Objavljeno 3. studenog, 2022.
U naletu putničkog vlaka život je izgubio 76-godišnji vozač automobila. Pružni prijelaz označen je Andrijinim križem
Sedamdesetšestogodišnji vozač automobila smrtno je stradao u naletu vlaka na pružnom prijelazu između Josipovca i Samatovaca. Vozač je automobilom u četvrtak oko 10.50 izletio pred vlak, a od siline udara vozilo je odbačeno desetak metara od pruge.
Nesreća se dogodila kod skretanja za Selce i Cerovac. Prema dostupnim informacijama, 76-godišnjak je automobilom skrenuo prema Cerovcu i krenuo preko pruge. No nije se zaustavio ispred pružnog prijelaza označenog Andrijinim križem. Automobil je nakon udara putničkog vlaka odbačen pokraj pruge s južne strane, dok se vlak koji je išao od Osijeka prema Bizovcu, zaustavio 200-tinjak metara od pružnog prijelaza. Kako je automobil odbačen pokraj ceste, cestovni promet nije bio obustavljen. Ipak, s obzirom na brojna policijska vozila i vozači automobila su usporili krećući se cestom od Josipovca prema Samatovcima i obratno.
Sam u vozilu
Prvi su na mjesto nesreće pozvani vatrogasci koji su smrtno stradalog vozača izvukli iz vozila. Dobrovoljno vatrogasno društvo Valpovo u 11.03 dobilo je dojavu od Županijskog centra 112 da su se sudarili vlak i automobil na raskrižju Josipovac-Samatovci-Petrijevci-Cerovac te da ima više ozlijeđenih osoba. "U 11.05 na intervenciju izlazimo s navalnim vozilom, pickupom i osam vatrogasaca. Dolaskom na mjesto intervencije doznajemo da se u vozilu nalazi jedna osoba koja je, nažalost, smrtno stradala. Hidrauličkom razuporom izvršili smo odbijanje vozačevih vrata te preminulog izvukli iz vozila. U postrojbu smo se vratili u 11.59", napisali su valpovački vatrogasci na svom profilu na društvenoj mreži.
Dan prije na pružnom prijelazu u Sesvetskom Kraljevcu poginuo je 40-godišnji Nepalac. Prelazio je prugu dok su bili upaljeni svjetlosni i zvučni signali te je bila spuštena rampa. Strani je državljanin na mjestu događaja smrtno stradao. Tijelo je prevezeno u Zavod za sudsku medicinu i kriminalistiku.
Budite oprezni
Prema podacima iz HŽ Infrastrukture, od 2015. do 2020. godine na pružnim prijelazima u Hrvatskoj smrtno je stradalo 35 osoba. Na prijelazima osiguranim signalno-sigurnosnim uređajem poginule su 23 osobe, na prijelazima osiguranima cestovnim prometnim znakovima poginulo je 11 osoba te jedna na pješačkom prijelazu.
- Međunarodne statistike pokazuju to da su u čak 98 posto slučajeva nesreće na željezničko-cestovnim prijelazima posljedica toga što sudionici u cestovnome prometu zanemaruju i ne poštuju prometne znakove i prometnu signalizaciju. Veći broj ozbiljnih nesreća događa se na željezničko-cestovnim prijelazima osiguranima višom razinom osiguranja, odnosno na prijelazima osiguranima signalno-sigurnosnim uređajima i polubranicima/branicima, što dovodi do zaključka da modernizacija željezničko-cestovnih prijelaza u smislu osiguranja nije jamstvo smanjenja broja nesreća. Kako bi se smanjio broj nesreća, ponajprije je nužno poštovati prometne znakove i prometnu signalizaciju. Vrlo je važno istaknuti to kako su svi željezničko-cestovni prijelazi u Hrvatskoj, njih 1499, osigurani u skladu sa Zakonom o sigurnosti i interoperabilnosti željezničkog sustava. Od toga je njih 413 osigurano svjetlosnim i zvučnim signalima te polubranicima, 43 mehaničkim branicima s ručnim postavljanjem, a 127 svjetlosnim i zvučnim signalima - doznajemo iz HŽ Infrastrukture.
Sandra Lacić
OPREZ: VLAK SE NE MOŽE ZAUSTAVITI
Zaustavni put vlaka iznosi i do 1500 metara, zbog čega ga strojovođa, nakon što na pruzi uoči automobil ili dijete, ne stigne zaustaviti na vrijeme. Vlakovi su i sve tiši, pa se njihov dolazak ne čuje dok nisu u blizini prijelaza. Treba biti odgovoran i prelaziti preko pruge samo na obilježenim mjestima. Strogo je zabranjeno kretati se po kolosijeku ili po stazama neposredno uz kolosijeke kao i bacati kamenje na vlakove koji prolaze prugom. Opasno je za život kretati se uz prugu ili preko pruge sa slušalicama u ušima ili s mobitelom u ruci.