Ekonomija
KONKURIRAJU ZA "DIGITAL FEMALE LEADER AWARD 2021"

I tri Slavonke ruše stereotipe da je ICT "muška" industrija
Objavljeno 9. rujna, 2021.
Za priznanje ženama iz digitalne industrije natjeèu se i èetiri menadžerice iz HT-a, tri su Slavonke
BRANKA BAJT, POŽEGA

Pozivam sve mlade žene da budu hrabre i ustrajne

 

Branka Bajt direktorica je Sektora za brand u Hrvatskom Telekomu. “Što je zadatak teži, uspjeh je draži”, to je stav koji, kako sama kaže, najbolje opisuje njezin životni put i poslovnu karijeru. Kao mlada poduzetnica s diplomom sociologije i magisterijem ekonomije, neko vrijeme živjela je u Americi, a nakon povratka u Hrvatsku radila je u vodećim hrvatskim brending i marketinškim agencijama, da bi od 2013. godine počela uspješnu karijeru u HT-u.



Kolege i suradnici kažu kako Branka uvijek stoji iza svog tima, da je nepresušan izvor energije i pokretačka sila. Tome svjedoči i nominacija za Digital Female Leadership Award 2021. Nominirana je za pokretanje platforme “Virtualni stadion”, jedinstvenog digitalnog projekta gdje je u povodu Eura 2020. svaki navijač hrvatske nogometne reprezentacije pjevajući stih neslužbene himne hrvatske nogometne reprezentacije “Igraj, moja Hrvatska” mogao zauzeti svoje mjesto na tribinama i sudjelovati u snimanju najduže navijačke pjesmu na svijetu.

- Nominacija možda jest individualna, ali je doživljavam kao priznanje timskom radu za izvrsnu izvedbu originalne ideje oko koje su se angažirali ljudi svih dobi diljem Hrvatske. Rezultat je devet sati duga pjesma u kojoj je strastveno sudjelovalo više od 8400 navijača. Živimo u digitalnom okruženju, imamo znanja i vještine o kojima do još prije nekoliko godina nismo ni sanjali, a mi u Hrvatskom Telekomu želimo pronaći rješenja i pružati brojne mogućnosti kako bismo društvo u kojemu ćemo živjeti sutra već danas učinili boljim, naprednijim i zanimljivijim - kaže Branka Bajt o nominaciji, pri čemu se osvrće i na svoje požeško podrijetlo i slavonsku dominaciju u ovom međunarodnom izboru.

- Stihovi “Pjevaj majko ratara i bekrija pjesmu onu što nam život vara...” svima su nam poznati i srcu prirasli, ali Slavonija se i na digitalnom planu ima čime ponositi. No šalu na stranu. Činjenica da tri nominirane u međunarodnom digitalnom natječaju brane slavonske boje dokazuje da se upornošću, radom, prepoznavanjem pravih ideja, otvorenošću novim tehnologijama uz popriličnu dozu tvrdoglavosti i nepokolebljivosti može uspjeti u digitalnom businessu, te da taj, kao i ICT sektor, nije područje u kojemu uspijevaju samo muškarci. Zato sve mlade žene koje žele uspješnu karijeru u ICT/STEM-u pozivam da budu hrabre, ustrajne, da vjeruju u sebe i da nikada ne odustaju. Cure, inatite se kao što se Slavonija inati - poručila je Branka Bajt, brand direktorica Hrvatskog Telekoma.

MIRELA SERTIĆ JANKOVIĆ, POŽEGA

Najbolje je ondje gdje kolege i rastu zajedno

 

Mirela Sertić Janković voditeljica je Odsjeka za digitalni marketing i produkciju Hrvatskog Telekoma.



Karijeru je započela kao novinarka srednjoškolka na Radiju Požega, a nastavila ju je za vrijeme studija na Radiju 101, OTV-u, Hini i Obiteljskom radiju, a potom u odnosima s javnošću i marketingu radeći u Europapress Holdingu, Medijskoj mreži, Cinestaru i na HRT-u.

- U Hrvatskom Telekomu vodim veliki tim kreativaca koji svakodnevno osmišljava kampanje kojima se digitalnim kanalima približavamo našim korisnicima. Nikada nije dosadno! Sudjelujemo u kreiranju digitalnih proizvoda i na kraju im dajemo konačan izgled pri čemu su nam korisnici stalno na prvom mjestu, a njihove želje i potrebe u fokusu. Korisničko iskustvo, a posebice digitalno, danas definira uspješnost i zato je nužno da ga karakterizira praktičnost, brzina i kvaliteta. Ponosna sam da sa svojim timom doprinosim tome - kaže Mirela. Njezin tim djeluje unutar Odjela za digitalno poslovanje i surađuju s kolegama iz svih ostalih područja, što drži kao prednost jer su na izvoru informacija.

- Nominacija me je jako razveselila jer pokazuje da je osim poslovne dimenzije prepoznat i ljudski, osoban pristup i da su najbolje organizacije one u kojima kolege ne rade samo zajedno, već i rastu zajedno. Veseli me činjenica da su mnoge kolegice i kolege karijeru započeli radom u kontaktnom centru i rasli do visokih menadžerskih pozicija i što se radi u kompaniji koja prepoznaje i vjeruje u svoje zaposlenike. Također, nominaciju doživljavam i kao prepoznavanje našeg zajedničkog rada i pristupa koji počiva na stalnoj brizi za korisnike. Hrvatski Telekom je velika kompanija s 2,3 milijuna korisnika mobilne mreže i 700 tisuća fiksne mreže, a naša želja je svakome omogućiti moderne digitalne usluge dostupne na nekoliko klikova. Poput primjerice Moj Telekom aplikacije preko koje se mogu plaćati računi, koristiti razne pogodnosti, a koju trenutno koristi više od pola milijuna aktivnih korisnika. Pritom, najviše zadovoljstvo vidimo kod korisnika naših digitalnih kanala - kaže naša sugovornica, koja je slavonskih korijena, iz Požeštine...

- Onako lokalpatriotski, moram priznati da me raduje što je u kompaniji puno Slavonaca. A kako smo lider i iznimno uspješna kompanija, onda si ponekad umišljam da je to baš zato jer nas je puno koji smo rasli na čvarcima, dobroj kobasici i kulenu, rajčici iz bakina vrta, a prvo vino koje smo kušali bilo je ono iz didina vinograda - uz osmijeh kaže Mirela.

NATAŠA MALIĆ, NOVA GRADIŠKA

U ICT/STEM-u dobra je budućnost za djevojke

 

Nataša Malić direktorica je Sektora za planiranje i inženjering pristupne mreže Hrvatskog Telekoma.



Završila je Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu, a nakon kratke znanstvene karijere na Sveučilištu u Zagrebu kreće put realnog sektora i zapošljava se u Ericssonu Nikoli Tesli u kojemu se u 17 godina karijere bavi raznim “G tehnologijama”, surađuje s operatorima u Hrvatskoj, srednjoj Europi i šire te upoznaje sa zahtjevima krajnjih korisnika telekom usluga.

Posljednje tri godine to iskustvo koristi i na radnom mjestu gdje sa svojim timom, koji je omogućio i prvu 5G mrežu u Hrvatskoj stavljajući je tako uz bok modernim svjetskim državama, planira lokacije gdje će se proširivati i graditi mobilna i fiksna mreža te osigurati maksimalne performanse.

- Tehnika je mjesto gdje se rađaju nova tehnološka rješenja koje Telekom onda ugrađuje u svoju pristupnu mrežu. Svaki novi G i svaka optička nit koju HT izgradi prolazi prvo kroz naše ruke. Naravno, surađujemo s mnogim područjima unutar kompanije, što posao čini raznolikim jer je potrebno zadovoljiti puno korisničkih zahtjeva gdje sve treba širiti mrežu, no na kraju se taj dogovor pretvori u konkretan plan koji se onda šalje u izgradnju - kaže Nataša

Puno rade i na optimizaciji mreže kako bi korisnici imali najveće brzine za mobilno surfanje i najkvalitetniju uslugu, što je potvrđeno i brojnim međunarodnim priznanjima za najbolju mobilnu mrežu.

- Već godinama tako dobivamo Ookla i umlaut certifikate koji skupljaju podatke iz mreže preko tehnoloških parametara i koji izravno odražavaju korisničko iskustvo i činjenicu da je HT mreža najvećih brzina i najboljeg pokrivanja - kaže naša sugovornica te poziva djevojke da hrabno zakorače u ovo područje.

- Ako promotrimo odnos broja kolega i kolegica u tehnici, kolege su puno zastupljeniji jer se tehnika uvijek smatrala muškim zanimanjem, no imamo sve više kolegica u timu, što nas jako veseli. Raste i broj direktorica u tehnici, pa nas je trenutno čak tri od šest direktora u tehnološkom području. Nije loše za malu Hrvatsku, a i dobar je znak da se u ICT/STEM-u itekako može tražiti i naći dobra budućnost za djevojke - ističe

Mama joj je Slavonka, iz Nove Gradiške, pa je djetinjstvom vezana za mnoga ljeta provedena na trgovima, u dvorištima i vrtovima grada i okolnih naselja.

- Danas volim otići i posjetiti te krajeve, pa često razmišljam kako stanovništvu poboljšati uvjete za život i rad osiguravanjem kvalitetnog interneta, jer bez interneta nema toliko potrebne digitalizacije društva - kaže Nataša.



Dario Kuštro
Možda ste propustili...

VIŠAK SVINJETINE NA TRŽIŠTU EU-a ZBOG POREMEĆAJA U TRGOVINI S KINOM

Neke zemlje potiču i plaćaju izlazak iz proizvodnje

NA AGRIFISH VIJEĆU MINISTARA

Hrvatska zatražila povećanje potpora