Znamenitosti su promatrali u stvarnoj veličini, s pomoću joysticka "opipali" predmete
Objavljeno 8. siječnja, 2022.
VINKOVCI
U vinkovačkoj Gradskoj knjižnici i čitaonici održane su četiri radionice virtualne stvarnosti koje su ponajprije bile promocija nove usluge knjižnice, projekta Virtualne stvarnosti u Bibliobusu 2 plus, kojim se povezuje moderna tehnologija, naš zavičaj i osnovnoškolski obrazovni program.
- Bila je to prilika na kvalitetan način upoznati djecu s malo drukčijim oblicima zabave, uz koje istovremeno i uče. Posebno im je zanimljivo bilo to što su znamenitosti promatrali u stvarnoj veličini, isto onako kako bi to bilo da su fizički sve obilazili. Trudili smo se prikazati što više, a trenutačno naša aplikacija ima oko 20 lokacija koje je gotovo nemoguće obići tijekom jedne radionice. Sigurno najzanimljivije bilo im je interaktivno upravljanje joystickom s pomoću kojeg su različite predmete mogli uzeti u ruku. Život bez tehnologije danas je nezamisliv, a knjižnica postaje mnogo veća informacijska ustanova nego što je to bila ikad prije i upravo zbog toga omogućuje bliži susret s novim IT tehnologijama - kaže voditelj radionica Vladimir Vranješević dodavši kako su najzainteresiranija bila djeca, ali novoj tehnologiji nisu odoljeli ni odrasli. Najistočnija hrvatska županija predstavljena je preko znamenitosti, predmeta i prirode koji vizualiziraju njezine najpoznatije značajke, pa su tako "obilazili" Vodotoranj, učili o liku i djelu Lavoslava Ružičke i Josipa Runjanina te proučavali vučedolsku golubicu i Orion.
Povratne informacije bile su iznimno pozitivne, kako kod djece tako i kod odraslih. Kako ističe voditelj, stavljanjem virtualnih naočala ulazimo u potpuno novi svijet simulacije. Iz Gradske knjižnice najavljuju da već u pripremi imaju nove radionice u kojima će polaznike učiti o novim, naprednim tehnologijama.
- Već smo krenuli s radionicama programiranja, u pripremi su i one s 3D modeliranjem i upoznavanjem s tehnologijom trodimenzionalnog printanja - najavljuje Vladimir Vranješević, dodajući kako posjeduju dva 3D printera i male mBotove koji im omogućuju na zanimljiv način spojiti zabavu i učenje.
Virtualnu stvarnost izradila je osječka tvrtka Culex, čiji direktor Mario Mikić Vučak tvrdi kako je ova tehnologija vlak koji juri, a tko hoće ući u njega, neka požuri kako ne bi poslije trčao za njim.
- Mi smo kroz ovaj projekt prvi u Hrvatskoj uspjeli prenijeti informacije i sadržaje na način da ih djeca usvoje bolje te tako nadograđuju svoje znanje - kaže Mario Mikić Vučak.
M. Flego
Projekt je namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola, a zanimanje su pokazali i odrasli korisnici