Autoglas
SEDAM SJEDALA

Juriš Dacie Jogger na zahtjevni C-segment
Objavljeno 7. rujna, 2021.
Ovaj svestrani obiteljski automobil ispunjava sve kriterije spajajući duljinu karavana, prostranost monovolumena i izgled SUV-a

S Joggerom Dacia spremno juriša na C-segment. Dacia je odlučila osvježiti svoj obiteljski model i opremiti ga sa sedam sjedala. Ovaj svestrani obiteljski automobil ispunjava sve kriterije spajajući duljinu karavana, prostranost monovolumena i izgled SUV-a. Jogger nudi najbolji omjer cijene, prostranosti i svestranosti.



Jogger će isprva biti dostupan s dvjema opcijama motora: novim benzinskim motorom TCe 110 i benzinsko-plinskim motorom TCe 100 ECO-G, a 2023. ponudu će proširiti hibridnom tehnologijom. Narudžbe se primaju od studenoga 2021. u 30 zemalja (prije svega u Europi, ali i u Turskoj, Izraelu i naknadno u Maroku). Dacia Jogger stiže u prodaju u svim državama u veljači 2022.


Tri reda sjedala


Prednji profil Joggera ističe se širokom i prepoznatljivom maskom, snažnim blatobranima koji guraju kotače prema uglovima karoserije i isklesanim vodoravnim poklopcem motora. Kotači postavljeni u ravnini s blatobranima i stražnji spojler zaslužni su za dinamičan izgled, a okomita stražnja svjetla pridonose širem dojmu prtljažnika. Opremljen je velikim kotačima (660 mm) i gumama visokog profila, zbog kojih djeluje robusno. Velik međuosovinski razmak (2,9 m), prostor za glavu od 912 mm i okomiti stražnji kraj (okomita stražnja svjetla, iznimno širok poklopac prtljažnika i niski utovarni prag) zaslužni su za obilje putničkog i prtljažnog prostora. Produljena stražnja vrata i linije bočnih prozora (40 mm) olakšavaju pristup i boravak na stražnjim sjedalima. S duljinom od 4,55 m, Dacia Jogger najdulji je model u ponudi marke.

Sjedala su oblikovana tako da pruže odgovarajuću potporu vozaču i putnicima. Vozač tako može podesiti visinu sjedala (+/- 35 mm) i visinu (+/- 2,1°) i dubinu (+/- 25 mm) upravljača, a na raspolaganju mu je i središnji naslon za ruke s pretincem (uz doplatu).

Dacia Jogger može prevesti do sedam odraslih putnika. U drugom redu smještena je klupa za tri osobe preklopiva u omjeru 2/3: 1/3, a u trećem redu dva su preklopiva sjedala koja se mogu i izvaditi. Dacia Jogger ima obujam prtljažnika 1819 litara, kada su sva sjedala preklopljena. Uz 4,55 m duljine i izdašan međuosovinski razmak od 2,9 m, Dacia Jogger najprostraniji je model na tržištu. Drugi i treći red sjedala imaju jednaku razinu udobnosti, kao i količinu prostora za noge i koljena. Pristup trećem redu sjedala u Dacii Jogger iznimno je jednostavan zahvaljujući sklopivom drugom redu sjedala. Prostor za glavu (855 mm) i koljena (127 mm) u trećem redu jedan je od najvećih na tržištu osobnih vozila za sedam putnika, što znači da se ondje može udobno smjestiti dvoje odraslih putnika.


Novi motori


Dacia Jogger dolazi s novim benzinskim motorom i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. TCe 110 je jednolitreni, trocilindarski turbomotor s izravnim ubrizgavanjem koji razvija 110 KS (81 kW). Zahvaljujući aluminijskom bloku motora teži manje, a okretni moment od 200 Nm pri 2900 okr./min zapravo ga čini najsnažnijim motorom u ponudi Dacie Jogger. Novi TCe 110 izdvaja se i tehničkim poboljšanjima, kao što su veća snaga, manja potrošnja goriva i niže emisije CO2. Njegova varijabilna faza otvaranja ventila, pumpa za ulje promjenjiva obujma i uporaba različitih visoko učinkovitih materijala pridonijeli su snažnijim performansama i manjoj potrošnji goriva. Ugrađena ispušna grana, filtar krutih čestica i središnja brizgaljka pomažu smanjiti emisije CO2. Benzinski motor TCe 110 stoga nudi najnapredniju tehnologiju za vrhunski doživljaj vožnje i najbolju ravnotežu performansi i potrošnje.

Dacia je jedini proizvođač koji u svim svojim modelima nudi benzinske i dvogorivne (LPG) motore s oznakom ECO-G. Budući da se ti motori ugrađuju izravno u tvornici, kupcima je zajamčena sigurnost i pouzdanost. Razdoblje jamstva proizvođača, servisni intervali, troškovi servisa i kapacitet prtljažnika jednaki su onima inačice s benzinskim motorom.

Potrošnja 1-litrenog motora ECO-G 100 u mješovitom ciklusu vožnje (WLTP) kreće se oko 7,6 l/100 km. Prosječne su emisije inačice s benzinsko-plinskim motorom za 10 % niže od onih ekvivalentne benzinske inačice. Štoviše, s benzinsko-plinskim pogonom moguće je povećati doseg na 1000 km zahvaljujući dvama spremnicima: 40-litrenom spremniku plina i 50-litrenom spremniku benzina.



Milan Bugarić
// PREMIJERA //
PRAKTIČAN I MODULARAN PRTLJAŽNIK
Prtljažnik ima do 708 litara (VDA) u izvedbi s pet sjedala i 160 litara (VDA) u izvedbi sa sedam sjedala, a kad je treći red sjedala preklopljen, obujam iznosi 565 litara. Budući da je prtljažni prostor visok (661 mm) i dugačak (1150 mm), preklapanjem jednog od sjedala iz trećeg reda u njega će bez problema stati dječja kolica ili dječji bicikl. Jednostavnim uklanjanjem trećeg reda sjedala cijela obitelj imat će dovoljno prostora za svu opremu za izlete, alat ili pak za kućnog ljubimca. Kako bi prijevoz i pohrana različitih predmeta bili jednostavni i sigurni, prtljažni prostor opremljen je elastičnim trakama i četirima prstenovima za pričvršćivanje tereta. Ondje se nalazi i 12-voltna utičnica. Dacia Jogger ima tri kukice za vješanje: dvije u prtljažniku i jednu na suvozačkom mjestu. Savršeno rješenje za odlaganje ručne torbice!

PUNO MJESTA I U TREĆEM REDU
Neke inačice opremljene su sklopivim stolićima i držačima čaša za putnike u drugom redu. Stolići se mogu produljiti do 70 mm kako bi odgovarali potrebama svih putnika. Drugi red opremljen je i dvjema ISOFIX pričvrsnim točkama za dječje sjedalice. Putnici u trećem redu uživat će u pojedinačnim sjedalima, naslonima za ruke i velikom bočnom prozoru za prozračivanje i bolji pogled na cestu. Sve tri klupe ovog sedmerosjeda imaju vlastito stropno svjetlo. Visina sjedala (+55 mm) između prvog i drugog te trećeg (+25 mm) reda sjedala pruža još veću udobnost za putnike straga.