Ekonomija
POJAČATI VINSKU PREPOZNATLJIVOST

Podunavlje može biti hrvatski Bordeaux
Objavljeno 29. studenog, 2022.
Prema projekciji za 2022., hrvatsko vinsko tržište vrijedi 621 milijun dolara, a do 2025. bit će 821 milijun dolara

Kada se spomene Napa Valley (Kalifornija, SAD), Bordeaux ili Champagne (Francuska), svi znaju da se radi o najpoznatijim vinskim regijama na svijetu. Mi bismo željeli da hrvatsko Podunavlje dobije vinsku prepoznatljivost te da vinski turizam postane krucijalna sastavnica turizma Slavonije, Baranje i Srijema.
Istaknuo je to Robert Baćac, stručnjak za ruralni turizam, u predavanju na konferenciji Transdanube Travel Stories Hrvatska & "Iter Vitis - put loza zlatnim stazama" održanoj u Čepinu i Dalju.
- Vinski turizam Slavonije, Baranje i Srijema iznimno je značajan turistički segment s mnogo potencijala i važan dio ruralnoga turizma RH. Na skupu smo govorili o marketingu i brendiranju vinske regije te vinu kao turističkom proizvodu. Na panelima smo razgovarali o ključnoj ulozi vinskog turizma u razvoju Podunavlja, ženama u vinogradarstvu i vinarstvu te stvaranju doživljaja u vinskom turizmu - rekla je Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj (HUTRR) Klub članova Selo, organizatorica skupa.
Osječanka Kristina Babić, članica HUTRR-a, predstavila je jedinstveni portal, nastao kao rezultat projekta Transdanube Travel Stories Hrvatska. "To je svojevrstan vodič domaćim i stranim posjetiteljima u potrazi za biserima ruralnoga turizma, a kao prvi i značajan segment razrađen je upravo vinski turizam", rekla je Babić.
Vino je po mnogočemu jedinstven i fascinantno kompleksan proizvod, istaknut vjerski i kulturni simbol. Vino percipiramo kao luksuzni proizvod, statusni simbol, čak i moderno ulaganje u turbulentnim tržišnim uvjetima. Prema projekciji za 2022. godinu, vinsko tržište u Hrvatskoj vrijedi 621 milijun dolara, a do 2025. trebalo bi premašiti iznos od 821 milijun dolara. U strukturi tržišta alkoholnih pića po volumenu vino zauzima 25 %, a gotovo 50 % vina proizvede se u Slavoniji i Podunavlju. Glavni proizvođači vina u Europi, Francuska, Italija i Španjolska, pokrivaju oko 80 % cjelokupne proizvodnje u Europi. Hrvatska se nalazi među ostalih 20 % proizvođača, pri samom vrhu po kvaliteti i količini vina, no usprkos tome još uvijek se nedovoljno percipira i brendira kao vinska država, istaknuto je na konferenciji.
Na upit što je najvažnije za dobar plasman kvalitetnog vina, Ivana Nemet, enologinja i ravnateljica Tehnološko-inovacijskog centra Virovitica, sudionica panela Žene u vinarstvu i vinogradarstvu, dodijelila je 33,3 % vinogradu, iste postotke proizvodnji i marketingu, a preostalih 0,01 % važnosti vinograda, jer kvalitetno vino nastaje u vinogradu.
Brojne zemlje i regije izgradile su svoju prepoznatljivost na vinu kao tradicijskom, ali i kao kulturno-turističkom proizvodu. Vinski turizam umnogome doprinosi promicanju materijalne i nematerijalne kulturne baštine, koje su ključni elementi za kulturne industrije, zaključeno je. Vesna Latinović

Potreba izgradnje turističke infrastrukture
Ljudi koji su uključeni u proizvodnju vina te izravno rade s gostima koji dolaze u Podunavlje objasnili su što vino može donijeti razvoju Podunavlja kao turističke destinacije. Istaknuta je potreba izgradnje turističke infrastrukture, više kreveta, na čemu se intenzivno radi. Istovremeno sa završetkom te infrastrukture, koja će moći ugostiti veći broj posjetitelja, trenutačna vinska ponuda bit će podignuta na višu razinu, kao i razvoj postojećih manifestacija, koje uključuju vino, poput Wine&Bikea, Vinskog maratona.

Dijana Katica, predsjednica HUTRR-a

Vinski turizam Slavonije, Baranje i Srijema iznimno je značajan turistički segment s mnogo potencijala i važan dio ruralnoga turizma Republike Hrvatske

Najčitanije iz rubrike