Autoglas
30 GODINA SURADNJE MAZDE I BOSEA

Jedinstvena audiorješenja za većinu Mazdinih modela
Objavljeno 7. rujna, 2021.

Otkada su Mazda i Bose prije 30 godina prvi put počeli zajedno raditi na trećoj generaciji Mazde RX-7, dvije su tvrtke nastavile surađivati ​​na inovativnim vrhunskim rješenjima ozvučenja koja pridonose vrhunskom doživljaju vožnje. Snaga zvuka i užitak u vožnji zajedno daju izvanredno i zanimljivo iskustvo i emocionalni utjecaj koncerta uživo u vlastitom automobilu.



Snažan bas i impresivan zvuk - to su zahtjevi koje su sebi postavili audioinženjeri koji su radili na Mazdi RX-7 FD. U potrazi za iznimnim audioperformansama koje bi mogle odgovarati ovim premium standardima, tim koji je vodio Ryoji Oe naišao je na Boseov sustav Acoustic Wave Cannon. Sustav za reprodukciju basa koji se sastoji od cijevi dugačke 3,6 metara sa snažnim niskotoncem pružio je upravo ono što je Mazda tražila, a dvije su tvrtke počele raditi integrirajući tehnologiju zvučnika u automobil. I dok se zadatak u početku činio nepremostivim, genijalan sustav preklopa i zavoja omogućio je inženjerima Bosea i Mazde da upakiraju dugu cijev u stražnji dio automobila bez kompromisa s prostorom ili kvalitetom zvuka. "Tehnologija Acoustic Waveguide i RX-7 stvarali su glazbu bez napora", prisjeća se Mike Rosen, glavni inženjer u Bose Automotive Systems, koji je bio uključen u projekt; uspjeh koji je započeo tekuću misiju donošenja vrhunskog zvuka u mnoge Mazdine modele.

Jedna od izazovnih prekretnica na ovoj cesti bila je Mazda MX-5. Pružanje izvrsne kvalitete zvuka u kabrioletima kada je krov spušten bio je izazov za proizvođače automobila i dizajnere zvuka diljem svijeta, no Mazda i Bose došli su do inovativnog rješenja. EQ prekidač automatski prilagođava postavke zvuka kada je krov spušten, a UltraNearfield zvučnici ugrađeni izravno u naslone za glavu sjedala omogućuju impresivno iskustvo slušanja, čak i kad je krov otvoren.

Najnovija generacija Mazdinih automobila doživjela je još jedan napredak, u gotovo svim modelima počevši od Mazde3 2019., niskotonci su premješteni iz prednjih vrata u bočne stranice ispred njih. Ovaj novi položaj ne samo da oslobađa prostor za veće pretince u vratima, nego pridonosi i boljem zvučnom doživljaju, jer se energija basa reflektira od poda, pregradne stjenke i bočnih stranica istovremeno.



Milan Bugarić