Osijek
PROJEKT GRADSKE UPRAVE

Osijek prvi ima dijeljene bicikle i aute na struju
Objavljeno 2. prosinca, 2021.
Sustav javnih bicikala dobiva dvije-tri postaje na svakih 10.000 stanovnika

Stanovnicima i gostima Osijeka od jučer je na raspolaganju 175 bicikala, 50 električnih i 125 mehaničkih, raspoređenih na 25 postaja diljem grada, kao i u prigradskim naseljima Tvrđavici, Višnjevcu i Tenji, u sklopu usluge dijeljenih bicikala realizirane u okviru projekta E-mobilnost grada Osijeka, kao dopuna javnog prijevoza kojom njegovi korisnici dobivaju alternativu dosadašnjim oblicima prijevoza, a sve zahvaljujući modernim biciklima koji istodobno pridonose smanjenju onečišćenja, zaštiti okoliša i boljoj mobilnosti stanovnika.



Kako je uoči probne vožnje ispred konkatedrale svetih Petra i Pavla istaknuo gradonačelnik Ivan Radić, ovaj je projekt jedan od šest strateških projekata Urbane aglomeracije Osijek, a Osijek je njegovom realizacijom postao prvi grad u Hrvatskoj koji u sustavu javnog prijevoza uz električne automobile nudi i električne bicikle, što će našim sugrađanima omogućiti jednostavniji odlazak na posao ili na fakultet, a turistima pružiti mogućnost da sve ljepote Osijeka razgledaju vozeći bicikl.

- Ovime postajemo prvi grad u Hrvatskoj koji ima sustav dijeljenih električnih automobila i električnih bicikala, čime osim prometnih gužvi rješavamo i problem onečišćenja zraka. Uz modernizaciju tramvajske infrastrukture uskoro dolaze i novi autobusi, a radimo i pripremu za dolazak novih niskopodnih tramvaja. Grad Osijek time je definitivno predvodnik ne samo što se tiče javnog prijevoza nego i urbane mobilnosti i zelene tranzicije - naglasio je Radić.

Ukupna vrijednost projekta E-mobilnost grada Osijeka, čiji je nositelj Grad Osijek, a partner GPP, iznosi 10.035.518 kuna, od čega je iznos sufinanciranja Europske unije 8.530.190,30 kuna.

S 25 samposlužnih postaja sustav javnih bicikala dobiva dvije-tri postaje na svakih 10.000 stanovnika, čime se svrstava među gradove prosječnih vrijednosti na razini Europske unije, prema istraživanju Optimising Bike Sharing in European Cities (OBIS).

Na svakoj od 25 modernih postaja postavljeno je sedam javnih bicikala, pet mehaničkih i dva električna, a uz nabavu bicikala osigurana je i odgovarajuća programska podrška, kao i nabava električnog vozila s prikolicom za redistribuciju bicikala. Za upravljanje cijelim sustavom, kao i za održavanje postaja i bicikala, zadužen je GPP, pod čijom je nadležnosti i cjelokupna usluga dijeljenog prijevoza, i koji je, prema riječima njegova direktora Dejana Rusmirovića, unutar ovog projekta angažirao pet zaposlenika koji će voditi računa o održavanju bicikala i kompletne opreme.

- Na ovaj način našim će građanima biti dostupan prijevoz u bilo koje doba dana, u trenutcima kada nema tramvaja ili autobusa moći će se koristiti ovom uslugom. Ovo je velik dobitak za Osijek i sve njegove posjetitelje - rekao je Rusmirović.

Upotreba bicikala vrlo je jednostavna. Nakon registracije u aplikaciji nextbike, koja se može besplatno preuzeti na servisima Google Play i App Store, odabrani bicikl otljučava se preko iste aplikacije ili preko terminala na postaji. Nakon završetka vožnje bicikl je potrebno vratiti u stalak i zaključati ga spuštanjem poluge u bravi. Plaća se bankovnom karticom, a cijena 30-minutne vožnje iznosi pet kuna za mehanički i deset kuna za električni bicikl. Za pretplatnike se nude pogodnosti, pa je tako za neograničen broj vožnji u trajanju do 30 minuta potrebno izdvojiti 200 kuna godišnje, a sedmodnevna pretplata, također za neograničen broj vožnji, stoji 100 kuna.

Osijek ovime dokazuje kako je pravi biciklistički grad, jer se uspostavlja sustav u kojemu se jednostavno i povoljno mogu koristiti dijeljeni bicikli za razgledanje grada i dnevne migracije – za dolazak do škole, fakulteta, posla, tržnice ili drugih institucija.



Ivan Alilović
Ukupna vrijednost projekta E-mobilnost grada Osijeka iznosi 10.035.518 kuna

Najčitanije iz rubrike