Ekonomija
RIJEČNA PUTOVANJA DUNAVOM SVE SU POPULARNIJA

Domaći turisti najviše krstare rutom od Vukovara do Beča
Objavljeno 4. srpnja, 2022.
Stranci prije ili poslije krstarenja na istoku Hrvatske ostaju nekoliko dana

Turistička sezona u punom je jeku premda se tijekom srpnja i kolovoza, ako ne bude nekih drastičnih promjena, očekuje još veći broj turista.



Kako domaćih tako i inozemnih. Brojke se polako približavaju onima iz 2019. godine, kada su zabilježeni brojni rekordi. Što se Slavonije i Baranje tiče, u usporedbi s prvih šest mjeseci 2019. godine, stranih je turista tek nešto manje, ali domaći su u ‘‘priličnoj ofenzivi‘‘. Ukupno gledajući, u prvoj polovini godine Osječko-baranjsku županiju posjetilo je više od 47.000 gostiju, koji su ostvarili gotovo 100.000 noćenja. Znatno je to povećanje u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada je posjeta bilo 27.500, a noćenja 70-ak tisuća. Tek nešto veći (ukupni) broj turista stigao je 2019. No veseli činjenica da su domaći gosti prepoznali cijelu priču, čemu su dokaz brojke iz eVisitora koje upućuju na rušenje dosadašnjeg rekorda. Kako ističu iz slavonsko-baranjske turističke branše, domaćih je gostiju u prvoj polovini godine bilo 32.000, dvostruko više od stranih, a ostvarili su 62.000 noćenja. Načini njihovih dolazaka različiti su, a najčešće to čine osobnim automobilima ili autobusima kao organizirane skupine. Što se boravka tiče, ponuđeni su im hoteli odnosno smještajni kapaciteti na OPG-ovima, seoskim domaćinstvima, ruralnim vilama… Stoga se i agencije najviše baziraju na takve ponude, koje uz smještaj nude i razne sadržaje. Jedna od (relativnih) novina u agencijskim ponudama zasigurno su riječna krstarenja Dunavom, a cilj takvih ponuda je pozicioniranje Slavonije i Baranje kao turistički još atraktivnije destinacije. Jedna od rijetkih agencija koja se bavi riječnim krstarenjima je Arriva travel, koja je prvu takvu ponudu sastavila 2014. godine, uvodeći do tada nepostojeću turističku uslugu na području Hrvatske.

Standardna ponuda


- Riječna putovanja Dunavom postala su nam standardna ponuda. Iz godine u godinu bilježimo porast zainteresiranih klijenata, s izuzetkom pandemijske 2020. kad brodovi nisu plovili. Popuštanje epidemioloških mjera donijelo je još veći interes za riječnim krstarenjima nego prije pandemije, naročito za one turiste koji na svojim putovanjima žele iskustva - kaže Tamara Černeka, direktorica Turističke agencije Arriva travel, naglašavajući kako su najčešće rute koje Hrvati biraju za riječna krstarenja Beč - Vukovar te Vukovar - Vidin i obrnuto, odnosno rute u trajanju do šest dana. S obzirom na to da je jedan od strateških ciljeva Arrive travel pozicionirati Slavoniju i Baranju na turističku kartu Hrvatske, gastro i enoprograme, osim u svojoj grupaciji koja ima 55 tisuća zaposlenih, nude i komitentima te školama.

Autentičan doživljaj


- Značajan broj gostiju za krstarenja je s područja Istre, Kvarnera i zagrebačkog područja, a kako je Vukovar početna, odnosno, završna točka, dobar dio gostiju dolazi nekoliko dana ranije ili ostaje nakon iskrcaja i obilazi istočnu Hrvatsku, što pridonosi jačanju turističke aktivnosti u tom dijelu Hrvatske. Najveći interes za riječnim krstarenjima gosti pokazuju u drugoj polovini lipnja te u rujnu, a mi im nudimo sedam programa te 20 različitih termina polaska - ističe Černeka. Objašnjava kako putnici na brodu imaju puni pansion te voditelja putovanja koji nudi dodatan servis putnicima na izletima, a na raspolaganju im je 24 sata. Desna dunavska obala sve je popularnija i među stranim gostima koji stižu riječnim kruzerima. Većinom je riječ o Amerikancima. U prvoj polovini ove godine u Osječko-baranjsku županiju stiglo ih je 958 (njih 719 u Baranju, 100-tinjak više nego 2019.), a ostvarili su 1685 noćenja. O njihovu boravku na kopnu brine lokalna agencija Kulen travel, koja im organizira različite programe.

- Fokusirani smo na razvoj istoka Hrvatske, a između ostaloga organiziramo izlete za goste iz svih istočnohrvatskih luka, dakle Batine, Osijeka, Vukovara, Aljmaša i Iloka. Želimo im pružiti autentičan doživljaj, a sudeći po povratnim informacijama gosti su zadovoljni – priča Stanko Škrobo, suvlasnik agencije, naglašavajući kako su kruzer-ture na razini 2019., kako je riječ većinom o Amerikancima te dijelom Francuzima i Britancima.

Ivica Getto
Ovaj oblik odmora najatraktivniji je starijima
Prema istraživanju CLIA-e (Cruise Lines International Association), rezultati i na svjetskoj razini pokazuju da su najčešći razlozi zašto se pojedinci odlučuju na riječna krstarenja upravo manji brodovi, intimnija atmosfera i edukativna iskustva. Isto istraživanje pokazalo je i da su najčešći kupci riječnih krstarenja osobe koje inače ne krstare, kao i da je takav oblik odmora najatraktivniji starijoj populaciji (65+), ali je primjerice u 2019. snažan porast bokiranja od čak 42 % zabilježen i kod rođenih između 1967. i 1981. Slično bilježe i u Arriva travelu, a u Kulen travelu također ističu kako su sudionici dunavskih kruzer-tura većinom pripadnici treće dobne skupine. Inače, cijene dunavskih kruzer-tura (kada su u pitanju one koje organiziraju strane agencije) kreću se od 1000 do nekoliko tisuća dolara.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike