Autoglas
POVRATAK

Lancia se vraća nakon dugih pet godina stanke
Objavljeno 31. svibnja, 2022.
Lancia, vjerojatno najzapostavljeniji europski brend, napokon je napravila prvi veliki korak prema povratku na tržišta izvan Italije

Konačno smo dočekali i taj dan. "Spremni smo za Europu!" tim je riječima Luca Napolitano, izvršni direktor Lancie, imenovao brend menadžere za pet zemalja Starog kontinenta. To ujedno označava početak povratka brenda na inozemna tržišta s kojih je odsutan već pet godina. Lancia, vjerojatno najzapostavljeniji europski brend, konačno je napravila prvi veliki korak prema povratku na tržišta izvan Italije.



Za to je nužna nešto šira paleta modela od gradskog Ypsilona, koji je već nekoliko godina sve što nekad slavni brend ima ponuditi kupcima. Buduća ponuda također će započinjati s Ypsilonom koji se u potpuno novom izdanju očekuje 2024.

Korak po korak


Vozit će na platformi Stla Small, koja je evolucija sadašnjeg CMP na kojoj su napravljeni Peugeot 208 i Opel Corsa. Italija će biti prvo tržište na kojem će u prvom tromjesečju 2024. krenuti prodaja, a nakon toga postupno slijede i ostala.

Izvršni direktor Lancie, Luca Napolitano rekao je da su se odlučili u početku fokusirati na nasljednika Ypsilona ​​jer je u Italiji taj segment važan i jer su željeli kapitalizirati svoju bogatu bazu kupaca, uključujući žene, i "ići korak po korak, ne izmišljajući ništa, vraćajući se s poniznošću svojim korijenima".

Poniznost da, ali uz ulaznicu u svijet koji mora postati premium. Stoga će novi Ypsilon, opet prema riječima čelnika brenda, "koštati više od dosadašnjeg jer će to biti potpuno drukčiji model, s visokim tehnološkim sadržajem, posebno u pogledu elektroničke arhitekture, softvera i kvalitete interijera". Interijeri, posebice, u planovima torinskog brenda, moraju biti jedan od temelja budućih proizvoda, sposobni izraziti specifičnost koja čini razliku.

Podsjećajući na tradicionalnu pažnju koja se kod Lancie pridavala interijeru koji je kod svakog modela bio gotovo kao dnevni boravak, Napolitano je ponovno spomenuo uređaj pod nazivom S.A.L.A. – Sound Air Light Augmented: odnosno inovativno sučelje koje omogućuje intuitivno podešavanje atmosfere u vozilu. Sustav Sala bit će konstanta u cijelom asortimanu, kao i neka specifična estetsko-funkcionalna rješenja.

Stoga će se Sala i sve ostalo što tek trebamo vidjeti naći i na top-modelu, koji će zapravo imati obilježja crossovera. Veliki automobil dug oko 4,70 m očekuje se 2026. godine i bit će od iznimne važnosti Lanciji da se smjesti prema premium poziciji. Nakon toga 2028. godine slijedi evokativna Delta, duljine 4,4 metra. Čelni ljudi Lancie smatraju da je ovaj trio pravi prvi korak za ispravno pozicioniranje brenda kojeg će postupno vratiti na međunarodna tržišta.

HF verzija


- Trebamo vremena da razvijemo Deltu kako treba. Zato smo to ostavili za kraj, a krenimo od onoga u čemu smo već dobri - kažu. Roberta Zerbi, voditeljica prodaje marke, kaže kako koncept premiuma ne mora nužno imati veze s veličinom automobila i ovisi o tome što kupac traži i kakve su njegove potrebe. Tu ima puno posla na čitavom nizu aspekata koji se ne tiču ​​izravno proizvoda, već korisničkog iskustva, procesa kupnje, postprodajnih usluga i usluga asistencije.

Također je potvrdio neslužbenu informaciju koju je već povjerio prije nekoliko mjeseci povjerio novinarima da marka razmatra mogućnost razvoja HF verzije za svaki od modela koji će činiti gamu od sada do 2028. godine. Ništa još nije odlučeno, ali očito je da se želi iskoristiti ova poluga kako bi poboljšali Lancijine sportske gene. U desetogodišnjem planu s jasnom strategijom elektrifikacije, od 2026. marka će lansirati samo 100 % električne modele, a od 2028. prodavati isključivo 100 % električne modele.

Osim toga, široka upotreba inovativnih materijala učinit će Lanciu markom Stellantis s najvećim postotkom recikliranog materijala. Od ekoodrživih materijala bit će čak 50 % dodirnih površina kako bi se pridonijelo izgradnji boljeg svijeta za buduće generacije. Ova tri nova modela pokrit će 50 % tržišta i imat će zadatak pridonijeti poboljšanju performansi Stellantisa u njegovu premium i luksuznom klasteru, kao što je već i navedeno u strateškom planu Stellantisa “Dare Forward 2030”.

Mato PAVLIČEVIĆ
SVA IMENA JOŠ UVIJEK NISU POZNATA
Danas (još) nismo premium marka, dok je naša cjenovna snaga 19 % niža od Audijeve. Do prije nekoliko mjeseci bila je 20, a polako ćemo i to smanjivati, kaže Napolitano. Što se tiče naziva budućih modela, Ypsilon je već odlučen za budući mali automobil, dok su za top-model interno koristili Aureliu jer su taj model dosta proučavali za određene vrijednosti marke ??čiji je bio nositelj. Ipak, kažu kako će konačno ime najvjerojatnije biti drugačije. Napolitano dodaje kako bi s se, s druge strane, kod Delte ponovila sudbina imena Ypsilon, odnosno da se ponovi i u novoj generaciji. “Imamo sreću da u našoj povijesti imamo lijepa imena, od grčkih i latinskih, a i ne volimo alfanumeričke kratice. Deltu bismo i željeli nazvati Delta, i zato što je njezin jezik dizajna oštar, geometrijski, snažan poput modela iz 70-ih i 80-ih, koji i danas svi volimo”, kaže Napolitano.
SVE JE POČELO DAVNE 1906. GODINE
Oživljavanje Lancie dobra je vijest za nemali broj zaljubljenika u ovu talijansku marku diljem svijeta. Sve je počelo davne 1906. kada je u Torinu Vincenzo Lancia osnovao automobilsku kompaniju sa svojim prezimenom. Prvi model bio je Tipo 51, a poslije je promijenio ime u Lanciu Alfa. Nakon toga su slijedili modeli po slovima grčkog alfabeta - Beta, Gamma, Delta, Lambda, Zeta, Epsilon, Kappa, Eta, Theta i Ypsilon. Lanciu je 1969. godine preuzeo Fiat, a deset godina poslije stigla je Lancia Delta, koja nje ostala zapamćena kao jedan od najuspješnijih u svjetskoj povijesti relija.

Možda ste propustili...