Autoglas
NEIZVJESNO

Pala prodaja vozila u svibnju, čeka se ljeto
Objavljeno 7. lipnja, 2022.
Pobjednik je svibnja, ali i ukupno u 2022. godini, Volkswagen, koji je dobro rasporedio prodaju svojih modela. Drugi u svibnju je Opel

Tržište automobila u Hrvatskoj usporilo je prodaju u svibnju. Prošlog mjeseca prodano je 4186 automobila, gotovo 300 manje (4470) u odnosu prema travnju. Smanjenje je to i u odnosu prema svibnju prošle godine, kada su prodana 4483 automobila. I ukupna prodajna brojka nije optimistična, prodano je ove godine u prvih pet mjeseci 18.419 automobila, a lani je taj broj iznosio 19.167 novoregistriranih automobila.



Dobar svibanj za VW


Na prodajne brojke utjecao je i čitav niz kriza koje su pogodile globalno tržište. I dok su se proizvođači automobila prilagodili, kako-tako, na pandemiju COVID-19 što se tiče zdravstvenih uvjeta, počeli su problemi s nedostatkom poluvodiča, pa se na novi automobil sada čeka, u najboljem slučaju, nekoliko mjeseci. A onda je došla i invazija Rusije na Ukrajinu koja je glavni izvoznik neona, prijeko potrebnog plina za poluvodiče, ali i kabela. Što se tiče marki automobila, najbolji prodajni rezultat, ukupno i u svibnju, ostvario je Volkswagen koji drži 11,06 posto tržišta. On je ove godine kupcima isporučio 1887 automobila, od čega 463 u svibnju. To je ipak manje od svibnja 2021. kada je prodano 529 automobila. Na drugom mjestu u pitanju marki tijekom svibnja je Opel s 439 prodanih vozila, dok je treća, s 390 isporučenih vozila - Dacia. Solidan rezultat ostvarila je i Kia s 308 prodanih auta, a više od sto automobila prodali su još Škoda (286), Toyota (285), Renault (226), Hyundai (203), Audi (165). Dobar svibanj iza sebe ima Fiat, koji je prodao 158 automobila, 56 više u odnosu prema travnju. Peugeot je svibanj prošao sa 132 prodana auta, BMW 129, Nissan 119, Suzuki 117, Citroen 115 i Seat 104.

Od egzotike je na hrvatske ceste u svibnju stigla i jedna Tesla, četiri Lexusa, jedan Smart i dva Subarua. Prvi put ove godine pojavila se i marka MG, koja je isporučila osam automobila.

U pitanju modela pobjednik svibnja je Dacia Duster sa 170 isporučenih vozila. Ovaj automobil podjednako vole i građani i mali poduzetnici - većinom taksisti. Na drugom mjestu je Opel Corsa (158), dok je treći Volkswagen T-Roc. Više od sto prodanih modela premašili su još Opel Crossland, Dacia Sandero te Fiat 500.

Registracije


Volkswagen svoju ukupnu prodajnu brojku pozitivno slaže s plasiranjem i drugih modela. Tako je sedmi na listi VW T-Cross s 93 prodana modela. Ostali modeli su postigli rezultat od oko 50 prodanih vozila. Dobar rezultat ostvarila je i Kia Ceed (89), a Toyota je svoja dva modela, Yaris Cross i Yaris, pozicionirala na 9. i 10. mjesto s ukupno prodanih 169 automobila.

Što se tiče prodaje po regijama, Zagreb i dalje nema konkuranciju jer drži golemih 45,39 posto tržišta ove godine. Kada se pogledaju druge županije, primjetno je da se približava ljeto, jer rastu prodajne brojke u regijama koje su "garaže" za rent‘a‘car ili korporacijska vozila. Iza Zagreba gotovo identične pozicije drže splitska i riječka regija. Split je odnio pobjedu za samo pet automobila. Tamo je ove godine registrirano 1468 vozila, a Rijeka je registrirala 1463 automobila. Brojku od 1000 novoregistriranih automobila premašila je još samo Istra. Ispred Osijeka plasirale su se još dvije rent‘a‘car županije - Bjelovarsko-bilogorska (947) i Zadarska županija (839 registriranih automobila). Osječka je regija tako, iako površinom jedna od najvećih, završila na 7. mjestu sa 723 automobila. Uskoro bi se u poretku po regijama mogla podići i Požeško-slavonska županija koja ima 552 novoregistrirana automobila.

Ove su se godine pritajile prošlogodišnje dobro plasirane regije, a riječ je o Šibensko-kninskoj te Karlovačkoj županiji, koje su u nedostatku rent’a’car vozila te flotnih vozila za velike tvrtke, sada tek na 13. odnosno 14. mjestu poretka po regijama. Istok Hrvatske, nažalost, već je mjesecima i godinama na dnu poretka po regijama. Vukovarsko-srijemska županija ove godine ima 214 novoregistriranih automobila, Brodsko-posavska jedan manje (213), dok je Virovitičko-podravska županija već puno desetljeće plasirana na pretposljednje, 19. mjesto poretka po regijama, sa samo 103 registrirana automobila ove godine.

Milan Bugarić
NEIZVJESNOST SMANJUJE PRODAJU
Rast cijena goriva, ali i drugih energenata, nije mogao zaobići ni autoindustriju. Primjetno je kako nemali broj hrvatskih građana s oprezom gleda prema kupnji novog automobila. Kriza je već pokucala na vrata i većina osoba tada razmišlja kako uštedjeti, pa se odlučuje na korištenje dosadašnjeg automobila, nerijetko s više od 200.000 prijeđenih kilometara. To sve utječe na starost voznog parka koja je sada debelo iznad 13 godina u Hrvatskoj, a posljedično i na sigurnost cestovnog prometa. I onda još problem s poluvodičima koji ne nedostaju samo proizvođačima automobila, već i drugim kompanijama, ponajprije elektroničke opreme. Vrijeme koje slijedi prepuno je neizvjesnosti u kojem će se autoindustrija itekako morati presložiti kako bi preživjela tektonske poremećaje, od invazije Rusije na Ukrajinu do globalne recesije.

BENZINCI SU I DALJE NAJPRODAVANIJI
U pitanju pogonskog sklopa benzinci i dalje imaju primat jer je 53,3 posto vozila s tim agregatom. Na drugom mjestu su hibridi, koji drže udjel od 22 posto, a dizel je tek na trećem mjestu s 18 posto udjela. Plinaši drže udjel od 4,5 posto, a konstantan je rast novoregistriranih električnih automobila koji drže udjel od 2,1 posto. U pitanju plina (LPG) nalaze se samo dva “igrača”, Dacia ih je prodala 768, a Renault 69. Što se tiče Dacie, veliki postotak odnosi se na taksi-vozila. Plin, ovisno o benzinskoj pumpi, danas se može kupiti za nešto više od 7 kuna po litri.