Autoglas
PROMAŠAJ NIJE UGLEDAO SVJETLO DANA

Lamborghini Borneo ili Galileo nije proizveden
Objavljeno 24. svibnja, 2022.
Tadašnji indonezijski šefovi Lamborghinija bili su razočarani ranim dizajnom, smatrali su da previše sliči na Range Rover

Iako tih 90-ih SUV-ovi nisu bili toliko popularni kao danas, Lamborghini je bio toliko zadovoljan prodajom LM002 da su Talijani žarko željeli stvoriti nasljednika. No, na žalost ili na sreću, sve je ostalo na dizajnerskim skicama. Lamborghini Urus nije prvi SUV talijanske marke. Mnogi se entuzijasti i nostalgičari 80-ih godina prošlog stoljeća sjećaju golemog off-roadera LM002 lansiranog kao limitirano izdanje samo za odabranu klijentelu vrlo dubokog džepa. Nakon prestanka proizvodnje trebalo se strpjeti čak 24 godine za novi podignuti Lambo, iako su u Sant‘Agata Bologneseu sredinom 90-ih intenzivno radili na nasljedniku.



Želja za novim modelom proizišla je iz popularnosti LM002 u javnosti, a novi model trebao je ciljati nešto širu publiku. Doduše, nije trebao izgledati kao danas, kao raketa na kotačima, ali su Talijani ipak željeli nešto posebno. To je ipak Lamborghini, prosjek nije bio opcija. I bili su na dobrom tragu.

Mali interes


Na dizajnu su prvo surađivali s jednom britanskom tvrtkom, ali je potom odabrao tvrtku SZDesign koja je povezana sa Zagatom. Ovisno o tržištu, SUV se trebao zvati Borneo ili Galileo, ali nikada nije ugledao svjetlo dana.

Istini za volju, nije postojao ni prototip. Lamborghini je razmatrao "normalnu" verziju poput one koja se vidi na fotografijama, verziju s četiri vrata sličnu LM002 i verziju s mekim krovom. Zamišljamo afričkog diktatora u svečanoj vojnoj uniformi kako rukom na kojoj je bijela rukavica iz cabrio SUV-a maše gladnom narodu koji je sretan što je njihov vođa tako uspješan.

Tadašnji indonezijski šefovi Lamborghinija bili su razočarani ranim dizajnom, za koji su smatrali da je previše nalikovao na Range Rover, jedino pravo mjerilo segmenta u to vrijeme, iako su upravo na njega ciljali.

Smjena vlasnika


Sudbinu mu je zaključilo istraživanje tržišta koje je pokazalo da bi za novi LM003 postojao samo mali interes. No, otkud Indonezijci u čitavoj toj priči? Vratimo se dvadesetak godina unatrag kada zapravo i započinje priča o prvom "Lambu Rambu".

Nakon što je 1973. Feruccio Lamborghini prodao tvrtku Georges-Henriju Rossettiju i Renéu Leimeru i umirovio se, u turbulentnim 80-ima vlasnici se mijenjaju kao na pokretnoj traci, za što je "kriv" upravo razvoj terenca. Propast posla s izradom terenca Cheetah za američku vojsku, pa kasnije i njegove civilne verzije krajem 70-ih, za sobom je povukao i otkazivanje dogovorenog posla s BMW-om u vezi serijske proizvodnje danas legendarnog BMW-a M1. U konačnici, za sitan novac novi vlasnik postaje ugledna švicarska poduzetnička obitelj Mimran. Oni odmah početkom 80-ih rješavaju američku homologaciju za Countach, a ujedno su započeli i proizvodnju civilne verzije modela Cheetah, koji su preimenovali u LM 001 (Lamborghini Militaria 001). Dobio je snažniji (straga ugrađeni) motor od 200 KS koji je i dalje bio preslab za dvotonsko vozilo. Tek je LM 002 1986. s ugrađenim benzinskim V12 motorom iz modela Countach LP 500S uspio probiti put do kupaca.

Godinu kasnije Mimrani tvrtku skupo prodaju Chrysleru, a 1994. talijanski proizvođač prelazi u ruke tvrtki Setdco i V‘Power Corporation čiji je prvi čovjek sin tadašnjeg filipinskog predsjednika Suharta. Borneo/Galileo trebao je dobio V12 motor s 492 KS, sličan onom Diabla tih godina.

Milan Bugarić
LM002 ZA VOJSKU
U 90-ima je Lamborghini izradio posebnu varijantu LM002 za vojsku. Bio je opremljen 3,6 L 5-cilindarskim turbodizelskim motorom od 150 KS, naravno od tvrtke VM Motori i u suradnji s Centom. Međutim, smatralo se da je snaga nedovoljna za vojne namjene i ležerno upravljanje vozilom od 2600 kg i projekt je napušten. Pod kapom Audija, nakon što je 1998. koncern VW kupio Lamborghini, tvrtka proživljava pravu renesansu. Njihov sportski SUV Urus jedan je od najsnažnijih i najbržih SUV-ova zahvaljujući 650 KS.

Možda ste propustili...