Autoglas
PROMJENE

Ford Focus i Renault Megane “ubila” struja
Objavljeno 2. kolovoza, 2022.
Megane će se, nakon četiri generacije, prestati proizvoditi već ove jeseni, a Ford Focus će posljednji model na tržište izbaciti 2025. godine

Francuski proizvođač Renault već ove će jeseni, nakon 27 godina i četiri generacije, "ubiti" svoju nekadašnju zlatnu koku Megane, dok će Ford držati Focus do kraja životnog vijeka aktualne generacije, do 2025. Oba automobila svoje mjesto u proizvodnji prepustit će električnim modelima.



Britanski Autocar izvještava da su posljednji Megane hatchback, limuzine i karavani s ICE motorima sišli s Renaultovih proizvodnih traka za neka tržišta, nakon četiri generacije i 27 godina na europskom tržištu kompaktnih automobila. Naziv Megane uveden je 1996. godine kod nasljednika modela 19. Renault je tako završio proizvodnju Meganea s ICE pogonom, ustupivši mjesto potpuno električnom crossoveru Megane E-Tech. To ujedno označava kraj ove nekad uspješne kompaktne serije automobila, nakon 27 godina i četiri generacije. Tako kažu kako su proizvodne linije Meganea u Španjolskoj i Turskoj prestale proizvoditi nove automobile, iako Renault to tek treba i službeno potvrditi. Nasljednik danas poznate ponude Meganea neće biti nova generacija hatchbacka s benzinskim ili dizelskim motorima, nego Megane E-Tech Electric, novi mali crossover s višim položajem sjedenja, potpuno električnim (EV) pogonom te namjenskom EV skateboard platformom.

Pad prodaje


S druge strane, turska tvrtka Karsan planira petogodišnju proizvodnju limuzine Megane u Turskoj, počevši od rujna 2022., preuzimajući licencu od Oyak Renaulta. Prodaja Renaulta Meganea opadala je u odnosu na popularnije konkurente u C-segmentu, uključujući VW Golf, Ford Focus, Hondu Civic, Toyotu Corollu, Peugeot 308 i Opel Astru. Globalna prodaja Renaulta Megane četvrte generacije dosegnula je vrhunac od 168.000 jedinica u 2017., prije nego što je pala na manje impresivnih 70.000 u 2021., dok je najuspješnija godina za ovaj model bila 2004., s 465.778 prodanih automobila. Renault će 2024. godine, nastavljajući širiti portfelj električnih modela, predstaviti serijsku verziju Scenica koja će se isključivo nuditi u EV obliku na temelju iste platforme. Kupci koji žele vozilo slične veličine s elektrificiranim motorom s unutarnjim izgaranjem, mogu se i dalje odlučiti za nekog člana Renaultove SUV obitelji, uključujući Captur, Arkanu i najnoviji Austral.

Bez sentimenta


Bit će ukinut i Ford Focus, obiteljski automobil koji je utjelovio renesansu tvrtke 1990-ih i postao sinonim za obiteljske automobile koji su zabavni u vožnji. Past će 2025., kao žrtva Fordovog pomaka prema liniji elektrificiranih modela. Vijest je stigla s Fordovom objavom da će prekinuti proizvodnju automobila u svojoj tvornici u Saarlouisu u Njemačkoj, gdje se trenutačno proizvodi Focus. Saarlouis se natjecao za proizvodnju Fordove sljedeće generacije električnih vozila, ali je izgubio od tvornice tvrtke u Valenciji.

"Nemamo u našem ciklusu planiranja dodatni model koji bi bio za Saarlouis", rekao je novinarima predsjednik Forda Europe Stuart Rowley, dodajući da Ford istražuje "druge mogućnosti" za tvornicu koje uključuju i prodaju nekom drugom proizvođaču automobila. Jasno je da će to značiti gubitak radnih mjesta u Njemačkoj, u Saarlouisu trenutačno je zaposleno 4600 ljudi.

No, moguće je da bi dio njih mogao biti prebačen u drugu Fordovu njemačku tvornicu, onu u Kölnu, koja bi 2023. godine trebala započeti proizvodnju novog crossovera temeljenog na VW-ovoj električnoj arhitekturi MEB. Ali Ford je upozorio da Valencia također može očekivati ​​pad broja zaposlenih, unatoč dobivanju ugovora za Fordove električne automobile sljedeće generacije. Oko 6000 ljudi radi u španjolskoj tvornici u kojoj se proizvode crossover Kuga, monovolumeni S-Max i Galaxy te Transit Connect. I Mondeo se tamo proizvodio do proljeća ove godine, a Ford je iz ponude izbacio svoju nekoć popularnu obiteljsku limuzinu i karavan kao jedini odgovor na pad prodaje, budući da su kupci D segmenta masovno prešli na crossovere. Mondeo, nekoć i automobil godine, bio je traženi model u europskim Fordovim salonima gotovo 30 godina, ali s obzirom na nove okolnosti u Fordu nisu smjeli biti sentimentalni.
 
Mato Pavličević
ČETIRI GENERACIJE RENAULTA MEGANE
Megane je bio nasljednik Renaulta 19, i na tržište je stigao 1996. Megane se mogao kupiti kao limuzina s pet i četvora vrata (Classic) te kao kupe (Coach) i prostrani karavan (Grandtour), koji je predstavljen kao zadnji tek 1999., zajedno s redizajnom prve generacije. Krajem devedesetih Mégane je osvježen kako bi se pripremio teren za drugu generaciju koja je na tržištu od 2002. godine. Premda je europsku karijeru završio, Mégane prve generacije u Argentini se proizvodio čak do 2009.! Prva je generacija karijeru završila s 3.2 milijuna proizvedenih primjeraka i time ostala generacijski rekorder do danas. Druga generacija startala je 2002. i vozila je do 2008., iako se još proizvodila u Brazilu i Iranu do 2012. Treća generacija stigla je 2009. i trajala je do 2016., a ovi modeli su česti i na hrvatskim prometnicama. Posljednja generacija završava se 2022.

FOCUSOV METEORSKI USPON 1998.
Focus, kao nasljednik Escorta, piše Fordovu povijest od 1998. godine, i od tada su se ukazale četiri generacije. Već u prvoj generaciji, 2001. godine, Focus je postao najprodavaniji automobil na svijetu. Uspješna prva generacija nasljednika je dobila 2004. godine, kada je predstavljen na pariškom salonu automobila. Treća generacija predstavljena je 2010. godine na domaćem tlu u SAD-u. EU dobiva 1,6 atmosferski i turbomotor, a SAD dobiva novi dvolitreni atmosferac snage 160 KS. Godine 2018. stigla je i četvrta generacija Focusa. Od prve generacije, Focus je sudjelovao na rally natjecanjima.