Autoglas
VOZILI SMO: C3 AIRCROSS

Kada tražiš zamjerke koje nikako da dođu
Objavljeno 25. siječnja, 2022.
Automobil je teško opisati. Potrebna je duža vožnja da se shvati kako su u Citroenu napravili odličan posao i zapravo nešto posebno

Novi Citroenov SUV C3 Aircross na prvi pogled izgleda kao da su dizajneri imali ciljano tržište za njega. Sve na njemu govori da se morao svidjeti ljudima u četrdesetima koji su već stekli svoju ekonomsku nezavisnost i položaj u društvu. Pomisao na dosadnu sredovječnost nije nimalo zabavna, čak ni kad su automobili u pitanju. Prva pomisao je: OK, još jedan C3 koji su malo podigli i napuhali, pa ga pretvorili u SUV. Dovoljno lijep da se svidi ženama, a ipak dovoljno "off-road" da bude privlačan i muškarcima. Dok ga ne provozate. Onda shvatite koliko ste bili u krivu, jer ono nije još jedan SUV.



Član obitelji


Imate dojam da je netko pomno ispitivao tržište kad ga je sastavljao. I zasigurno će ovaj model uzeti dobar dio tržišta, jer nema sumnje da su u Citroenu tijekom 103 godine duge povijesti naučili praviti dobre automobile koji su ostavili traga u povijesti. Ali, gdje je tu karizma? Gdje je "seksi faktor"? Gdje je uzbuđenje i emocija koja se očekuje od tvornice koja je svojevremeno osmislila DS, GS, CX, XM?


Možete pronaći sve te stvari, ali morate izvesti automobil iz salona i odvesti ga u dužu šetnju. Ovo vozilo se otkriva polako i ljušti kao slojevi luka, a vremenom započinje romansa koja će vam slomiti srce kada budete vraćali ključeve. Ovo nije automobil koji se kupuje polovan. Ovo je automobil koji se kupuje nov i amortizira do kraja njegovog života. On je u svojoj prirodi ono što se zove "obiteljski auto". Ne zato što ima veliki prtljažnik, prostranu unutrašnjost ili pouzdanog benzinca ispod poklopca motora, već zato što postaje član obitelji. Ako vam ekonomske mogućnosti i dopuštaju da svakih pet ili sedam godina kupite novo vozilo, sve su šanse da ovaj C3 nećete prodavati. Ostat će vam kao automobil na kojem će vaša djeca učiti prve vozačke vještine, ili kao ono što se u hrvatskom zlosretnom patrijarhatu kolokvijalno zove "auto za ženu".

Čim se sjedne u automobil, dobije se dojam da su francuski inženjeri postigli nemoguće - figurativno govoreći, stavili su 15 litara u kanistar od - 10 litara. Naime, jedan te isti automobil daje dva sasvim oprečna dojma. Dok se vozi gradom lako upravljivo vozilo s malim radijusom potrebnim da se okrene i provlači kroz dnevne gradske gužve - odaje dojam manjeg kompaktnog automobila. No, dojam je sasvim drugačiji kada se sjedne, primjerice na zadnje sjedalo i utvrdi da ima prostora više nego što treba čovjeku od 185 centimetara te da vozač iznad glave ima još 20 centimetara do krova.


Čisti užitak


Prostranost, povišeni položaj sjedenja, pristojan prtljažnik, a pogotovo ponašanje na otvorenoj cesti, gdje ubrzanje i krajnja brzina odaje automobil koji bi po svojim karakteristikama treba biti mnogo skuplji od nešto više od 120.000 kuna, koliko je otprilike ulazna cijena za ove modele. Testirani model bio je pun opreme, pa mu je krajnja cijena oko 150.000 kuna, ali u tom paketu dobijete toliko opreme da nadoplata vrijedi svaku lipu.


Ovih 110 konjskih snaga dolazi iz čistokrvnog 1,2 benzinskog motora koji tako lijepo zvuči, da na trenutke poželite da ova ideja sa strujom nikad ne upali.

Kada vam vozačka dozvola prijeđe 30 godina, vožnja je rutinski posao. Ne vesele vas više dugačka putovanja, jer znate da to znači i beskrajne sate na autocesti, a od toga vas bole leđa i trnu noge. Naravno da je situacija bolja ako vozite francuski automobil, a ne Golf dvojku, no ovaj "francuz" potvrđuje sve pozitivne stereotipe o Citroenovim vozilima. Napravili smo dvije tisuće kilometara u sedam dana iz čistog užitka vožnje. O Cirtoenovim ovjesima već je sve rečeno, ali nije samo u tome stvar. Cijeli automobil odiše nekom mekoćom. Brzine se mijenjaju doslovce jednim prstom, spojka gotovo da ne pruža otpor, imate osjećaj kao da nogom gazite u meko tijesto, a servo je doveden do savršenstva. Automobil jednostavno ne pruža nikakav otpor, i to stvara dojam takve udobnosti i lakoće vožnje. Ako je ijednom automobilu ikada pristajalo njegovo ime, onda je to ovaj aircross - jer ta lakoća zbilja kao da je "zračna".



Vuk Tešija
Tehničke karakteristike
C3 Aircross pokreće motor od 81 kw pri 5500 okretaja u minuti. Najveći okretni moment je 205 Nm pri 1750 okretaja. Prema tvorničkim podacima maksimalna brzina je 186 km/h, a prosječna potrošnja je 5,9 litara goriva. Kapacitet spremnika za gorivo je 45 litara, a automobil ubrzava od 0 do sto kilometara na sat za deset sekundi. Automobil je dug 4155 mm, širok 1756 i visok 1597 milimetara, što ga svrstava u robusnija vozila, bez obzira na to što se smatra da je u pitanju “mali” SUV. Vozač ima ispred sebe tablet od devet inča, preko kojeg se dosta dobro kontroliraju sve funkcije, ali ipak su vraćeni i prekidači ispod njega koji su se pokazali kao praktičnija i sigurnija opcija u vožnji. Sve tehničke detalje ionako možete provjeriti na web-stranici Citroena, ali to malo govori o onome što automobil pruža.

Bole vas leđa? Ovo je vozilo za vas!
Kažu da je stres tihi ubojica, taloži se dok ne bude prekasno. Nešto slično moglo bi se reći u obrnutom smjeru za ovaj Aircross. Naime, vozač kojem je prije 25. dijagnosticiran ishijas, obično nakon izvoženih 300 kilometara treba pomoć kiropraktičara da iziđe iz automobila. Nakon “u komadu” od 1000 kilometara vozač je izišao bez ikakvih problema i bolova iz vozila - iznenađenju nikad kraja. Ovaj automobil “akumulira” udobnost. Pri tome vožnja po autocesti do Svetog Roka, laganoj susnježici i temperaturi u minusu, automobil nije niti osjetio kao otežane uvjete na cesti. Nakon Svetog Roka udari bure koji su isključili iz prometa autobuse na kat nimalo nisu destabilizirali vozilo koje je sa svojih 1,2 tone čvrsto prikovano uz cestu!

Možda ste propustili...

SURADNJA DVAJU VELIKIH PROIZVOĐAČA VOZILA

Gorivni članci Toyote za Daimler Buses

BROJKA OD KOJE BOLI GLAVA

Mercedes prodan za 135 milijuna eura

PROMAŠAJ NIJE UGLEDAO SVJETLO DANA

Lamborghini Borneo ili Galileo nije proizveden