Autoglas
C40 RECHARGE

Coupeovska verzija vrlo traženog SUV-a XC40
Objavljeno 10. svibnja, 2022.
Aktualna kompaktna ponuda Volva pun je pogodak u ono što traže kupci, ali i ono što će nam milom ili silom uskoro biti svakodnevnica

Nakon što je prvotno kupcima ponuđen u snažnoj izvedbi s dva elektromotora, coupeovska inačica kompaktnog švedskog SUV-a predstavljena je u verziji s jednim motorom, a XC40 blago je redizajniran. Aktualna kompaktna ponuda švedskog Volva pun je pogodak u ono što traže kupci, ali i ono što će nam (milom ili silom) za nekoliko godina postati svakodnevnica. Stoga se već danas pripremaju na to ne samo kad je riječ o predstavljanju EV vozila nego i preuređenju proizvodnih linija. Tako je i s jednom od glavnih tvornica tvrtke, onoj u Belgiji.



U temeljito dorađenoj tvornici u belgijskom Gentu lani je početkom listopada usporedno s potpuno električnim XC40 Recharge započela proizvodnja coupe crossovera C40 Recharge koji je izravni, ali električni nasljednik kompaktnog V40 koji se tamo proizvodio od 2012. do 2019. godine. C40 Recharge zapravo je crossoverska ili coupeovska verzija vrlo traženog SUV-a XC40, koji je dostupan s klasičnim ICE pogonom, kao priključni hibrid te kao samo električno vozilo s jednim ili dva elektromotora.

Lako punjenje


Iako su vizualno sprijeda i do polovine visine boka gotovo identični, bolji pogled otkriva kako su dizajneri ipak imali nešto slobode. Najviše se ipak razlikuju na gornjem i stražnjem dijelu karoserije, dok su pogonske jedinice identične. Oba modela Recharge do sada su imala pogonski sklop od dva elektromotora, jedan na prednjoj i jedan na stražnjoj osovini, koji se napajaju iz baterije od 78 kWh. Snaga je 408 KS uz okretni moment od 660 Nm. Snaga je 408 KS uz okretni moment od 660 Nm.

Baterija se može brzo napuniti (podržava punjenje do 150 kWh) od 10 do 80 posto za oko 40 minuta, dok je tvornički deklarirani domet oko 420 km. Ovakvu motorizaciju, uz jednomotorni model, ima snažnija verzija SUV-a XC40 Recharge. Osim inačice s dvama motorima, Volvo Cars je sada predstavio i C40 Recharge s jednim motorom, postavku koju također dijeli sa starijim i većim bratom.

Sklop isporučuje 230 KS (169 kW) dok vlasnici mogu napuniti bateriju od 10 do 80 posto za oko 32 minute uz sustav brzog punjenja. C40 Recharge s jednim motorom isporučuje se s nešto manjom baterijom, od 69 kWh, te je očekivani doseg do 434 km s jednim punjenjem, sukladno ciklusu vožnje WLTP. Predstavljanjem C40 s jednim motorom također je ažuriran XC40 Recharge, u obje motorne verzije.

Infotainment


Novi prednji branik i rešetka bez okvira održavaju ga vizualno usklađenim s modelom Volvo C40 Recharge, a pritom oba automobila simboliziraju elektrifikaciju tvrtke Volvo Cars. Također je ažuriran svjetlosni potpis "Thorov čekić"; svjetla su obogaćena najsuvremenijom tehnologijom svjetlosnih piksela LED, omogućujući automatsku prilagodbu svjetlosti vozilima iz prometa ispred i učinkovito osvjetljenje ceste, bez zasljepljivanja drugih vozača.

U Volvu su ovom modelu također dali nove opcije presvlake bez kože, širi izbor boja vanjštine, novu paletu lakih naplataka te nove vanjske detalje u boji, a time i dodatne mogućnosti za personalizaciju. Interijer je gotovo identičan, dakle prepoznatljiv, ergonomičan i prostran, s malim razlikama kod umetaka, te bojama i kombinacijama dezena presvlaka.

C40 Recharge i XC40 Recharge dolaze s jednim od najboljih infotainment sustava na tržištu, zajednički razvijenim s Googleom i temeljenim na operativnom sustavu Android. Korisnicima pruža ugrađene Googleove aplikacije i usluge, kao što su Google pomoćnik, Google karte i Google Play.

Švedski brend je na dobrom putu da, prema planu, do sredine ovog desetljeća svoju liniju zamijeni elektrificiranim vozilima jer imaju pet dodatnih električnih vozila u razvoju koja će do tada stići. Procjenjuju da će tada čak polovina njihove prodaje biti potpuno električni automobili, a drugu bi polovinu činili PHEV-ovi.No ne zaboravimo dodati kako je novi C40 s jednim motorom i prednjim pogonom četvrti potpuno električni model Volva koji dodatno utire put u smjeru prodaje isključivo potpuno električnih automobila do kraja desetljeća. Jer Volvo je prošle godine najavio da će prekinuti proizvodnju ICE-a do 2030. godine.

Mato Pavličević
KOMPAKTNA MODULARNA ARHITEKTURA
XC40 Recharge i C40 Recharge se temelje na kompaktnoj modularnoj arhitekturi (CMA). Riječ je o naprednoj platformi vozila koja je zajednički razvijena unutar Geely grupe. CMA osigurava Volvu potrebnu ekonomiju razmjera za ovaj segment. Kompaktna modularna arhitektura (CMA) globalna je jednostruka automobilska platforma srednje veličine, koju su zajedno razvili Volvo i Geely u centru za istraživanje i razvoj China Euro Vehicle Technology AB (CEVT). Sam razvoj započeo je 2013. godine s ciljem proizvodnje vrlo fleksibilne platforme vozila. Fiksiran je samo razmak između središta prednjih kotača i kutije za pedale, sve ostalo se može konfigurirati kako bi odgovaralo predviđenom dizajnu vozila. Platforma je debitirala u rujnu 2017. predstavljanjem Volva XC40. Ista je temelj i svih nadolazećih modela u seriji 40, uključujući potpuno elektrificirana vozila.

DIMENZIJE OBAJU MODELA VOLVO C40
Oba modela dugačka su 4440 mm, široka 1863 mm (C40 Recharge 1873 mm), a oba s otvorenim retrovizorima 2034 mm, visina 1647 mm s antenom (C40 Recharge 1591 mm), međuosovinski razmak 2702 mm, visina od podloge 175 mm (C40 Recharge 171 mm). Volumen prtljažnika je 545 litara, a preklapanjem naslona stražnje klupe raste do 1295 l (C40 Recharge 1205 mm). Težina modela XC40 Recahrge je 2188 kg (Twin) i 2030 kg (s jednim motorom), dok je težina modela C40 Recharge 2185 kg (Twin) i 2045 kg. Potpuno električni C40 Recharge Twin može vući do 1800 kg, a verzija Recharge s jednim motorom do 1500 kg.