Objavljeno 12. siječnja, 2022.
Oko 68 % roditelja podržava uvođenje zakonskih ograničenja oglašavanja nezdrave hrane dok djeca gledaju televiziju, istaknuto je na predstavljanju istraživanja o izloženosti djece televizijskom oglašavanju hrane i pića s visokim udjelom šećera, masti i soli. Pokazalo se da svako treće dijete samo odabire što će gledati na televiziji i traži hranu koju je tamo vidjelo. Roditelje najviše brine korištenje popularnih osoba za promicanje nezdrave hrane za djecu (45 %) i oglašavanje hrane koja promovira besplatne darove s prehrambenim proizvodima (47 %). Čak 59 % roditelja nije upoznato da postoje zakonski propisi koji se primjenjuju prilikom televizijskog oglašavanja hrane i pića. Istraživanje je provedeno nasumično, telefonskom anketom u studenome 2021. na uzorku od 806 roditelja koji imaju djecu mlađu od 17 godina, izvijestila je Bernarda Blažek iz agencije The Newton Research Europe koja je provela istraživanje.
Pokazalo se da televizija gubi utjecaj kod djece koja najčešće koriste pametne telefone, a najomiljenije su im platforme za razmjenu videozapisa YouTube i TikTok. "Što djeca gledaju na pametnim telefonima, to roditelji ne vide. To je područje neregulirano i njemu u budućnosti treba pokloniti posebnu pažnju", upozorio je Mladen Basač s RTL-a na panel-diskusiji o zaštiti djece i mladih kroz oglašavanje u medijima. Savjetnica pravobraniteljice za djecu Danijela Žagar istaknula je kako je dužnost države zaštititi djecu od nezdrave hrane s povišenom razinom masti, soli i šećera. "Upravo rezultati ovog istraživanja govore o utjecaju oglašavanja na ponašanje roditelja i djece, te o nekritičnosti i neupućenosti roditelja o mogućnosti zaštite djece. Potrebna je visoka razina odgovornosti i etičnosti oglašivača, ali i potreba edukacije roditelja i djece", rekla je. "Reguliranje oglašavanja proizvoda s visokim udjelima masti, soli i šećera iz javnozdravstvene je perspektive značajan korak u prevenciji debljine, ističe Maja Lang Morović iz HZJZ-a.
Panel je moderirala Katja Kušec, voditeljica ovog projekta u Vijeću i Agenciji za elektroničke medije. Upozorila je da "roditelji ne stižu kontrolirati koliko im djeca vremena provode pred ekranima, no žele regulaciju reklamiranja nezdravih proizvoda namijenjenih djeci". Agencija sudjeluje u radu Radne skupine za oglašavanje prehrambenih proizvoda namijenjenih djeci koja je osnovana sredinom 2021. godine.
H