Zdravlje
SAVJET AKO NE VOLITE VJEŽBE I SPORT

Kalorije možete potrošiti i uz kućanske poslove
Objavljeno 20. rujna, 2021.
Penjanje uz ljestve i silazak s njih, kao i hodanje uz i niz stepenice pojačava izdržljivost

Kućanski poslovi nose mnoge koristi kao i svaka druga fizička aktivnost koja može potrošiti kalorije, istegnuti mišiće te vratiti njihovu snagu radite li to pravilno.



Liječnici upozoravaju da čak i kratkotrajne vježbe mogu poboljšati razinu tjelesne kondicije i zdravlje, posebno u osoba koje tek počinju s tjelovježbom. Naravno da na taj način nećete istesati tijelo do savršenstva ako uz umjereno vježbanje ne uvedete zdravije i umjerenije prehrambene navike. Pospremanjem i čišćenjem svojeg doma možete potrošiti velik broj kalorija, a oboje je usporedivo s manjim treningom. "Prosječnim čišćenjem stana možete lako izgorjeti više kalorija nego za vrijeme kratkog vježbanja", kaže fitness trener Henri Ciplajevs, koji svim skepticima poručuje da ne podcjenjuju korist koju bi mogli imati od ovih neomiljenih kućanskih poslova.

Najbolji način da se prisilite na pospremanje vlastitog doma je da pustite glazbu koja vam odgovara i usput pomalo zaplešete pa ćete jedva i primijetiti da zapravo čistite stan. To je izvrsna alternativa ako niste skloni bavljenju nekim sportom. Uostalom, bolje je kretati se onako kako vama odgovara nego se prisiljavati na tjelovježbu koja vam je odbojna. Želite li imati ravan trbuh, možda bi bilo bolje da prošećete nego da prionete trbušnjacima. Vrijeme hodanja možete rascjepkati u razdoblja od deset minuta ili duže. Nakon završetka radnog dana pješačite ili prošećite na svježem zraku umjesto da se odmah nakon dolaska u stan bacite na sofu. Naravno, u međuvremenu vam neće škoditi napravite li nekoliko čučnjeva, sklekova ili trbušnjaka. Hodanje može biti odlična pomoć kod mršavljenja, uz pravilnu prehranu, a uvijek se preporučuje i bavljenje dodatnom fizičkom aktivnošću, odnosno vrstom tjelovježbe koja će pomoći u sagorijevanju masnoća. Brzo, energično hodanje preporučuje se kao kardiovježba tijekom koje se troše kalorije.

U danu ima puno kratkih razdoblja ‘praznog hoda‘ tijekom kojih možete napraviti nekoliko jednostavnih vježbi, primjerice dok čekate da vam zakuha voda u aparatu za kavu. Kada je posrijedi pospremanje stana, količina masnoća koju izgorite radeći jednostavne poslove iznenađujuće je velika. Tako se, primjerice za vrijeme čišćenja prozora, može potrošiti i 320 kalorija na sat ako posao obavljate intenzivno.

Penjanje uz ljestve i silazak s njih, kao i hodanje uz i niz stepenice pojačava vašu izdržljivost, a pokreti koje činite dok nastojite dosegnuti gornji dio okna prozora da biste ga očistili djeluju kao svojevrsno istezanje. Da biste očistili donji dio prozora, ponekad ćete se morati sagnuti, a zatim ponovno ustati kako biste ih do kraja ‘izglancali‘, što ima učinak poput čučnjeva u teretani. Želite li pospremanjem stana potrošiti još više kalorija, imajte na umu da 15 minuta čišćenja izgara oko 200 kalorija, a snažno čišćenje pločica u istom vremenu može potrošiti 75 kalorija, pri čemu jačate i bicepse.

Jasminka Knežević
Čak i kratkotrajne vježbe mogu poboljšati kondiciju i zdravlje, posebno ako tek počinjete s tjelovježbom

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike
DanasTjedan danaMjesec dana
1

SAVJETI PRIPREMITE SAMI KOD KUĆE

Čaj kao lijek: Protiv upala koje nose zimski dani

2

U JESEN MNOGI DONOSE ODLUKE O ZDRAVLJU, OD KOJIH JE NAJBOLJA POSVETITI SE TJELOVJEŽBI

Trebat ćete nekoliko tjedana da prihvatite sebe kao osobu koja vježba i koja se brine za svoje tijelo

3

PRIPREMA OBROKA

Znate li na kojim je uljima najbolje pripremati hranu?