Osijek
“DIGITALISED SCHOOLS” - ISKUSTVA IZ LISABONA

Roboti u akciji: Pripreme nastavnika za novo doba
Objavljeno 11. kolovoza, 2022.
Razvijaju metode koje će od učenika tražiti više kreativnosti i istraživanja

Projektni tim nastavnika Tehničke škole i prirodoslovne gimnazije Ruđera Boškovića u Osijeku boravio je u drugoj polovini srpnja u Lisabonu, gdje je ostvario drugu mobilnost u okviru Erasmus+ projekta "Digitalised schools".



Četiri nastavnika: Ana Karlović, Ana Krmek, Ivan Tušek i Jasna Sudarić imali su priliku provjeriti koliko su spremni za velike i važne promjene koje donosi novo društvo obilježeno robotskom tehnologijom, prije svega u obrazovanju budućih generacija učenika. Tijekom petodnevnih radionica o temi "Robots in Action" u organizaciji njihovih partnera iz portugalske srednje škole Escola secundaria Francisco Simones, doživjeli su, kako kažu, vrlo poučno i zanimljivo iskustvo. Služeći se metodama rješavanja problema i kreativnog mišljenja, upoznali su način rukovanja robotskoga upravljačkog sustava.

Roboti u akciji


- Prvi dan započeli smo kreiranjem pokretnih robota koje smo sami izrađivali od recikliranih materijala. Sljedećih dana nastavili smo sastavljanje modela robota i izradili program s pomoću blok-elemenata zadanoga kretanja po određenoj putanji. Posljednji dan mobilnosti, nakon testiranja robota, predstavili smo svoje projektne radove ostalim sudionicima, za što smo nagrađeni potvrdama o uspješno odrađenim zadatcima, a potom smo svi zajedno kušali maštovitu i itekako slasnu robot-tortu - rekla nam je koordinatorica projekta, prof. Jasna Sudarić.

Puna je riječi hvale za portugalske domaćine koji su se svakodnevno trudili slobodno vrijeme sudionika upotpuniti raznovrsnim kulturnim događanjima uz ukusne tradicionalne specijalitete na posebno atraktivnim lokacijama.

- Inače, u cijeli projekt, koji je zbog pandemije s dvije produžen na tri godine, uključene su četiri partnerske zemlje: Portugal, Italija, Turska i Hrvatska, a glavni je cilj poboljšanje i usavršavanje digitalnih kompetencija kod nastavnika i učenika, uz brojne inovativne metode. Prva mobilnost, uz veliku potporu kolega iz Škole te ravnateljice Nade Pitinac, održana je u našoj školi u studenome prošle godine, kada smo se upoznali s programskim jezikom HTML-a. Nakon toga uslijedila je ova mobilnost s temom "Robots in Action" u Portugalu, uskoro ćemo nastaviti s kodiranjem u Turskoj, a zatim sljedeće školske godine u Italiji planiramo web 2.0 alate te, na kraju, 3D modeliranje, ponovno u Portugalu - najavljuje buduće aktivnosti prof. Sudarić.

Interdisciplinarnost


Sljedeća etapa projekta, planirana za početak rujna u Turskoj, usmjerit će nastavnike na kodiranje koje neće biti ograničeno samo na informatiku, već na usmjeravanje prema interdisciplinarnoj interakciji. "Cilj nam je nastaviti razvijati vještine algoritamskoga mišljenja radi omogućivanja kreativnijega razmišljanja te lakšega rješavanja problema koji su nužni budućim generacijama učenika", ističe Sudarić.

Na ovaj će način, umjesto tradicionalnih metoda pamćenja, u kojima je nastavnik uglavnom prenositelj znanja, a učenici pasivni slušatelji, učenicima biti bliže metode koje će zahtijevati više kritičkoga razmišljanja i istraživanja u različitim područjima nastave, što je, zaključuje naša sugovornica, i svrha suvremene nastave.

Ivan Alilović
Možda ste propustili...

ŽUPANIJA POMOGLA U ORGANIZACIJI TERENSKE NASTAVE

Učenici livanjskog kraja u Vukovaru

JEDNI U BIH, DRUGI U ZAGREBU, TREĆI RASUTI PO SVIJETU...

Livnjaci se družili u Parku prinčeva

Najčitanije iz rubrike