Novosti
IZVJESNO SMANJENJE POTROŠNJE

Kriza bacila sjenu na “Black Friday”
Objavljeno 25. studenog, 2022.
Europski trgovci nadali su se da će popusti na “Crni petak” potaknuti kupce na potrošnju i potisnuti u drugi plan krizu životnog standarda, ali i Svjetsko prvenstvo u nogometu. Maloprodajne tvrtke diljem Europe strahuju da bi cijela božićna sezona mogla biti najgora u posljednjih najmanje deset godina, jer su kupci smanjili potrošnju, a troškovi poslovanja neprekidno rastu, smanjujući im profitne marže. Dvoznamenkasta inflacija smanjila je kupovnu moć potrošača, a njihovo je povjerenje na najnižoj razini otkada se prate podatci ili vrlo blizu nje jer je skok računa za energiju povećao troškove života. No kako bi koliko-toliko kontrolirali financije, potrošači su ove godine ranije krenuli u božićnu kupnju i čini se da će mnogi ipak posegnuti u džep. Neki pak možda imaju druge prioritete, jer su Wales, Engleska, Nizozemska i Poljska u petak igrali na Svjetskom nogometnom prvenstvu. Britanci će na “Black Friday” (od 25. do 28. studenoga) potrošiti 8,7 milijardi funti (10,1 milijardu eura), otprilike koliko i prošle godine, pokazuje istraživanje GlobalDate za VoucherCodes. No procjena 0,8-postotnog rasta prikriva velik pad obujma prodaje kada se uračuna inflacija. Europski portal za usporedbu cijena Idealo piše da je 65 posto Talijana koji kupuju preko interneta spremno kupiti proizvod tijekom “festivala” potrošnje. U Francuskoj je 70 posto potrošača planiralo kupovati na “Crni petak” i “cyber ponedjeljak”, prema istraživanju PwC France. Španjolci su manje zainteresirani i samo četvrtina njih je planirala iskoristiti povoljne ponude na “Crni petak” za božićni šoping, prema španjolskoj udruzi tvrtki za široku potrošnju. H
Možda ste propustili...

POSAO ZA OSJEČKE KOMUNALNE REDARE

Kazne za izborne plakate na javnim površinama

DAN PRIJE IZBORA

Kraj nastave do 18.30 sati

IZBORNA ŠUTNJA SRIJEDE U 19 SATI

GONG prijavio DIP-u kršenje izborne šutnje