Osijek
VELIKA ULAGANJA U JAVNI PRIJEVOZ

Novih sedam GPP-ovih niskopodnih autobusa od sutra u prometu
Objavljeno 21. rujna, 2022.
Grad koji nema razvijenu prometnu infrastrukturu, ne omogućava kvalitetan život

Malo je koji grad poput Osijeka uspio uključiti sve oblike prometa u investicijski ciklus financiran iz europskih sredstava u tako kratkom razdoblju. Rekao je to u srijedu u Osijeku Oleg Butković, potpredsjednik Vlade RH i ministar mora, prometa i infrastrukture. On je nazočio primopredaji sedam novih niskopodnih gradskih autobusa, ukupno vrijednih 16,9 milijuna kuna. Oni će biti dio flote GPP-a, osječke tvrtke zadužene za gradski prijevoz putnika.

Kvalitetniji i sigurniji


Na Trgu Ante Starčevića održana je svečana primopredaja, a potom i probna vožnja, u kojoj su uz ministra Butkovića sudjelovali, kao domaćini, gradonačelnik Ivan Radić i osječko-baranjski župan Ivan Anušić. Njima se pridružio i Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

"Uskoro će stići još šest novih poluniskopodnih autobusa, tako da će cijela ova investicija nabave 13 novih autobusa iznositi 32 milijuna kuna. Od toga je 82 posto financirano iz europskog Kohezijskog fonda, a ostalih 18 posto financirao je osječki Gradski prijevoz putnika", rekao je gradonačelnik Radić.

 

Izvijestio je kako GPP trenutačno ima 32 autobusa, prosječne starosti deset godina i s motorima norme EURO 2, 3 i 4 koji štete okolišu. Novi autobusi imat će EURO 6 normu i emitirati znatno manje štetnih plinova u okoliš, a očekuje se da će kvalitetniji i sigurniji autobusi privući i veći broj putnika.

Radić je podsjetio i na projekt modernizacije tramvajske infrastrukture, istaknuvši kako je u ožujku započela obnova 9,5 kilometara tramvajske pruge, u sklopu kojih će se izgraditi i 23 tramvajske postaje prilagođene osobama s invaliditetom. "Riječ je o investiciji od 127 milijuna kuna, koja je dio najvećeg projekta modernizacije osječkog javnog prijevoza, ukupno vrijednog 267 milijuna kuna. Projekt je sufinanciran sredstvima iz fondova Europske unije u iznosu od gotovo 200 milijuna kuna, a ostatak novca osiguravaju Vlada RH i Grad Osijek", dodao je Radić.

Deset tramvaja

"Osijek s nizom velikih projekata ide prema cilju da postane metropola istoka Hrvatske, koja će obuhvatiti sve ovlasti, obveze i dužnosti kao što takav jedan centar treba, od gospodarstva, prometa, kulture, sporta i politike. U tom smjeru ćemo i dalje nastaviti", rekao je župan Anušić.

Osim autobusa i obnove tramvajske infrastrukture u Osijeku se obnavlja željeznički kolodvor te realizira gradnja podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Mandića. "Najavljujem i nabavu novih tramvaja iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, gdje smo Zagrebu i Osijeku namijenili mogućnost nabave novih tramvaja uz potpuno financiranje iz europskih fondova. Konkretno, deset je novih tramvaja za Osijek. Kada ovome dodamo i skori završetak koridora 5C i svih obnova državnih cesta i obilaznica, možemo biti ponosni i meni je preostalo samo čestitati gradonačelniku i županu. Grad koji nema dobro razvijenu i obnovljenu prometnu infrastrukturu, ne omogućava kvalitetan život svojim sugrađanima", zaključio je ministar Butković.

 

Državni i gradski dužnosnici uputili su se potom novim autobusima u obilazak investicija - preko radova na tramvajskoj pruzi duž Strossmayerove i Radićeve ulice do obnove zgrade željezničkog kolodvora.

Novi GPP-ovi autobusi već od četvrtka, 22. rujna, prometovat će na redovitim linijama duž Osijeka i prigradskih naselja.

Dario KUŠTRO

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike