Novosti
VAŽNI PROMETNI PROJEKTI U ISTOČNOJ HRVATSKOJ

Otvaranje dionice koridora do Belog Manastira u listopadu
Objavljeno 27. lipnja, 2022.
Anušić: Osijek se intenzivno razvija gospodarski, demografski i u svakom drugom smislu

Gradnjom podvožnjaka u osječkoj Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića spriječit će se prometno usko grlo i česti zastoji prometa u širem središtu Osijeka, a dionica međunarodnog prometnog koridora 5C do Belog Manastira bit će otvorena krajem listopada ove godine, dok će hrvatski dio toga koridora u cijelosti biti završen tijekom 2024.



Glavni su to naglasci susreta u ponedjeljak u Osijeku i okolici u kojima je sudjelovao ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Ministar je prvo sudjelovao na početnoj konferenciji projekta "Izgradnja podvožnjaka u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića u Osijeku", a potom je obišao i gradilište na koridoru 5C od Osijeka do Belog Manastira. U obilasku su bili i ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak, osječko-baranjski župan Ivan Anušić, gradonačelnik Osijeka Ivan Radić te predsjednici uprava Hrvatskih autocesta i Hrvatskih cesta, Boris Huzjan i Josip Škorić.

Radić je istaknuo kako su podvožnjak sanjale generacije Osječana te kako će veliki prometni zastoji na tom ulazu u grad napokon postati stvar prošlosti. "Ako uzmemo u obzir da je ovuda dnevno prolazilo više od 20.000 vozila, da su zbog željezničkog prometa i do 30 puta dnevno nastajali zastoji u prometu, znamo koliko je bilo bitno riješiti te probleme gradnjom podvožnjaka. Želim zahvaliti Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova EU-a te županu Ivanu Anušiću, koji sudjeluje u svim projektima na području Osijeka i daje nam snažnu podršku, i naglasiti da ovaj podvožnjak Osječanke i Osječane stoji ravno nula kuna", rekao je Radić.

Župan je rekao kako je Osijek "grad koji se intenzivno razvija gospodarski, demografski, prometno i u svakom drugom smislu" te da je podvožnjak jedan od vrlo bitnih projekata na tom putu. "Ovo je projekt koji su dugo čekali, ne samo Osječanke i Osječani, nego svi ljudi s istoka Hrvatske, da bi ga dolaskom određenih ljudi napokon i dočekali. Želim zahvaliti svima, od gradonačelnika Ivana Radića do ministara Butkovića i ministrice Tramišak te šefa Hrvatskih cesta Josipa Škorića, koji su nas svojim znanjem i radom doveli do toga da ćemo uskoro imati prilaz gradu kakav su priželjkivale generacije", rekao je Anušić.

Obilazeći radove na koridoru 5C prema Belom Manastiru, ministar Butković je najavio kako će ta dionica biti dovršena krajem listopada ove godine, dok će preostalih pet kilometara do mađarske granice odnosno svih 88 kilometara koridora kroz Hrvatsku u cijelosti biti izgrađeno tijekom 2024. godine. "Nakon prošlogodišnjeg otvaranja mosta Svilaj i završetka dionice Osijek - Beli Manastir s obilaznicom Belog Manastira, što očekujemo krajem listopada, to su ulaganja od oko 570 mlijuna kuna. Radovi napreduju jako dobro i nakon otvaranja Pelješkog mosta krajem srpnja, ove ćemo godine otvoriti i ovu dionicu koridora 5C, a vrlo brzo bit će raspisan natječaj i za preostalih pet kilometara koridora, čija se ukupna vrijednost procjenjuje na 300 milijuna kuna. Zahvaljujem županu Anušiću koji je bio ustrajan i dovršetak koridora 5C postavio kao prioritet", rekao je Butković.

Anušić je istaknuo kako je koridor 5C jedno u nizu gradilišta kada se govori o prometnoj infrastrukturi na području OBŽ-a, koja su jako važna za prometnu povezanost, a time i razvoj ove županije, ali i cijele istočne Hrvatske. "To je međunarodni prometni pravac koji će olakšati rad i protok roba u ovom dijelu Europe te ga povezati s Jadranskim morem. Iznimno sam zadovoljan suradnjom s ministrom Butkovićem, koji je na ovom projektu od samog početka njegove revitalizacije, jer moram podsjetiti kako je koridor 5C u vrijeme SDP-ove vlade potpuno maknut iz prioriteta te preprojektiran u brzu cestu. Dolaskom nove vlade i ministra Butkovića krenulo se u njegovu realizaciju i preprojektiranje u puni profil autoceste", podsjetio je Anušić.

Ivan Alilović
GRADNJA OD 2005.
Gradnja Slavonike, čija će ukupna duljina biti 88 kilometara, počela je 2005. godine. U studenome 2007. puštena je u redovni promet prva dionica, od odmorišta Sredanci (A3) do Đakova (23 km). Potom je otvorena dionica od Đakova do Osijeka (32,5 km), u travnju 2009. U 2012. godini počela je gradnja mosta preko Drave, zapadno od Osijeka. U ožujku 2015. završena je i južna dionica Slavonike, od odmorišta Sredanci do Svilaja, dok je most Svilaj, a s njime i istoimeni granični prijelaz s BiH pušten u promet u listopadu prošle godine.