Osijek
KUPCI PROSVJEDUJU

Dezinfekcija ruku je obvezna, a što s kolicima za kupce?
Objavljeno 15. rujna, 2021.
Košare u trgovačkim centrima najčešće su prljave i prašne, a nerijetko su i pune smeća koje ostave kupci

I dok se sve glasnije raspravlja o obvezi nošenja maski te obveznom dezinficiranju ruku na ulazima u trgovačke centre, odgovorni u prodajnim prostorima ne vode računa o osnovnoj higijeni košara i kolica u koje kupci stavljaju svoje proizvode. Upozorila nas je na to i Osječanka Đ. O. (podatci poznati redakciji) čija je objava o prljavim košarama u koje se stavljaju namirnice izazvala niz komentara, i to uglavnom istomišljenika.



Broj kupaca


Ne moramo točno niti precizirati o kojim se trgovačkim centrima radi kad je gotovo u svima situacija ista. Naravno, dio je odgovornosti i na samim kupcima koji, ako im se prospe namirnica ili na neki drugi način uprljaju košaru, ostave je ispred blagajne. Činjenica je da nijedan trgovac nije u mogućnosti ići od kupca do kupca i pratiti u kakvome su stanju košare, no prašina koja se sliježe na košarama u nekim trgovačkim centrima pokazatelj je da nije samo stvar u neodgovornim kupcima, nego u nemaru prodavača, odnosno voditelja trgovačkih centara.

- Nije mi jasno da se nitko o tome ne brine, a istovremeno traže od nas obveznu dezinfekciju ruku u prodavaonicama. To nije u redu – zaključuje Đ. O., a s njom se slažu i brojni drugi koji su bili u prilici ostaviti namirnice u košarama. Nakon što je nastupila pandemija koronavirusa, za kupce su košare postale obvezne jer se brojem košara kontrolirao broj dopuštenih kupaca u trgovinama.

Svjesna je toga i predsjednica Centra za edukaciju i informiranje potrošača Tanja Popović Filipović, koja kaže da osobno nije naišla ni na jednu prodavaonicu, odnosno trgovački centar, gdje košare "blistaju".

- Doista nije ugodno ostavljati proizvode u takvim košarama, no, nažalost, taj problem nije reguliran u Zakonu o potrošačima. Mi, s jedne strane, kao kupci imamo određene obveze i odgovornosti, no nemamo zakonsko pravo imati čistu i dezinficiranu košaru. To nije isključivo vezano ni uz pandemiju koronavirusa, jer bi košare uvijek morale biti čiste, ali sad je posebno izraženo, jer kupci, kako imaju obveze, očekuju i odgovornost s druge strane, odnosno poštovanje higijene i dezinfekcije. upozorava Popović Filipović. Dodaje kako je vidljivo da su košare u nekim trgovačkim centrima prčljave i prašne danima pa i tjednima, što pokazuje da odgovorni nemaju naviku očistiti košare bar na početku radnoga dana.

Odgovor obvezan


Predsjednica CEIP-a stoga savjetuje kupcima da upute pisane prigovore trgovačkim centrima koje posjećuju i gdje uočavaju takve nepravilnosti.

- Na pisani prigovor kupac mora dobiti odgovor i bilo bi dobro da svi krenemo razmišljati u tome smjeru, odnosno upozoravamo nadređene u trgovačkim centrima i vjerojatno će se tada situacija promijeniti. Razumijem da imaju nedostatak radne snage, no trgovački se centri moraju pobrinuti da potrošači koji im ostavljaju novac i kod njih kupuju budu zadovoljni, odnosno da dobiju onaj minimum koji od njih samih traže - naglašava Popović Filipović.

Koronavirus, valja naglasiti, ne bira mjesto, a i sve odluke Stožera civilne zaštite još podrazumijevaju opću dezinfekciju.



Marija Mihelić
IPAK POSTOJE I SVIJETLI PRIMJERI
Dodajmo tek da je situacija s košarama potpuno drukčija u jednom trgovačkom centru u južnom dijelu grada gdje se košare, kako neslužbeno doznajemo, peru i dezinficiraju dva puta dnevno. Tamošnji su voditelji svakako primjer da je unatoč gužvama i velikome broju kupaca te manjku osoblja ipak moguće održati higijenski minimum predmeta koje kupci svakodnevno uzimaju u ruke. U ostalim prodajnim mjestima, čini se, ne preostaje ništa drugo nego dezinficijske maramice koje imamo kod sebe koristiti za čišćenje i prostora za odlaganje proizvoda i ručki.

Možda ste propustili...
Najčitanije iz rubrike