Objavljeno 2. lipnja, 2022.
Gospodarstvo se otvara, a sajmovi opet omogućuju direktne
kontakte. Stoga je pred njima svijetla budućnost, rekao je Sertić
Sajmovi nude kontakte licem u lice koji su nezamjenjivi. Poruka je to Svjetske sajamske organizacije, ali i Srećka Sertića, direktora i glavnog urednika časopisa Suvremena trgovina, koji je govorio na konferenciji Transformacija sajamske industrije - B2B poslovanje, održanoj na Ekonomskom fakultetu u Osijeku.
Dobri poslovni rezultati
- Prestankom korone sajmovi bilježe dobre rezultate. Gospodarstvo se ponovno otvara, a sajmovi opet omogućuju direktne kontakte. Rečeno je to nedavno i na konferenciji Svjetske sajamske organizacije, održanoj u Poznanju. Stoga je pred sajmovima svijetla budućnost - dodao je Sertić.
Upravo su Suvremena.hr, Osječki sajam i Hrvatska gospodarska komora organizatori ove konferencije, koja je održana u Osijeku, u prigodi 1. lipnja, Svjetskog dana sajmova.
Bila je to osma konferencija na temu Transformacija sajamske industrije, koja je drugi put održana u Osijeku.
"Svaki put za domaćinstvo ovog skupa kandidira se drugi grad. Prvi put organizirali smo ovaj skup prošle godine u uvjetima pandemije. Bili smo uspješni i sada smo opet domaćini. Osijek ima dugu tradiciju sajmovanja, koja je počela još 1926. godine, dakle uskoro ćemo obilježiti stotinu godina modernog sajma u Osijeku. Kada se izgradi Gospodarski centar, Osijek će dobiti priliku za veću sajamsku djelatnost i brojne nove sajamske priredbe", rekao je mr. sc. Alen Vukašinović, direktor Osječkog sajma.
Premda je internetska tehnogija u pandemijsko vrijeme bila dominantna, ona je i danas važna u pripremi sajmova. No, u prvi plan stavlja se kontakt uživo i razmjena iskustava. U sajamskoj industriji danas je naglasak na specijaliziranim konferencijama i sajmovima, rečeno je na konferenciji.
Iranska iskustva
Njegova Ekscelencija Parviz Esmaeili, veleposlanik Islamske Republike Iran u RH, a potom i prof. dr. sc. Esad Prohić, bivši veleposlanik RH u Iranu, govorili su o iskustvima iranske sajamske industrije. Istaknuto je da Iran ima brojne velike međunarodne specijalizirane sajmove iz različitih područja, od turizma i zdravlja, pa do hrane i industrije te da Hrvatska u toj zemlji, 13 puta većoj od RH, ima prigodu za uspješan plasman svojih proizvoda.
U panel-raspravi koja je uslijedila sudjelovali su stručnjaci iz sajamske industrije iz cijele regije (Slovenija, Bosna i Hercegovina, Srbija, Mađarska). Pojašnjene su funkcije sajmovanja (poslovna, makroekonomska, poslovne), funkcioniranje sajmova u novim uvjetima poslovanja, a panelisti su govorili i o širenju sajmova u postpandemijsko vrijeme, unatoč novim oblicima komunikacije. Također, bilo je riječi o novom trendu specijaliziranih sajmova kao i važnosti domaćih proizvoda i njihovom izlaganju na sajmovima. Uz to, rat u Ukrajini, odražava se i na sajamsku industriju. Na kraju su sudionici obišli prostor novog Gospodarskog centra.
Vesna Latinović
Sajmovi su najbolji marketinški alat
Da je sajamovanje važno potvrdio je prof.dr.sc. Dragan Kovačević, potpredsjednik HGK-a: "Za malo tržište, kao što je hrvatsko, koje bilježi velik vanjskotrgovinski deficit, izvoz je razvojni imperativ, ključan za gospodarski rast. Upravo su sajmovi najbolji marketinški alat da bi se promocija hrvatskih proizvoda u svijetu afirmirala. U razdoblju pandemije pad sajamskih događanja bio je 90 posto, no kontinuitet sajmovanja ipak je zadržan. Međutim, virtualni sajmovi ne mogu zamijeniti klasične sajmove".