Autoglas
JOŠ JEDAN REKORD

Nevera s 412 km/h najbrži električni serijski auto svijeta
Objavljeno 22. studenog, 2022.
Za upravljačem Rimac Nevere sjedio je testni vozač Miroslav Zrnčević-Mrgud

Rimac Nevera postigla je najveću brzinu od 412 kilometara na sat (km/h), što ju čini najbržim električnim serijskim automobilom na svijetu, priopćili su prošlog tjedna iz tvrtke Rimac Automobili. Rimac tim posebno je tražio stazu ovalnog oblika s ravninama dovoljno dugim da Nevera postigne najveću brzinu, da bi se na kraju odlučili verificirati brzinu na stazi Automotive Testing Papenburg u Njemačkoj, s dva pravca od četiri kilometra. Staze na kojima je moguće postići brzinu veću od 400 km/h vrlo su rijetke jer je vrlo rijetko da automobil uopće može postići tako visoku brzinu.



- Nevera je, prilikom postavljanja rekorda, postavljena u tzv. Top Speed mode, stvarajući aerodinamički profil koji uravnotežuje otpor i potisnu silu kako bi se osigurala stabilnost pri velikim brzinama - navodi se u priopćenju i dodaje da je Nevera bila opremljena gumama Michelin Cup 2R, uz nadzor Michelinova tehničara koji je provjerio njihovo stanje. Za volanom je bio Miroslav Zrnčević-Mrgud, glavni testni i razvojni vozač, otkrivaju iz tvrtke. Zrnčevićev izazov bio je postići savršen ulazak na ravninu iz zakrivljenih dijelova staze kako bi osigurao najbolju moguću priliku da dosegne najvišu brzinu. Izlazeći iz ovalnog dijela staze iz nagiba, putujući oko 250 km/h, "Miroslav je oslobodio punu snagu Nevere kako bi dosegnuo brzinu od 412 km/h - točno onako kako je simulirano na početku projekta Nevere", objašnjavaju iz Rimac Automobila.

- Postignuta brzina čini Neveru najbržim serijskim električnim automobilom te je to najveća brzina ikada zabilježena na stazi Automotive Testing Papenburg. Brzina je izmjerena pomoću Racelogic V-Boxa, visokopreciznog mjernog uređaja temeljenog na GPS-u. Najveća brzina od 412 km/h bila je cilj koji je Rimac tim postavio kada je automobil prvi put predstavljen kao C_Two na Ženevskom sajmu automobila 2018., a sada - nakon 1,6 milijuna sati razvoja - ta brzina je potvrđena - stoji u priopćenju.

Milan Bugarić
Neveru vozi od prvog trenutka
”Vozio sam Neveru otkad je prvi put okrenula kotač i vidjeti završen automobil kakav je danas stvarno je emotivan trenutak. Najvažnija stvar koju sam naučio tijekom pokušaja najveće brzine je koliko je automobil bio staložen i stabilan – što potvrđuje da su naši timovi za aerodinamiku i dinamiku vozila odradili nevjerojatan posao”, kaže Zrnčević.

Možda ste propustili...