Osijek
RADOVI U TVRĐI NAPREDUJU PREMA PLANU

Završene ulice navješćuju novi sjaj baroknog bisera
Objavljeno 2. veljače, 2022.
Turistički i kulturno najatraktivniji dio grada Osijeka doživljava epohalnu promjenu

Velika obnova komunalne infrastrukture u Tvrđi napreduje zadanom dinamikom, te se s istočnog primaknula njezinu središnjem dijelu - Trgu Sv. Trojstva, kako smo se mogli uvjeriti u utorak prilikom obilaska jednog od najvećih gradskih gradilišta.



Prema dinamičkom planu izvođenja radova, koji se redovito obnavlja, svaka dva mjeseca, završetak je projekta planiran za početak 2023., no već je danas razvidno da turistički i kulturno najatraktivniji dio grada doživljava epohalnu promjenu. Osim vizulanog dojma, koji je neusporedivo bolji od prijašnjega, realizacijom ovog kapitalnog projekta znatno će biti unaprijeđena i kvaliteta života stanovnika Tvrđe te stvoreni preduvjeti za gospodarske aktivnosti, investicije i pozicioniranje Tvrđe i Osijeka kao turističkog središta Hrvatske.


Podsjetimo, rekonstrukcija i dogradnja obuhvaćaju sanitarnu i oborinsku kanalizaciju, distribucijsku telekomunikacijsku kanalizaciju (DTK) i elektroenergetsku kabelsku kanalizaciju (EEK) te obnovu ulica i pješačkih površina, čime će se stvoriti uvjeti nužni za revitalizaciju Tvrđe kao poslovnog, stambenog i javnog područja. Kanalizacijska se mreža postavlja po središnjoj osi, a ne kao do sada po rubnim dijelovima ceste, kako bi se zgrade zaštitile od vlage, što je bio jedan od velikih problema stanovnika tog dijela grada. Veseli i što će Tvrđa nakon obnove biti zelenija. Uz zadržavanje postojećih stabala, o kojima se posebno vodi briga tijekom izvođenja radova, bit će zasađena još 33.

Općenito u projektu postoje glavni koridori. Jedan ide od južnog ulaza u Tvrđu, iz Franjevačke ulice, prolazi ispred Rektorata i izlazi pokraj Prehrambeno-tehnološkog fakulteta na zapadni ulaz u Tvrđu. Drugi glavni koridor cijela je Kuhačeva ulica, od istočnog ulaza, koji se projektom anulira i više neće postojati, do zapadnog ulaza. Ta dva koridora bit će popločena velikim granitnim kockama, materijala sličnog onom sadašnjih kocka, ali nešto većih dimenzija, 28 x 25 centimetara. Na periferne ulice, a to su sve manje ulice, poput Fakultetske, Klaićeve, Firingerove i drugih, vraćaju se iste ali reciklirane kocke. Ukupno je riječ o oko 7000 četvornih metara površine koja će biti prekrivena recikliranim kockama.


Očekivano, radovi ostavljaju traga na poslovanju poslovnih subjekata, u prvom redu kafića i smještajnih objekata. Najveći je problem otežan pristup Tvrđi, kako su nam rekli u Privatnom smještaju Maksimilian u Franjevačkoj ulici.

- Oni koji dolaze ciljano, pronaći će put do nas, no na slučajne goste, one koji došetaju, kako to volimo reći u turizmu, ne možemo računati. Gostima koji kod nas rezerviraju smještaj objasnimo s koje strane mogu ući u Tvrđu i kažemo da nas nazovu ako imaju problema u snalaženju, no znaju negodovati kada vide da moraju prelaziti preko gradilišta. Dobro je u svemu tome što je Grad doputio da gosti smiju ući u Tvrđu automobilom, s obzirom na to da dolaze s koferima i sigurno neće parkirati u Eurodomu da bi došli do nas, nego će otići tamo gdje mogu parkirati u neposrednoj blizini smještaja. U prijašnjim razgovorima s našim stalnim gostima, kada smo ih obavijestili o radovima i otežanom pristupu našem smještaju, pola njih reklo je da im je kod nas genijalno, ali da ipak ne žele parkirati dva kilometra od smještaja - rekla nam je vlasnica Maksimilijana, Jasmina Krkić Poznić.


Osim komunalne infrastrukture revolucionarnu promjenu već sada je donio i novi prometni režim, koji će vrijediti i nakon završetka radova. Naime, cijela će Tvrđa postati pješačka zona. Izuzev, jasno, vozila dostave, hitnih službi i stanara, više nitko neće moći automobilom ulaziti unutar njezinih granica.



Ivan Alilović