Ekonomija
PODUZETNIŠTVO ČETVRTE GENERACIJE

Osijek će ponovno biti industrijski div, samo bez dimnjaka
Objavljeno 19. studenog, 2021.
Gaming-industrija jedna je od najbrže rastućih industrija, a predviđa se da će do 2023. narasti do nevjerojatnih 200 milijardi dolara vrijednosti

Ovogodišnji Tjedan poduzetništva, 14. zaredom, na Ekonomskom fakultetu u Osijeku imao je temu "Poduzetništvo četvrte generacije", a ponudio je deset predavanja domaćih poduzetnika i stručnjaka iz IT sektora, koji su s posjetiteljima podijelili svoja iskustva iz različitih područja, od gaming industrije do digitalne poljoprivrede.



Organizator tog događaja, održanog u sklopu Globalnog tjedna poduzetništva, bila je studentska udruga Poduzetnici bez granica, a riječ je o manifestaciji koja se svake godine održava diljem svijeta radi promocije poduzetništva, inovativnosti i kreativnosti.

- Obuhvatili smo mlade poduzetnike koji su se odlučili na poduzetnički pothvat unutar IT sektora kako bismo potaknuli studente i članove naše udruge u kojima se možda krije poduzetnički talent da se i sami odluče na takav iskorak u dogledno vrijeme. Posjetitelji su imali priliku iz prve ruke čuti kako izgleda ulazak u poduzetničke vode, od ideje do konkretnog proizvoda ili usluge - rekla je za Glas Slavonije Lucija Lovrić, voditeljica projekta Globalni tjedan poduzetništva.

Brojna zanimanja


Tjedan poduzetništva, predavanjem "Gaming u CV-u", zaključio je Marko Mandić, djelatnik osječke marketinške i tech agencije ReRoot, koji je studentima govorio o gaming industriji i zanimanjima unutar nje.

- Široj je javnosti možda manje poznato da je riječ o jednoj od najbrže rastućih industrija, čiji prihodi iz godine u godinu sve više rastu, te se predviđa da će gaming industrija do 2023. narasti do nevjerojatnih 200 milijardi dolara vrijednosti, što je, usporedbe radi, dvostruko više od profita koji je u protekloj godini ostvarila filmska industrija. Procjenjuje se da je u svijetu 200 milijuna gejmera, a pametni mobiteli samo su proširili taj krug igrača i učinili igranje videoigara dostupnim gotovo svima, bez obzira na godine. Osim same produkcije videoigara, koje čine temelj gaming industrije, razvojem interneta razvile su se i platforme koje prate gaming, a s njima i brojna zanimanja koja su uključena u cijelu priču. Igre poput League of Legends, World of Warcraft ili Call of Duty, koje traju niz godina, nose epitet e-sporta. Ljudi ih igraju profesionalno, natječu se i pritom jako dobro zarađuju. Postoje i oni koji te iste igre ne igraju na visokoj razini i profesionalno, pa su opušteniji i zabavniji, zbog čega imaju široku bazu obožavatelja, koja pak generira jako dobro prihode - objašnjava Mandić, s kojim smo razgovarali u ReRootovu uredu, gdje je na gamingu konstantno angažirano od osam do deset osoba.

Traže se kreativci


- Nismo se htjeli zadovoljiti time da budemo organizacija čiji je glavni fokus organizacija turnira, stoga smo mi u ReRootu htjeli proširiti cijelu priču i postati content creatori koji su prisutni 365 dana godišnje. Širok je spektar zanimanja koja su u to uključena, od social media managera, grafičkih dizajnera, videoeditora, content creatora ili pak režisera i voditelja kada su u pitanju live eventi... Naš community trenutno najviše gradimo kroz igru Call of Duty: Warzone, što nam je priskrbilo veliku bazu obožavatelja i svrstalo nas među 500 najpopularnijih kanala u svijetu na platformi Trovo, koja ima nekoliko stotina tisuća streamera - dodaje Mandić.

- Pomalo nevjerojatno zvuči podatak da pojedinci danas izvrsno zarađuju igrajući videoigre. Posao iz snova, reći će mnogi. To je jednostavno realnost, a, osim toga, da ilustriram koje je dimenzije cijela stvar poprimila, svjetska prvenstva u igrama poput LoL, Fortnitea i Dote imaju milijunske nagradne fondove, i to u dolarima. To je, dakle, golema industrija, i mi smo prepoznali potencijal koji se u njoj krije. Na početku je sve počivalo na entuzijazmu, no shvatili smo, vrlo brzo, da je potencijal zaista velik i da se tu može graditi zanimljiva poslovna priča, tako da nastavljamo s tim, pregovaramo sa sponzorima koji će pratiti našu priču te se sve više širimo. No, kao i u svemu, ništa se ne događa preko noći - napominje Mandić.



Ivan Alilović
Od garaže do američkog tržišta
Jedan od predavača u sklopu Globalnog tjedna poduzetništva bio je i Albert Gajšak, 22-godišnjak iz Karlovca, vlasnik tvrtke CircuitMess, koji je poduzetnički put započeo u garaži, a danas svoje proizvode izvozi u Sjedinjene Američke Države. Gajšak je dobro poznat na svjetskoj sceni, a bavi se dizajniranjem elektroničkih igračaka koje djecu potiču na ulazak u STEM svijet. Spencer, Ringo, Nibble proizvodi su koji motiviraju djecu i odrasle da razvijaju vlastitu tehnologiju i pritom nauče ponešto o programiranju, elektronici, strojnom učenju i brojnim drugim temama. - Želim poručiti da se svijest o poduzetnicima i poduzetništvu treba promijeniti jer mnogi poduzetnike percipiraju kao ljude koji voze skupe automobile i sav profit zadržavaju za sebe. Želim ljudima pokazati da to nije tako, da poduzetništvo može biti jako lijepo iskustvo za sve, i za poslodavce i za zaposlenike. Poduzetništvo nije bauk i mlade trebamo ohrabriti i poticati da uđu u poduzetničke vode - poručio je taj uspješni mladi poduzetnik.

Ključno je biti zanimljiv kako bi se privuklo što više publike
Industrija gaminga zahtijeva veliku dozu kreativnosti, ključno je biti zanimljiv kako bi se privukla publika, i nije jednostavno pronaći osobe takvoga profila. To je velik izazov jer je prvi i osnovni preduvjet da osoba voli videoigre. Može ona biti odličan videoeditor ili grafički dizajner, no presudni su afiniteti za igre. Diploma je pokazatelj dobrih navika, da osoba može u kontinuitetu dobro raditi, no da bi se u ovom poslu postiglo nešto više, potrebno je konstantno raditi na sebi i biti kreativan, stoga smo mi otvoreni za svakoga tko ima dobru ideju i vidi potencijal u gamingu i takve osobe pozivamo da nam se pridruže... U konačnici, većinu naših ljudi odabrali smo na temelju njihove ljubavi prema igrama, a potom su kod nas prolazili edukaciju i obuku. Naravno, puno je tu i samostalnog rada u slobodno vrijeme, jer jedino se tako može napredovati - objašnjava Mandić.

200

mlrd. dolara do 2023. predviđena je vrijednost gaminga

Možda ste propustili...

VEĆINA WEB-STRANICA NAJVEĆIH HRVATSKIH KOMPANIJA ENERGETSKI JE NEODRŽIVA

Internet je četvrti najveći zagađivač okoliša u svijetu

NA KOCKI IM JE KONKURENTNOST I RAST

Europske banke zahtijevaju status strateškog sektora

Najčitanije iz rubrike