Objavljeno 16. svibnja, 2022.
Dodjelom nagrada i projekcijom nagrađenih filmova zatvoreno je 31. izdanje Dana hrvatskog filma, a Grand Prix festivala osvojio je dokumentarni film "Tvornice radnicima" Srđana Kovačevića. Kovačevićev film govori o radnicima Tvornice alatnih strojeva ITAS iz Ivanca, a uz Grand Prix glavni festivalski žiri, u kojemu su bili Sanja Vejnović, Đuro Gavran i Miroslav Sikavica, dodijelio mu je i nagradu za najbolji dokumentarac. "Prikazujući stanje iznutra te ne izlazeći s kamerom izvan prostora same tvornice, pri tome fokusirajući se na najistaknutijeg ITAS-ova metalca, posljednjeg Mohikanca radničkog samoupravljanja, kao i na nemoćna direktora tvornice, autor gradi autentičnu i nesentimentalnu priču o sudbini tradicionalne radničke klase u tranzicijskom društvu, gruboj tržišnoj realnosti, frustraciji, nasukanim idealima, gubitku iluzija, narušenim međuljudskim odnosima te neizvjesnoj budućnosti", ističe se u obrazloženju žirija.
Nagrada za režiju dodijeljena je Mati Ugrini za igrani film "Sve što dolazi", ocijenjen kao "slow cinema film jake vizualnosti, dijaloška minimalizma, opservacijska pristupa i izrazite atmosferičnosti, u kojem su eksterijeri paška kamenita pejzaža i otočka izolacija važni akteri". Isti je film ovjenčan i nagradom za najbolju kameru, koja je pripala Ivanu Markoviću.
Najbolji igrani film je "Jesen našeg ljeta" autora Karla Voriha, koji je žiri ocijenio kao "prpošno režiranu generacijsku priču punu šarma", a najboljim animiranim filmom proglašen je "Vidiš li ih ti?" Brune Razuma, "uradak fascinantne scenografije i lutki u priči o dječaku koji boluje od šizofrenije".
"Žene minorne spekulacije" autorice Nicole Hewitt najbolji je eksperimentalni film, ocijenjen kao "ambiciozno, slojevito i intermedijalno djelo u formi vizualnog i zvučnog eksperimenta", a najbolji je namjenski film "Kaskader", videospot glazbenog sastava Rolo u režiji Rine Barbira, koji "naizgled jednostavnu ideju uspijeva realizirati na maestralan način".
Nagrada za najbolji scenarij pripala je Filipu Antoniju Lizatoviću za igrani film "Carpe Diem". Riječ je o, kako je istaknuo žiri, "dramaturški efektnom kratkišu o naličju masovnog turizma, privatnim interesima i lakoj zaradi".
Glumac Stojan Matavulj za taj je film nagrađen za najbolju mušku ulogu, a za najbolju žensku ulogu nagrađena je Snježana Sinovčić-Šiškov za igrani film "Marko" autora Marka Šantića.
Film "Marko" s dokumentarnim filmom "Veće od traume" Mirte Puhlovski i Vedrane Pribačić dijeli Nagradu za etiku i ljudska prava, koju im je dodijelio žiri u kojemu su bili Boris Bakal, Nevena Balažević i Sanja Sarnavka.
"Izdvojili smo filmove koji, osim davanja jasnog uvida u nimalo ružičastu stvarnost Hrvatske, nude nadu u bolje sutra, u kojima vidimo kako samo čovječnost, suradnja i uzajamno poštovanje pomažu da se ljudi osjećaju bolje, osnaženo i spremno za suočavanje s teškim životnim situacijama", istaknuo je žiri.
Film "Veće od traume" dobio je i posebno priznanje u kategoriji dokumentarnog filma, ali i nagradu Zlatna uljanica, o kojoj je odlučio žiri u kojemu su bili Jerko Ban, Marijana Jakovljević o Danijel Labaš. Taj film, ocijenili su, "ocrtava dugotrajne posljedice koje trauma ostavlja na pojedincu, ali, što je još važnije, film prikazuje proces oporavka i daje nadu da je svaki problem rješiv te da uvijek postoji izlaz".
Nagradu Jelena Rajković, koja se dodjeljuje najboljem autoru do 30 godina, ovogodišnji žiri, u kojemu su bili Dalija Dozet, Romana Rožić i Nikola Strašek, dodijelio je dokumentarnom filmu "Volim" Anje Koprivšek.
Nagradu za najbolju kameru osvojio je Jan Klemsche za dokumentarni film "Hrvatskog narodnog preporoda" Gorana Devića, a priznanjem za oblikovanje zvuka nagrađeni su Hrvoje Pelicarić i Vladislav Knežević, za animirani film "Aqualia". H