Ekonomija
UZLET BIOGNOSTA ZAHVALJUJUĆI ZNANJU I HAMAG-U

Uzlet tvrtke BioGnost zahvaljujući znanju i ideji Ivana Marchiottija uz potporu HAMAG-BICRO-a
Objavljeno 26. studenog, 2022.

Kada je riječ o ljudima iz farmaceutske industrije vjerojatno većina zamisli čovjeka u bijeloj kuti koji vješto barata delikatnim epruvetama u sterilnoj prostoriji. To najčešće i jest tako, samo što junak ove priče ispod bijele kute krije mnoštvo interesa satkanih dugogodišnjim radom i znanjem. Riječ je o Ivanu Marchiottiju, vlasniku farmaceutske tvrtke BioGnost, čija je djelatnost usko vezana uz razvoj, proizvodnju i promet farmaceutskih proizvoda. Danas njegova kompanija uspješno posluje i proizvodi oko tisuću histokemijskih reagensa koji su osnova ukupne proizvodnje i izvoznih aktivnosti u više od 70 država. Za pozitivan poslovni zamah atraktivnog biotehnološkog aktera, iznimno su zaslužne i bespovratne potpore koje dodjeljuje HAMAG-BICRO, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.



Znanost i poslovanje, ruku pod ruku


Usprkos tome što je Ivan Marchiotti nakon završenog medicinskog fakulteta glavninu vremena proveo na radu u Imunološkom zavodu, gdje je napredovao do direktora za proizvodnju krvnih derivata, ambicioznom profesionalcu iz glave nije izlazila vizija poduzetništva, kao ni razvoj naprednih proizvoda koji će doprinijeti cjelokupnoj zajednici. Tako su novi dijagnostički proizvodi iz područja imunohematologije i transfuzijske medicine postali temelj za osnivanje BioGnosta, a od prvog dana ključnu ulogu u cijeloj priči kao suosnivačica i suvlasnica imala je supruga, Mirjana Marchiotti – Ulip, koja je uz Ivana Marchiottija jedina članica Uprave.

„Da ću biti poduzetnik znao sam deset godina prije osnutka firme, ali je trebalo puno vremena da bi se prikupila sredstva za kupnju i preuređenje prostora koji bi svojim karakteristikama bio u skladu s propisima definiranima za farmaceutsku proizvodnju. Morali smo prikupiti sredstva za kupnju opreme, nabavu sirovina, proizvodnju reagensa za određivanje krvnih grupa, kao i za isplatu plaća prvim zaposlenicima. Krenuvši od nule i postupno koračajući prema širenju i profitu, cilj je bio jasan: automatizirati proizvodnju velikih serija te komercijalizirati inovativne produkte na globalnom tržištu,“ ističe Marchiotti.

Automatizacija i istraživanja - novi standardi poslovanja


Poslovni rezultati te potražnja za proizvodima ove tvrtke dokazuju da je BioGnost realizirao svoj korporativni plan te da s razlogom slovi za jednu od najperspektivnijih domaćih kompanija. Uzimajući u obzir ogroman interes stranih kupaca koji dolaze sa svih strana svijeta, a pretežito iz Europe, Afrike i Azije, ne čudi što su organizacijske aktivnosti trenutno najviše vezane uz uvođenje novih metoda proizvodnje i isporuke te uz jačanje procesnih kapaciteta nabavom materijalne imovine.

„Bez automatizacije nije moguće konkurirati velikim svjetskim kompanijama. Stoga je BioGnost uložio puno napora da bi pojačao aktivnosti istraživanja i razvoja, usavršio proizvodnju sofisticiranih proizvoda u malim serijama, razvio potpuno nove proizvode te osnažio proizvodnju velikih serija proizvoda od kojih su neke zapaljive, pa spadaju u kategoriju tzv. opasnih proizvoda“, objašnjava Marchiotti.

Aktivnosti istraživanja i razvoja BioGnosta provode se u istoimenom Odjelu u kojem radi 11 stručnjaka iz područja biomedicine i biokemije na projektima koji se financiraju vlastitim sredstvima ili se sufinanciraju sredstvima Europske unije i uz koordinaciju HAMAG-BICRO-a, kao u slučaju projekta Inovacija u S3 područjima . Upravo su ti projekti doveli BioGnost do značajno pojačanog izvoza, izrade novih prototipova, novih proizvoda i zapošljavanja vrhunskih djelatnika. Nadalje, BioGnost potpisuje uvođenje sustava kvalitete ISO 13485 kao prva firma u Hrvatskoj, čime je omogućen izvoz u zemlje Europske unije i sve zemlje koje priznaju takvu oznaku.

Neizvjesnost kao motivacija


Kvaliteta proizvoda i brz rast rezultirali su time da BioGnost ovih dana kreće u još jednu veliku investiciju. „U sklopu projekta BioREACT u procesu je izgradnja novog skladišnog prostora koji će sadržavati automatske linije za proizvodnju, i sve to uz potporu HAMAG-BICRO-a, i naravno podršku svih ljudi koji su sastavni dio ovog našeg velikog projekta“, ponosno naglašava Marchiotti.

Istina je da je pandemija utjecala na stabilnost poslovanja BioGnosta, međutim, njegovi iskusni djelatnici efikasno su tržišnu nesigurnost pretvorili u izvor potencijala i konkurentnosti. Poremećaji u nabavi etilnog alkohola etanola, zbog preusmjeravanja velikih količina u proizvodnju etilnog alkohola u dezinficijens, potaknuli su BioGnost i marljivu ekipu na nove poslovne podvige – krenuli su razvijati posebna dezinfekcijska sredstva, dobili su jedan tender za lijek za liječenje teških oblika korone, a stoje i iza noviteta pod nazivom CoviGnost Ag, imunokromatografskog testa za brzo antigensko otkrivanje Covida.

„BioGnost je mala tvrtka (od ove godine će biti srednje velika), s tradicijom od 24 godine i na međunarodnom tržištu se mora boriti sa stotinjak domaćih lokalnih proizvođača, kao i s multinacionalnim tvrtkama od kojih mnoge posluju više od jednog stoljeća. Svaka kuna koju BioGnost dobije, bilo za pomoć sufinanciranja izlaganja, za sufinanciranje djelatnika u razvoju ili u poslovnim aktivnostima, od izuzetne je važnosti za korporativni R&D - bilo da je korona u zamahu ili kada ista jenjava“, zaključuje Marchiotti.
 

Neizvjesnost kao motivacija za nove poslovne pothvate
Pandemija je utjecala na stabilnost poslovanja BioGnosta. Poremećaji u nabavi etanola, preusmjeravanje velikih količina etilnog alkohola u dezinficijense te galopirajuća inflacija potaknuli su BioGnost na nove poslovne pothvate – krenuo je razvijati posebna dezinfekcijska sredstva, dobio je jedan tender za lijek za liječenje teških oblika korone, a stoji i iza noviteta pod nazivom CoviGnost Ag, imunokromatografskog testa za brzo antigensko otkrivanje COVID-a. “BioGnost je mala tvrtka (od ove godine bit će srednje velika), s tradicijom od 24 godine i na međunarodnom tržištu se mora boriti sa stotinjak domaćih lokalnih proizvođača i s multinacionalnim tvrtkama od kojih mnoge posluju više od jednog stoljeća”, kaže Marchiotti.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike