Objavljeno 21. studenog, 2022.
Tvrtka ima 66 radnika, godišnje proizvede oko 200 prikolica i tridesetak kamiona za prijevoz konja, sve za strane naručitelje
Možete li zamisliti da je netko u sedam godina, koliko tvrtka postoji, investirao više od šest milijuna eura bez ijedne kune kredita? Možete li zamisliti da je toj tvrtki izvoz – 100 posto, a kupci stižu iz Njemačke, Austrije, Italije, Švicarske, Francuske, Ujedinjenih Arapskih Emirata, skandinavskih zemalja...? Možete li zamisliti da se je prije sedam godina vratilo, iz Njemačke, pet radnika i u Hrvatskoj ostvarilo san? Danas ta tvrtka ima 66 radnika, godišnje proizvede 200 prikolica za prijevoz konja i nadogradi 30 kamiona za prijevoz tih plemenitih životinja ili pak za luksuzna putovanja. I, zanimljivo, proizvode baš sve za svoj proizvod, osim guma, stakla, osovina i podvozja. Tu su i proizvođači namještaja, i tapetari, i lakireri, ali i vozači kamiona, jer kada treba dostaviti robu, oni to obavljaju sami. Takva tvrtka postoji u Virovitičko-podravskoj županiji, u Slatini, i zove se – Anka. Anka d.o.o. ovogodišnji je dobitnik Zlatne kune HGK-a ŽK Virovitica u kategoriji srednjih poduzeća za ostvarene rezultate u 2021. godini.
Goran Šarabok direktor je te tvrtke, čiji je vlasnik Nijemac. A kako život piše nevjerojatne priče, tako je ispisao i Goranovu.
- Kako u Slatini nakon srednje škole nije bilo posla, otišao sam u Rijeku. Radio u brodogradilištima. A nakon 11 godina otišao u Njemačku – kazuje Šarabok.
Svako vozilo unikat
I - u Njemačkoj se dogodio sudbonosni susret. Naime, Šarabok se s još četire kolege "auslendera" 2015. vratio u rodnu Slatinu iz njemačkoga Göttingena, gdje su radili u tvrtki Bernda Steinsbergera. Njemački poduzetnik predložio im je da pokrenu proizvodnju u Hrvatskoj, kupio prvu halu i strojeve i tako je počela ova sjajna poslovna priča.
- Svako vozilo koje je napravljeno ovdje u Slatini unikatno je, sve se ručno izrađuje, od stolarije do "kofera". Svaki kamion ili prikolica imaju svog vlasnika, koji, prije nego što počne proizvodnja, izabere boju stolarije, veličinu "kofera" te odredi za koliki će broj konja biti. Svako vozilo radi se po narudžbi i ni jedno nije isto, svako je unikat - objašnjava Šarabok, ne otkrivajući cijenu proizvoda, kazujući kako je to "poslovna tajna", ali ne otkrivajući ni svjetska imena onih koji imaju njihova vozila.
Tvrtku, čiji se pogoni nalaze nasuprot željezničkom kolodvoru u Slatini, s druge strane pruge, obišli su i virovitičko-podravski župan Igor Andrović i njegov zamjenik Marijo Klement. Čestitali su Šaraboku na sjajnim rezultatima, uvjerili se kako se tu, kod nas, u Slatini i Virovitičko-podravskoj županiji, radi top-proizvod na svjetskoj razini.
- Ovo je jedna uspješna priča povratnika iz Njemačke, koji je tamo naučio posao te je zajedno s vlasnikom dogovorio da se ovdje otvori jedna takva tvrtka, što se pokazalo uspješnim. Ono što je zanimljivo, ovdje rade, mogu reći, inovativne stvari - od nacrta do gotovog proizvoda. Također, bitno je napomenuti da je poslovanje ove tvrtke velik uspjeh za grad Slatinu i cijelu Virovitičko-podravsku županiju i po broju zaposlenih i po prihodima, ali i po proizvodu, koji je izvozni - naglasio je župan Andrović.
Majstori na cijeni
Inače, ovdje rade najbolji od najboljih. Goran Šarabok, priznaje, kad dozna za dobrog majstora, ne odustaje dok ga ne dovede. Naravno, daje i plaću veću nego drugi, jer to je politika tvrtke, u kojoj su radnici iznimno važni, a dobit tvrtke "ne ide na debele mašine", nego u poboljšanje poslovanja. Zlatna kuna stigla je kao kruna tog rada i vizije firme.
- Zlatna kuna velik nam je poticaj za dalje. Raditi više i bolje. Dosad smo iz godine u godinu rasli, otvarali po jedan novi pogon i zapošljavali na godišnjoj razini dvadesetak novih djelatnika. Imamo i viziju daljnjeg razvoja – ističe Šarabok obilazeći pogone koji rastu iz godine u godinu.
Dijana Stanić Rešicki
Hladnjak, mikrovalna, ležaji, tuš, toalet...
A ako nekome zatreba ovaj proizvod, onda je dobro znati specifikacije. Iza kabine vozača nalazi se apartman opremljen hladnjakom, mikrovalnom pećnicom, ležajima, ormarićima, toaletom, tušem. Sve je maksimalno prilagođeno, pa se tako stol i garnitura za sjedenje po potrebi mogu pretvoriti u još jedan ležaj. U drugom je dijelu prostor za konje, a duljina nadogradnje ovisi o njihovu broju. U kamione su ugrađene i instalacije za električnu energiju ili solarni paneli, ali i vodovodne instalacije. Svako vozilo ima tank s pitkom vodom i tank za otpadne vode.