što uključuje OPG-ove, obrtnike, trgovačka društava i fizičke osobe. Brojke govore da sve tržnice zajedno imaju 3576 četvornih metara natkrivenog prostora i 37.460 kvadrata otvorenog prodajnog prostora. Samo glavna tržnica u zatvorenom dijelu ima ukupno 89 svojih prostora, od čega 51 lokal, 28 skladišta i 10 hladnjača za meso. Iznajmljivačima je na raspolaganju ukupno, na svim tržnicama, 55 kioska i 52 kućice odnosno rološtandova, 512 klupa i 54 rashladne vitrine. Broj prodavača kreće se oko 1400, od čega na tržnicama 655, a na Sajmu automobila 740, što potvrđuje važnu ulogu tržnice u gospodarskom dijelu života grada Osijeka. Zanimljivo je da autotržnica svake nedjelje ima gotovo deset tisuća posjetitelja, a bilježi i stalan rast prihoda.

Direktorica Tržnica d.o.o. Osijek Ivana Davidović naglašava da iza svih brojčanih pokazatelja koji upućuju na stabilno poslovanje, poboljšane rezultate i planove stoje ljudi koji predano obavljaju svoje radne zadatke, koji vole svoj posao i ljudi s kojima se svakodnevno susreću i surađuju.

- Sve sugestije i primjedbe uvažavamo i pomno razmatramo te ih pokušavamo ugraditi u poslovnu praksu. Naš rad odvija se javno, pred očima korisnika usluga i posjetitelja tržnica u gradu Osijeku te svih ostalih građana, jer se kontinuirano prati preko medija. Stoga si ne želimo i ne možemo dopustiti ocjene i sliku koji bi našu tvrtku i grad predstavili u lošem svjetlu - tvrdi Davidović.

Tržnica d.o.o. redovito za svoje korisnike organizira stručne, humanitarne i druge zanimljive događaje kojima upotpunjuje ionako uvijek živi prostor. Tako u suradnji s Humanitarnom udrugom “Rijeka ljubavi” organizira podjelu i doniranje hrane za najugroženije skupine društva i zajednice, ali i educira naše OPG-ovce, korisnike i kupce na tržnici o važnosti cirkularne (kružne) ekonomije te ih potiče na doniranje viškova hrane, podižući svijesti o važnosti uključivanja zajednice u rješavanje problema društva.

Već 15-ak godina svaki posljednji četvrtak u mjesecu održava se “Zeleni četvrtak”, gdje se uvijek ciljano promovira određena roba zakupnika. I “modni buvljak”, koji se organizira jedanput mjesečno na glavnoj tržnici, prilika je ne samo da svatko od nas napravi mali pomak u očuvanju okoliša i buđenju ekološke svijesti nego i prilika za upoznavanje novih ljudi i stvaranje jedinstvenog stila.

Novi planovi


Što se pak planova tiče, njih je puno. Kako je najavio osječki gradonačelnik Ivan Radić predstavljajući proračun za iduću godinu, planira se rekonstrukcija glavne tržnice, kao i izgradnja solarne elektrane. U planu je financiranje projekta iz ITU mehanizma koji bi uz izgradnju solarne elektrane obuhvatio rekonstrukciju poslovne zgrade, nadstrešnice tržnice i dogradnju pomoćnih objekata.

- Jedan od osnovnih principa poslovanja je uspostavljanje i održavanje dobrih poslovnih odnosa sa svim korisnicima naših usluga, a dokaz da smo u tome uspjeli jest to što većina njih kod nas unajmljuje poslovne prostore i prodajna mjesta duže od 20 godina. Ohrabruje i to što interes za rad kod nas pokazuju i novi zakupnici, a i dobna struktura kupaca pokazuje da se svijest o mogućnosti nabave domaćih i zdravih proizvoda na tržnicama prenosi na mlađe generacije. Tržnice u našem gradu nisu samo mjesto dobre i povoljne kupnje nego i mjesto susreta i razgovora, edukacije i turistička odredišta. Ponosni smo na našu 60-godišnju tradiciju i nadamo se da je prepoznat naš doprinos njezinu održavanju i unaprjeđivanju - poručuje direktorica Davidović.
Proizvodi hrvatskog seljaka
Tržnica Osijek 14. godinu zaredom u suradnji s Udrugom hrvatskih tržnica i Gradom Osijekom provodi evaluaciju i certificiranje, pod nazivom “Proizvodi hrvatskog seljaka”, obiteljskih poljoprivrendih gospodarstava na području OBŽ-a koji svoje voće, povrće, med, sireve prodaju na osječkim tržnicama. Cilj projekta je zaštita domaćih malih proizvođača, ali i poticanje i potvrda našim potrošačima na kupnju domaćih proizvoda s područja cijele Slavonije i Baranje.

Iz godine u godinu raste broj certificiranih OPG-ova, tako je lani ovaj certifikat dobilo 80 OPG-ova, a ove su godine to pravo stekla 94 OPG-a s područja OBŽ-a. I ove je godine gospođa Jagoda Šaravanja, prodavačica s najviše iskustva, koja svoje domaće proizvode na tržnici prodaje od 1982., nagrađena besplatnom klupom tijekom godine.

Ekološka osviještenost
Prošle godine Tržnica d.o.o. je s tvrtkom Unikomom potpisala ugovor o razvrstavanju otpada i u tih je godinu dana ukupno 51 tona biootpada odvezena izravno u kompostanu. Na taj način ne samo što smanjuje troškove odvoza otpada nego i pokazuje ekološku osviještenost.

Najčitanije iz rubrike