Novosti
HRVATSKA NUDI MNOGO VIŠE OD SUNCA I MORA

Veliki procvat kontinentalnog turizma
Objavljeno 24. rujna, 2022.

U Hrvatskoj je tijekom prvih osam mjeseci 2022. godine ostvareno 15 milijuna dolazaka i 86,6 milijuna noćenja, odnosno 40 posto više dolazaka i 27 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pri tome su strani turisti ostvarili 76,3 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 10,3 milijuna noćenja. U odnosu na 2019. godinu ostvareno je 91 posto dolazaka i 96 posto noćenja ostvarenih u istom razdoblju. Prvi su to podaci sustava eVisitor, koji sadrži turistički promet ostvaren u komercijalnim i nekomercijalnim objektima te nautičkom charteru (sustav eCrew).



Premda je najviše turista, očekivano, boravilo u Istri, na Kvarneru i u dalmatinskim turističkim destinacijama, i kontinentalne županije te grad Zagreb bilježe porast dolazaka i noćenja domaćih i stranih gostiju, a gosti sve više otkrivaju čari i ljepote kontinentalnih krajeva. Ostvareni turistički promet u kontinentalnim županijama, bez grada Zagreba, u dosadašnjem dijelu godine bilježi oko 1,7 milijuna noćenja, što u odnosu na isto razdoblje lani predstavlja rast od 40 posto. Kontinentalni turizam u Hrvatskoj, naime, doživljava svoj veliki procvat i kuće za odmor jako su tražene u cijeloj zemlji. Osobito su traženi objekti seoskog turizma koji nude vlastite, autohtone poljoprivredne proizvode.

Ruralni turizam poseban je oblik turizma koji će se sve više razvijati i u idućem razdoblju, a prepoznat je i kao jedan od ključnih turističkih proizvoda u novom nacrtu Strategije održivog turizma do 2030., kojoj je jedan od ciljeva cjelogodišnji i regionalno ujednačeniji turizam.

Kontinent Hrvatske kroz cijelu godinu i domaćim i stranim turistima nudi pregršt sadržaja, od aktivnosti u prirodi, uživanja u autentičnoj gastronomskoj ponudi, pa do istraživanja povijesnih zanimljivosti te upoznavanja kulture života lokalnog stanovništva.

Lijepa Naša ima sve predispozicije postati turistička destinacija 365 dana u godini, a to je proces koji zahtijeva interdisciplinarni pristup, no sigurno je kako možemo postati turistička destinacija koja nije isključivo ljetna.

Tihana Eršek Cicvarić