Novosti
BROJNI IZAZOVI PRILIKOM ULASKA NA TRŽIŠTE RADA

Mladi (ne)spremni za rad: Ključ budućnosti su financijska pismenost i komunikacijske vještine
Objavljeno 30. studenog, 2022.
U školi nužno svladati financijsku pismenost i komunikacijske vještine

Razvoj tehnologija, društveno-ekonomska kretanja i krize ozbiljni su izazovi za društvo i poslovanje, a mladi ljudi u velikoj mjeri osjećaju posljedice tih promjena i suočavaju se s brojnim izazovima prilikom ulaska na tržište rada. Kako bi se osvijestila poduzeća u Hrvatskoj da ulaganjem u razvoj vještina i zapošljivosti mladih pridonose njihovoj i svojoj boljoj budućnosti, Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, pod vodstvom prof. dr. sc. Mislava Ante Omazića i u suradnji sa Savjetodavnim odborom za dječja prava i društveno-odgovorno poslovanje te uredom UNICEF-a za Hrvatsku, pokrenuo je projekt mapiranja poslovnih praksi kojima poduzeća u Hrvatskoj pružaju podršku mladima prilikom ulaska na tržište rada. Savjetodavni odbor za dječja prava i društveno odgovorno poslovanje, pod vodstvom Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, djeluje kao platforma za razmjenu znanja i dobrih praksi usmjerena povećanju vidljivosti dječjih prava i, posljedično, boljem poštovanju, zaštiti i ostvarivanju dječjih prava u poslovnoj zajednici, a članovi Savjetodavnog odbora relevantni su nacionalni dionici za društveno odgovorno poslovanje i dječja prava: organizacije koje aktivno zagovaraju društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj.



Cilj projekta bio je dobiti uvid u to kako poduzeća u Hrvatskoj podržavaju mlade u stjecanju kompetencija i vještina koje će im pomoći pri zapošljavanju, kakve prilike poduzeća nude za stjecanje radnog iskustva, kako se odnose prema mladim zaposlenicima, kako (in)direktno potiču i podržavaju poduzetništvo mladih u Hrvatskoj. Dodatni je cilj bio povezivanje studenata s poslovnim svijetom na konkretnom zadatku, jačanje vidljivosti odgovornih praksi, davanje preporuka i inspiriranje poduzeća u Hrvatskoj da primijene slične inicijative i maksimiziraju učinke na mlade. Među praksama koje su mladi mapirali u poduzećima u najvećoj se mjeri ističu programi plaćenih stručnih praksi, pripravnički programi koji na strukturiran način mlade uvode u posao, mentorstva, stipendije, edukacije i treninzi za mlade usmjerene na stjecanje relevantnih znanja i vještina, suradnja s obrazovnim institucijama, organizacija događanja namijenjenih učeničkoj i studentskoj populaciji, stručnu podrška u izradi diplomskih radova i studentskih projekata, pružanje podrške mladima iz ranjivih skupina pri ulasku na tržište rada i drugo.

Uz mapiranje poslovnih praksi, Ured UNICEF-a za Hrvatsku proveo je anketu na malom i prigodnom uzorku mladih (između 16 i 25 godina) koja je pokazala kako su mladi općenito zadovoljni mjerom u kojoj ih obrazovanje priprema za tržište rada, no također smatraju kako to nije dovoljno. Kada gledaju prema poslodavcima, mladi imaju jasna i visoka očekivanja: žele više mogućnosti za izgradnju vlastite zapošljivosti omogućavanjem stručnih praksi, mentoriranjem ili pripravništvom te bolje osluškivanje potreba i realna očekivanja kada je riječ o prvom zaposlenju koje u pravilu podrazumijeva nedostatak radnog iskustva. Mladi smatraju kako im razvijene komunikacijske vještine najviše mogu pomoći da budu konkurentniji na tržištu rada, a isto to – kvalitetnu komunikaciju koja podrazumijeva uvažavanje, otvorenost i pristupačnost - u visokoj mjeri očekuju i od poslodavaca.

Rezultati mapiranja predstavljeni su na konferenciji u organizaciji Savjetodavnog odbora za dječja prava i društveno odgovorno poslovanje uz podršku Ureda UNICEF-a za Hrvatsku "Što mladima treba da budu konkurentniji na tržištu rada?" u Zagrebu, na kojoj je naglašeno kako bi u srednjoškolski program trebalo dodati predmete o financijskoj pismenosti i komunikacijskim vještinama jer su to najvažnije vještine današnjice, a velik ih broj mladih ne usvoji tijekom srednjoškolskog obrazovanja

“Budućnost je apsolutno nepredvidljiva, a prepoznati trendove nikada nije bilo važnije. Cilj nam je mlade maksimalno pripremiti na poslove budućnosti, a u tome je uloga budućih poslodavaca, odnosno poduzeća ključna. Nadam da smo s ovim projektom dali poticaj mladima i poduzećima da budu pokretači promjena za svoju i našu bolju budućnost”, istaknuo je tom prigodom Mislav Ante Omazić, voditelj projekta.

Nikola Kučar
Regina M. Castillo

predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku

Tržište rada konstantno se i brzo mijenja. Uspjesi i uključenost mladih u društvo važni su ne samo za njihovu već i našu budućnost

PROGRAM ZABUM
UNICEF je pokrenuo program za mlade ZABUM s namjerom poticanja mladih da koriste postojeće i stvaraju nove prilike za osobni rast, ali i za razvoj cjelokupnog društva. Uključuje programe za razvijanje vještina mladih za 21. stoljeće kao što su UPSHIFT (radionica za osnaživanja mladih kao nositelja pozitivnih društvenih promjena) i digitalna platforma za podršku aktivizmu mladih ZABUM voice. U programskom razdoblju 2023. – 2027. UNICEF će zajedno s partnerima raditi na pronalaženju načina povezivanja mladih ljudi s poslovnim svijetom.

OSNAŽITI MLADE
”Iznimno je važno mladima omogućiti da steknu vještine potrebne za tržište rada koje se konstantno i brzo mijenja. Želimo osnažiti naše mlade i dokazati im da su njihovi uspjesi i uključenost u društvo važni ne samo za njihovu već i našu budućnost. Preko svojih programa UNICEF radi s mladima kako bi ih podržao u stjecanju vještina 21. stoljeća - komunikacija, poduzetništvo, vodstvo i izgradnja partnerstva - što im omogućuje ne samo da imaju utjecaj u zajednicama u kojima žive već i olakšava taj važan prijelaz od stjecanja vještina do zapošljivosti u budućnosti. Pozivam još više poduzeća da se pridruže UNICEF-ovim naporima kako bi se osiguralo da mladi ljudi mogu ostvariti svoj puni potencijal kroz ulaganja u svoje vještine danas, kako bi nas mogli voditi s povjerenjem u budućnosti”, naglasila je Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

IVAN RADIĆ O SUDJELOVANJU U PROGRAMU ZA MLADE LIDERE I ULAGANJIMA

Osijek je grad širom otvoren za investicije

2

HRVATSKA POMAŽE STRADALIMA U TURSKOJ I SIRIJI

U pripravnosti dio osječkog Crvenog križa te HGSS-a

3

VIŠE OGLASA NA JADRANU, ALI I U SLAVONIJI

Potraga za sezoncima u punom jeku, najtraženiji su kuhari, prodavači i konobari