Ekonomija
PORAST OPTIMIZMA

Kupci planiraju veću potrošnju
Objavljeno 1. prosinca, 2021.
Prema najnovijem PwC-ovom istraživanju Global Consumer Insights Pulse Survey za 2021. godinu, potrošači se u sve većem broju vraćaju kupnji u trgovinama, a zabava i putovanja izvan kuće su u porastu, uz troje od pet ljudi (61 %), koji su optimistični u pogledu budućnosti. U istraživanju je sudjelovalo 9370 potrošača u 26 zemalja, koji su trebali ocijeniti situaciju s bolesti COVID-19 u svojoj zemlji. Rezultati su pokazali da cijepljeni imaju znatno pozitivniji stav prema budućnosti u odnosu na one koji će se tek cijepiti – 66 % ispitanika koji su bar djelomice cijepljeni optimistični su, u usporedbi s 43 % necijepljenih ispitanika. Organizacija rada također je utjecala na razinu optimizma, pri čemu su ispitanici koji rade od kuće, ili na hibridni način bili 10 postotnih bodova (68 %) optimističniji od svojih kolega koji ne rade od kuće (58 %). S porastom optimizma, potrošači planiraju potrošiti više na aktivnosti izvan kuće: od kupnje u trgovini do zabave i putovanja. Kupnja u trgovinama se oporavlja te oko pola (48 %) ispitanika kaže da bar jednom tjedno posjete fizičku trgovinu, a gotovo tri četvrtine (72 %) ispitanika "vjerojatno" će posjetiti trgovački centar u sljedećih šest mjeseci. Potrošači također planiraju potrošiti više na namirnice (41 %), modu (33 %) te zdravlje i ljepotu (30 %). Od gotovo jedne trećine (31 %) potrošača u svijetu koji očekuju povećanje vlastite potrošnje na putovanja u sljedećih šest mjeseci, 82 % bar je djelomice cijepljeno. Sabine Durand-Hayes, globalna voditeljica tima za usluge tržištima potrošača iz PwC-a Francuska, rekla je: "Obećavajuće je vidjeti potrošače sve optimističnije. Poslovnim je liderima posebno važno utvrditi čimbenike koji utječu na optimizam, a koje mogu kontrolirati, ili na njih utjecati, poput fleksibilnog rada i cijepljenja. Podaci istraživanja pokazuju da u svim sektorima više od 10 % potrošača ne vjeruje da tvrtke ispunjavaju svoja obećanja. Osamdeset i tri posto ispitanika izjavilo je da prakse zaštite podataka utječu na njihovo povjerenje u tvrtku, a polovina globalnih potrošača (47 %) kaže da im je upotreba njihovih podataka postala prioritet."Z.Rupčić


Možda ste propustili...

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

NA MOSTARSKOM SAJMU 42 TVRTKE IZ RH

Planiraju poboljšati izvoz na tržište BiH

Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

PROGNOZE TRANSFORMACIJA KRIZE SE NIŽU JEDNA ZA DRUGOM I NE NAZIRE IM SE KRAJ

Zašto će se neke tvrtke u idućih šest godina ili spasiti ili uništiti?

2

HRVOJE STOJIĆ, EKONOMSKI ANALITIČAR HUP-A

Turisti u Hrvatskoj troše oko 150 eura dnevno, u Italiji i Španjolskoj prosječno 250, a u Francuskoj 550

3

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora