Autoglas
FIAT TIPO CROSS 1.6 MJT

Fiatov adut se spremno natječe s kompaktima
Objavljeno 19. listopada, 2021.
I dok manji brat Fiat 500 svjesno stavlja stil i emocije na prvo mjesto, jaka strana Tipa je protuvrijednost za novac

Fiat Tipo prostrani je hatchback s pet vrata s pristojnom količinom standardne opreme, pa se na tržištu natječe s kompaktima kao što su Kia Ceed, Hyundai i30, Renault Megane, Ford Focus, Opel Astra... Prije točno godinu dana Tipo je redizajniran, dobio je nove i modernije motore, a najveća je novost povišena izvedba Cross, koja je nastala prema istom receptu kao i superuspješna Panda Cross.



S ostalim modelima iz ponude dijeli novu prednju masku, na kojoj je najnoviji logo tvrtke u obliku natpisa Fiat, prednja i stražnja svjetla, koja su sada potpuno LED, redizajnirane branike, novu vanjsku boju i dotjeranu paletu alu-naplataka. Testni automobil bio je u novoj, toscana zelenoj, boji.


Puno prostora


Iznutra zapravo promjene nisu velike, ali iznenađuje kako promjena boje i teksture plastičnih elemenata i nove presvlake stvaraju potpuno novi i elegantniji ambijent. Kožom presvučeni upravljač je elegantniji, kompaktniji i bolje sjeda u ruke. Iza njega vozaču je na raspolaganju kombinacija analognih i digitalnih instrumenata, a na sredini je armature 7,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir kompatibilan s Android Autom i Apple CarPlayom, također i u bežičnom načinu rada.

Sigurnosni paket čini a advance Driver-Assistance Systems (ADAS), s inovacijama kao što su prepoznavanje prometnih znakova, kontrola traka, pomoć Attention Assist, automatsko dugo svjetlo i pomoć pri mrtvim kutovima. Paket opreme Cross donosi mnogo, od vanjskih detalja u izgledu brušenog aluminija, 17-inčnih aluminijskih naplataka do 7-inčne digitalne instrumentne ploče i 7-inčnog središnjeg multimedijskog zaslona, automatske klime, električnog paketa i onoga što ne piše na popisu opreme – pregršt zabave na asfaltu i izvan njega. Prostora ne nedostaje ni sprijeda ni straga, gdje će se i dvometraši sasvim ugodno smjestiti.


Ugodan i precizan


Dok je benzinska ponuda potpuno revidirana ugradnjom turbobenzinskih motora generacije FireFly, turbodizeli Multijet su osnaženi i usklađeni s ekonormom Euro 5D Final. Na testu smo imali model s 1,6-litrenim turbodizelom, koji sada ima 10 KS više, a već na prvi okret ključa razvidno je kako su u Fiatu slušali sugestije vozača i znatno pojačali zvučnu izolaciju i smanjili vibracije iz motornog prostora. Motor rado prima gas, sasvim solidno "zakucava" leđa u naslon sjedala, a 6-stupanjski mjenjač je precizan, brz i bez otpora pri mijenjanju brzina. Pametnom vožnjom prosjek potrošnje teško da će dostići šest litara. U vožnji je ugodan i s vrlo preciznim upravljačem. Iako povišen, Cross se ne ljulja, na zavojitim cestama stoji ravno, gotovo poput svijeće i drži se asfalta kao zalijepljen. Zahvaljujući većoj udaljenosti od tla neće se buniti ni na neki light izlet izvan asfalta.


S ovom novom verzijom Fiat je pronašao kariku koja mu je nedostajala u kompaktnom segmentu, i ponovno gurnuo Tipo u središte zanimanja. Nažalost, dostupan je samo u verziji hatchback s pet vrata, ali ne i kao karavan; šteta, jer je sada pravi lovac na poglede i vrlo zanimljiv izbor za pojedince i obitelji koje vole aktivno provoditi vrijeme.



Mato Pavličević
VIŠI 7 CENTIMETARA
Verzija Cross ima četiri centimetra viši razmak od tla uz dodatak “cross” detalja, počevši od zaštitnih lukova blatobrana, crossoverskih pragova, zaštitnih elemenata na prednjem braniku, prednje i stražnje zaštite podvozja, krovnih nosača, kao i većih guma za još robusniji izgled. Zbog višeg klirensa i krovnih nosača, od standardnog je modela ukupno viši sedam centimetara. Što se tiče prtljažnog prostora, on je pristojnih 440 litara. Cijena Fiata Tipo Cross je 171.418 kuna, odnosno 174.906 kuna za testni model.

17

inča imaju naplatci na Tipo Crossu, a pokazali su se odličnima



6

stupneva ima mjenjač - precizan, brz i bez otpora pri “šaltanju”

Pametnom vožnjom prosjek potrošnje teško da će dostići šest litara na 100 kilometara