Osijek
PROBLEMI U DONJEM GRADU I TVRĐAVICI

U gradu s 5G mrežom bez telefona, interneta i televizije
Objavljeno 23. svibnja, 2022.
Prilikom izvođenja građevinskih radova u Crkvenoj ulici oštećen je kabel

S time kako je to biti bez interneta, televizije i telefona u današnje vrijeme suočio se dio naših sugrađana posljednjih mjesec i više dana. Na adresu naše redakcije pristigle su pritužbe građana na dugotrajno rješavanje kvara na mreži, što je najviše pogodilo one starije životne dobi kojima je telefonska linija bila jedina poveznica sa svijetom.



Odsječeni


Prva priča odvela nas je u Donji grad, gdje je dio kućnih brojeva u Cvjetkovoj i Krstovoj već više od dva tjedna bez dostupnih usluga za koje uredno plaćaju račune. Naš sugovornik H. K. (ime poznato redakciji) naveo je kako su prvi bez usluga telekomunikacije ostali stanovnici u Cvjetkovoj ulici, i to sredinom prošlog mjeseca. Potom, 2. svibnja kvar je zahvatio i dio Krstove ulicu u kojoj i sam živi s obitelji. "Kći mi radi u digitalnom marketingu, sin radi na diplomskom radu, sad zamislite kako to izvesti. Morali smo kupiti dodatne usluge drugih operatora kako bismo imali bar internetsku vezu, što je dodatni trošak na usluge koje već plaćamo, a nemamo ih danima", požalio se naš sugovornik. I sam je kontaktirao pružatelje usluga, no bez odgovora na rješavanje konkretnog problema. Iz priče po kuloarima Donjeg grada, ističe naš sugovornik, navodno je došlo do oštećenja kabela na nekom od obližnjih gradilišta, no to mu nije potvrdio nitko od onih koje je kontaktirao za problem. "Ne znam dokad više, nije samo nama problem, tu ima i starih i nepokretnih ljudi koji se nemaju ni kako ni kome javiti, a ostavljeni su u iščekivanju. To je sramotno", zaključuje naš sugovornik u nadi da će se nešto promijeniti nakon što nam se javio u redakciju.

Sličnu agoniju prošao je i dio stanovnika u Tvrđavici, ističe nam L. T. (ime poznato redakciji), koja je zbog starosne dobi svojih susjeda poduzela stvari u svoje ruke i kontaktirala sve nadležne službe. "Imali smo uvid gdje se kvar dogodio, s obzirom na to da se radilo o otvorenom gradilištu na privatnom zemljištu. U razgovoru s radnicima tamošnjeg gradilišta saznala sam da je prilikom radova oštećena telekomunikacijska infrastruktura. Nakon što sam kontaktirala sve nadležne službe i vlasnika zemljišta, bilo je potrebno dva mjeseca da se otklone kvarovi. Za vrijeme toga računi su nam uredno stizali kao da smo koristili sve usluge", navela je L. T.

Kvarovi se uklanjaju


Poslali smo upit Hrvatskom Telekomu o problemu naših sugrađana, te su nam odgovorili kako nije riječ o kvaru na optičkoj mreži, nego o smetnjama nastalim zbog oštećenja bakrene infrastrukture. Njihov odgovor prenosimo u cijelosti.

"Prilikom izvođenja građevinskih radova u Crkvenoj ulici došlo je do oštećenja telekomunikacijskog kabela, što je prouzročilo smetnje za manji dio korisnika koji se nalazi na tom izvodu. Slična situacija dogodila se i tijekom izvođenja radova na području Krstove ulice. Naše su ekipe odmah izišle na teren, no za trajnu sanaciju obaju kvarova potrebno je izmjestiti bakrenu mrežu na javnu površinu te se pristupilo izradi tehničkih rješenja. S obzirom na to da je za realizaciju tehničkog rješenja potrebno ishođenje suglasnosti i trećih strana, radi se o okolnostima na koje HT, nažalost, ne može utjecati te se stoga odužio i otklon prijavljenih smetnji.

Na području naselja Tvrđavica trenutačno su prijavljene tri smetnje koje su u procesu otklona.

Što se tiče korisnika koji trenutačno imaju poteškoća u korištenju usluga, mjesečne naknade će sukladno odredbama Općih uvjeta biti umanjene razmjerno trajanju prijavljenih smetnji. Isto tako, dijelu korisnika u međuvremenu su ponuđene i zamjenske usluge koje korisnici mogu koristiti dok se ne riješi kvar.

Činimo sve kako bismo sanacije ova dva spomenuta kvara realizirali u najkraćem mogućem roku i omogućili nesmetano korištenje usluga te se ovim putem iskreno ispričavamo korisnicima zbog trenutnih poteškoća”, navode iz HT-a.

Mario Vuk
Operator mora obeštetiti korisnika
Dunja Maletić, mag. iur., pravna savjetnica iz područja zaštite potrošača, navodi kako su prava korisnika pružatelja usluga regulirana Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga, te pod člankom 29., stavkom 12., navednog pravilnika piše: “Ako zbog tehničke smetnje i/ili smanjenja kakvoće usluge u djelokrugu odgovornosti operatora, a koju operator nije uklonio u roku od dvadeset i četiri (24) sata od trenutka njezina utvrđivanja, krajnjem korisniku nije bio omogućen pristup ili korištenje usluga, umanjuje se njegova naknada za mjesečni ili tromjesečni pristup komunikacijskom sustavu ili se korisnik na drugi način obeštećuje, i to razmjerno broju dana trajanja tehničke smetnje. Navedeno umanjenje naknade ili obeštećenje operator je obvezan ponuditi korisniku s datumom izdavanja računa te je korisnik obvezan u roku od sedam (7) dana obavijestiti operatora o odabiru. Operator je obvezan provesti odabir korisnika u sljedećem mjesečnom obračunskom razdoblju. Tehničkom smetnjom iz ovoga stavka ne smatra se nepokrivanje određenog područja korisnim signalom operatora komunikacijske mreže, te pretplatnici, koji se zateknu na tom području, ne ostvaruju pravo na umanjenje naknade utvrđeno ovim stavkom”, navodi Maletić.

U Osijeku se u mnogim ulicama nešto gradi ili popravlja, a to ponekad ima neželjene posljedice

Najčitanije iz rubrike