Osijek
“RUĐERICA” U TURSKOJ

Nastavnici učili o digitaliziranoj školi budućnosti
Objavljeno 21. rujna, 2022.
Cilj je projekta omogućiti učenicima kvalitetniju pripremu za svladavanje vještina kodiranja

Projektni tim Tehničke škole i prirodoslovne gimnazija Ruđera Boškovića vratio se iz Antalije u Turskoj s treće mobilnosti u okviru Erasmus + projekta "Digitalised schools".



Imali su svakodnevne aktivnosti u tamošnjoj srednjoj školi "Dr. Ilhami Tankut Anadolu Lisesi" kroz kreativne zadatke i stvaranje završnog projekta.

- Završni projekt bio je odlična priprema za rad s učenicima u matičnoj školi kao i za primjenu naučenog u nastavi općenito. Svi su sudionici upoznati sa sučeljem aplikacije Scratch te su postupno rješavali postavljene zadatke. U ponuđenom izazovu trebalo se snalaziti zajedničkim radom slijedeći sve složenije upute kako bi na kraju mogli primijeniti sustav kompletnog programiranja. Svaki je tim osmislio svoj scenarij, koji je potom predstavio pred stručnim povjerenstvom nastavnika škole domaćina. Najveća prednost ove aplikacije je audiovizualni prikaz složenog koda i široki spektar njezine primjene. Aplikacija je primjenjiva u nastavi, bez obzira na predmet i temu, a u cijelu edukaciju bile su uključene brojne metode aktivnog učenja te oblika poučavanja u kojima se edukatorica vrlo vješto snalazila: metoda demonstracije, dijaloška i istraživačka metoda, pitanje-odgovor, učenje rješavanjem problema, kritičko razmišljanje, metoda igre, apstraktna analiza i sinteza i slično – pojašnjava prof. Marijan Jovičić važnost naučenog za boravka u Antaliji.

Napominje da je cilj aktivnosti ove mobilnosti, ali isto tako i cijeloga projekta, omogućiti učenicima kvalitetniju pripremljenost za savladavanje vještina kodiranja koje su među najvećim prioritetima vještina 21. stoljeća.

- Dakako da smo imali, osim učenja novih vještina, prigodu i za uživanje u gostoprimstvu ljubaznih turskih domaćina koje je bilo popraćeno obilascima muzeja i vrijednih atraktivnih lokaliteta koji simboliziraju grad Antaliju i njezinu okolicu – zaključuje Jovičić.

Darko Pejić
Nastavak na portugalsku avanturu
Edukacija u Turskoj, pojašanjavaju nam, tematski je bila vezana uz kodiranje, te je bila svojevrsni nastavak radionica “Robots in Action” iz Portugala na kojima su se tijekom pet dana upoznali s robotikom. U Antaliji su stekli nove vještine kodiranja u aplikaciji grafičkog kodiranja Scratch zajedno s timovima iz partnerskih zemalja Italije i Portugala. U osječkom timu nastavnika bili su profesorica Jasna Sudarić, koordinatorica projekta, profesorica Ana Karlović i Marijan Jovičić.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike