Autoglas
UNATOČ ZELENOJ PORUCI SAJMA

Aktivisti su napravili pravi kaos na ulicama
Objavljeno 14. rujna, 2021.
Prosvjednici vjeruju da autoindustrija pridonosi klimatskim promjenama i žele okončati prodaju benzinaca i dizelaša

Aktivizam je poželjan u razvijenim i svjesnim društvima, ali sve mora imati svrhu i mjeru. Unatoč novom konceptu i "zelenoj" poruci ovogodišnjeg IAA, nekoliko skupina za zaštitu okoliša organiziralo se u savez pod nazivom "Pijesak u motoru". Minhenska policija rasporedila je tisuće policajaca kako bi prosvjede usmjerili u pravom smjeru, ali neki od prosvjednika su ipak uspjeli napraviti kaos. Aktivisti su paralizirali promet na autocestama oko Münchena, vješajući bannere i sebe na nekoliko mostova iznad najfrekventnijih prometnica. Ceste su morale biti blokirane, što je dovelo do potpune obustave prometa.



Petnaest aktivista Greenpeacea stajalo je do visine prsa u jezeru nasuprot zgrade salona. Podizali su transparente u kojima su tražili da se više učini u borbi protiv klimatskih promjena. Prosvjednici također vjeruju da automobilska industrija pridonosi klimatskim promjenama i žele da prodaja benzinskih i dizelskih automobila brzo završi.

Dijalog da, nasilje ne


Protivnici IAA demonstrirali su zbog "drugačije mobilnosti". Prosvjednici su, između ostalog, nosili plakate s prikazima šumskih požara i poplava te tekstove poput "Klimatska kriza počinje ovdje". Kažu kako žele gradove bez automobila, dobro razvijen i besplatan sustav javnog prijevoza i zamrzavanje izgradnje novih autocesta. Udruga autosektora VDA suprotstavlja se tim kritikama. "IAA pokazuje put do klimatski neutralne mobilnosti", kaže predsjednica VDA-e Hildegard Müller. "Također razgovaramo s ljudima koji imaju drukčije mišljenje. Tražimo da uđemo u dijalog i odbacujemo nasilje i prisilu", dodaje. I tu nije kraj glavoboljama za autoindustriju.

Aktivistima je odgovorio i Herbert Diess, izvršni direktor Volkswagena, drugog po veličini svjetskog proizvođača automobila. Dies je rekao da Volkswagen, ali i ostale kompanije puno čine kako bi cjelokupna industrija krenula na električnu mobilnost. "Uistinu mi nije jasno zašto su se proizvođači automobila našli na meti aktivista. Mislim da bi im bilo bolje bijes usmjeriti, zbog proizvodnje nafte, prema državama poput Saudijske Arabije", poručuje Diess.

Poluvodiči...


Iako su se proizvođači u početku brzo oporavili od prošlogodišnjih zatvaranja salona i tvornica, pandemijski porast potražnje za kućnom elektronikom doveo je do globalnog nedostatka računalnih čipova koji prijeti usporavanju oporavka autoindustrije. Nedostatak poluvodiča natjerao je proizvođače automobila diljem svijeta da smanje proizvodnju, uključujući General Motors, VW i Stellantis. Kao rezultat toga očekuje se da će prodaja automobila još neko vrijeme ostati ispod razine prije pandemije. U Njemačkoj su registracije novih automobila u kolovozu pale za 23 % na godišnjoj razini. U Francuskoj su bile 15 % niže, a u Kini, najvećem svjetskom tržištu automobila, prodaja je vidljivo izgubila zamah. Ne zaboravimo i to da se iza brda valja nedostatak prirodnog kaučuka nužnog za prozvodnju pneumatika i gumenih dijelova, pa nam se samo ostaje nadati kako će ovaj ružni košmar ipak u neko razumno vrijeme prestati.




Mato Pavličević
NEIZVJESNO DIJELJENJE
Ono što je "donio" COVID je da se sve manje spominje "ekonomija dijeljenja". Prije pandemije promišljatelji budućnosti automobilske industrije bili su uvjereni da će sve manje ljudi kupovati automobile. Modeli za car sharing bili bi u modi, a ljudi koristili aute samo kad su im potrebni. Ta ideja nije potpuno nestala – žurba u razvoju i komercijalizaciji samovozećih taksija još je prisutna ​​- ali prihvaća se i to da je pandemija osvijestila ljude da privatni prijevoz ipak zadržava neke jasne prednosti.

23

posto smanjila se prodaja auta u kolovozu u Njemačkoj

15

posto niža je prodaja u kolovozu bila u Francuskoj

Nekoliko skupina za zaštitu okoliša organiziralo se u savez pod nazivom ‘Pijesak u motoru‘