Autoglas
VOZILI SMO: PEUGEOT 308 SW

Atraktivan karavan pravi je mamac za oči
Objavljeno 8. studenog, 2022.
Prvi je put dostupan i kao plug-in hibrid (PHEV), koji u borbi za što veću učinkovitost odlično spaja benzinski i električni motor

Gotovo sve svjetske recenzije zaključuju kako je riječ o prekrasnom karavanu. U to smo se i sami uvjerili pri pogledu, a potom i na testiranju Peugeota 308 SW, i to u najjačoj plug-in hibridnoj verziji ukupne snage od 225 KS s 8-stupanjskim elektrificiranim automatskim mjenjačem e-EAT8 i GT sportskom verzijom opreme. Definitivno je spoj praktičnosti, modernosti i tehnologije.



Dizajneri Peugeota u svemu su uspjeli, izgled ga izdvaja od konkurenata, uključujući karavanske verzije Ford Focusa, Seat Leona, Škode Octavije, Opel Astre i Volkswagen Golfa. Osim što ga karakterizira nemjerljivo atraktivniji izgled nego prije, prvi je put dostupan i kao plug-in hibrid (PHEV), koji u borbi za što veću učinkovitost odlično spaja benzinski i električni motor. To mu odmah daje prednost pred karavanskim verzijama brojnih konkurenata koji nisu dostupni kao PHEV.


S vozačke perspektive, vidljivost sprijeda je dobra, s niskom kontrolnom pločom i tankim stupovima vjetrobrana koji spašavaju od stalnog ponovnog provjeravanja bokova na križanjima te eliminiraju uobičajeni prednju bočni mrtvi kut na pješačkom prijelazu.

Puno prostora


Veliki retrovizori pomažu pri provjeravanju što je iza automobila, dok je preglednost straga čak bolja nego kod hatchbacka zbog većeg stražnjeg vjetrobrana i nešto tanjih stupova. Za svaki slučaj standardno dolazi sa stražnjim i prednjim parkirnim senzorima te kamerom od 360 stupnjeva i sustavom samostalnog parkiranja kakav smo imali na verziji GT.

LED dnevna prednja svjetla su full matrix i automatski se prilagođavaju kako bi osigurala maksimalnu vidljivost bez zasljepljivanja nadolazećih vozača.


Površine koje se redovito dodiruju ​​imaju dovoljno premium osjećaja; prekrivene su mekanom plastikom i materijalima mekim na dodir. Ipak, ne morate tražiti daleko da biste pronašli tvrđu plastiku. Ona je u nižim dijelovima kabine, osobito oko donjeg dijela vrata i središnjeg tunela. Bilo bi nepošteno da ne dodamo kako je sve dobro spojeno i napravljeno da traje.

Prostora u kokpitu ne manjka čak ni kad je tu dvoje velikih. Tu je i mnoštvo opcija za spremanje ključeva, novčanika ili bilo čega drugog što biste mogli ponijeti sa sobom, a udubljenje ispod središnje konzole ima podlogu za bežično punjenje. Putnici straga sada imaju više prostora za pohranu stvari, sa širokim pretincima na vratima i pregradom za sitniš na stražnjoj strani središnje konzole. Središnji naslon za ruke preklapa se i otkriva dva držača za čaše i pretinac za olovke i druge tanke predmete. Stražnja sjedala se dijele i preklapaju u omjeru 40/20/40, što je praktičnije od postavke 60/40 kod hatchback verzije. Nasloni se ruše pomoću praktičnih ručki unutar prtljažnika.

Meki ovjes


Testna PHEV verzija, Hybrid 225, ima benzinski motor snage 180 KS pa se dobije kombiniranih 225 KS. Trenutačno ubrzanje zahvaljujući elektromotoru čini vožnju u gradu jednostavnom, izvan grada dinamičnom i zabavnom, a ako budete nježni s papučicom gasa, možete postići brzinu na autocesti i bez buđenja toplinskog motora. Ovjes i upravljanje je već od prije na visokoj razini; dobro se vozi preko većine površina i razumno ublažava udarne neravnine, rupe i tračnice.


U usporedbi s najagilnijim suparnicima u klasi ipak ima mekši ovjes, ali je daleko od toga da se gužva u zavojima. Odlično se drži ceste i bez problema brzo prolazi vezane zavoje. Vozač može prilagoditi vozilo trenutačnom raspoloženju ili uvjetima vožnje preko pretprogramiranih postavki načina vožnje. Ovisno o motoru, to su Electric, Hybrid, Eco, Normal i Sport. Ako je riječ o automatskom mjenjaču, tad su iza volana i polugice za izmjenu brzina, pa je u načinu rada Sport zabava zagarantirana.

Primjetno je da se poradilo i na zvučnoj izolaciji kao i smanjenju vibracija. Plug-in hibridi su naglašeno tiši, posebno u električnom načinu rada. Milina.

Mato Pavličević/ Milan Bugarić
308 SW STARTA OD 192.705 KUNA
Cjenik Peugeota 308 SW počinje s modelom Active Business PureTech 110 za 192.705 kn, dok je Allure dostupan samo s jačim benzincem, i to za 224.973 kn. S automatikom EAT8 cijene ga 242.248 kn. Top benzinac, GT PureTech 130 stoji 267.152 kn. Ponuda dizela kreće od Active Business BlueHDi 130 za 220.007 kn, Allure je skuplji za 19.000 kn, dok je i ovdje doplata za automatik nešto iznad 17.000 kn. Za top-dizel, GT BlueHDi 130, treba izbrojiti 281.822 kune. Active Business PHEV 180 e-EAT8 stoji 297.296 kn, a GT PHEV 225 e-EAT8 355.520. Uz državne poticaje, priključni hibridi su za 40.000 kuna jeftiniji, što nije za odbacivanje. Naš testni model sa svim dodatnim opcijama stoji 392.712 kn. Sve su cijene preporučene maloprodajne, a uključuju PDV i poseban porez (trošarinu) kod vozila koja podliježu obvezi njegova plaćanja.

IMA PUNO PROSTORA ZA PRTLJAGU
Prtljažnik je pravilnog oblika, lijepo tapeciran, s bočnim pretincima s mrežicom i podnicom podesivom po visini. Smještanje nekoliko velikih kofera za obiteljski odmor neće predstavljati nikakav problem. Tu su i utičnica od 12 V, bočno montirane kuke i mreža za prtljagu. Kad se klupa preklopi, moguće je ukrcati predmet duži od 1,85 metara.

Što se tiče vožnje u električnom modu, krajnja brzina je 135 km/h, a domet 59 km (u kombiniranim uvjetima) te 69 km u gradskoj vožnji. Punite li svaki dan i vozite manje od 40, 50 kilometara na dan, potrošnja će biti gotovo ravna nuli litara na 100 km.