Osijek
ULAZ U OSIJEK ZAKRČEN, GUŽVE NE PRESTAJU

Prometni kolaps zbog
Portanove tjera vozače
na zapadu grada u očaj
Objavljeno 11. siječnja, 2022.
Neadekvatno prometno rješenje oko Portanove i čep koji nastaje zbog toga trgovačkog centra ovih je dana dosegnuo vrhunac

Odmah nakon gradnje trgovačkog centra Portanova na zapadnom ulazu u Osijek, a tome je sada gotovo jedanaest godina, bilo je jasno kako će tada nametnuta rješenja stvarati probleme u odvijanju svakodnevnog prometa, jer ondje se slijevaju bar tri prometne struje. To je ulaz sa svrhom odvijanja internoga gradskog prometa, koriste ga, potom, vozači koji dolaze izvan Osijeka, najčešće radi posjeta trgovačkom centru, naposljetku tu su kamioni u tranzitu prema Baranji, odnosno Mađarskoj. Svi oni znaju biti istovremeno nagurani na jednu jedinu prilaznu cestu.



Vozači ljutiti


Loše prometno rješenje oko Portanove i čep koji nastaje zbog tog trgovačkog centra, dodatno su došli do izražaja početkom radova na podvožnjaku u Ulici sv. Leopolda Bogdana Mandića, tzv. Čepinskoj. Riječ je o opravdanoj i dugoočekivanoj investiciji s obzirom na to da je “Čepinska” prometno najopterećnija prometnica u ovom dijelu Hrvatske. Iako je uspostavljeno nekoliko alternativnih pravaca - onaj na čvoru Vinkovačka te onaj na “S” cesti - upravo se kod Portanove stvaraju najveće gužve zbog miješanja redovnog prometa s prilaskom tom trgovačkom centru. Negodovanje vozača s prometnica preselilo se i na društvene mreže.

U Portanovi sliježu ramenima jer, priznaju, oni ne mogu riješiti problem. Kako, dakle, reagirati u situacijama kada se na problematičnoj lokaciji poput ove pokraj Portanove stvori prometni čep?

Prva adresa za upit, logično, bila je Policijska uprava osječko-baranjska. Zoran Kon, glasnogovornik, odgovara kako tu nema velike filozofije, njihovi djelatnici u takvim situacijama mogu postupati i prema dojavama samih vozača.

- Na dojavljene lokacije upućujemo naše patrole koje procjenjuju treba li i kako djelovati - objašnjava Kon. Nije nam mogao reći koliko se puta tako postupilo, jer nije nemoguće da patrola upućena na jednu lokaciju, usput otkloni i gužvu na nekoj usputnoj lokaciji. Ili, primjerice policajac na motoru ima ovlasti i samostalno donijeti odluku o fizičkom upravljanju prometom u slučaju uočene gužve.

Moguća rješenja


”Lijek” za gužve kod Portanove dijelom se nazire kroz novo prometno rješenje zapadnog ulaza u grad. Gradit će se posve novo denivelirano čvorište, pri čemu će stari nadvožnjak (u produžetku Svilajske) biti uklonjen. No i u toj varijanti bit će samo jedna cesta koja vodi “do” i “iz” trgovačkog centra. Jedan od prijedloga koji se spominje kao alternativa, štoviše postoji u urbanističkim planovima, jest cesta koja bi od trgovačkog centra vodila na istok sve do (bivšeg) Getroa.

Naravno, radi se i na stalnom poboljšanju samih prometnih pravaca, nakon proširenja južne obilaznice te posebice na uređenju Trpimirove, a ono će se nastaviti i na raskrižju s Vukovarskom te s Europskom avenijom. Gradnja podvožnjaka na “Čepinskoj” svakako će anulirati situacije u kojima bi se mogao stvoriti prometni čep.



Dario Kuštro
GRAD VRAĆA JEDINICU PROMETNE MLADEŽI
U Gradu Osijeku neće sjediti prekriženih ruku kada je riječ o ovom problemu. I oni mogu operativno djelovati i nastojat će to djelovanje pojačati. Osijek je, naime, donedavno imao Prometnu jedinicu mladeži. No posljednjih je godina uzmanjkalo novca u gradskom proračunu za tu namjenu, dok su, s druge strane, srednjoškolci i studenti izgubili zanimanje za ovaj oblik zarađivanja.

- Sada će ta priča opet biti aktivirana osiguranjem sredstava u proračunu - kaže nam naš izvor u gradskoj upravi te, još uvijek neslužbeno, otkriva još jedan potez gradske uprave.

- Nakon što smo brojčano pojačali i ekipirali našu službu komunalnih redara, ideja je i da oni prođu obuku kako bi mogli djelovati kao prometni redari. Dakle, u situacijama kada se predmnijeva da bi u gradu moglo biti dodatne prometne gužve, a pada nam na pamet i situacija oko novog stadiona, pa i oko trgovačkih centara, naši bi redari bili obučeni i za posredovanje u reguliranju prometa - kaže nam naš sugovornik.

Komunalni će redari Grada Osijeka proći dodatnu obuku kako bi i oni mogli djelovati kao prometni redari

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike