Objavljeno 31. kolovoza, 2021.
Prije 30 godina na utrkama izdržljivosti premijeru je imao Peugeot 905, a sada je na ceste stigla brutalna hiperjurilica Peugeot 9X8
Već više od 210 godina marka Peugeot ispred je svog vremena - predviđa promjene u ponašanju i utire put novim rješenjima za mobilnost. Sport Automobile izvanredan je tehnološki laboratorij koji Peugeotu pruža idealnu podlogu za istraživanje i kojim potpuno ispunjava svoj potencijal za razvoj inovacija. Riječ je o Peugeotu 9X8, novom hiperautomobilu predstavljenom početkom ljeta, koji će uskoro sudjelovati na utrkama izdržljivosti.
Trideset godina prije, 1991., upravo su u modelu Peugeot 905 utjelovljeni pionirski duh i vrijednosti marke - učinkovitost, stav i emocije - koje su joj omogućile da se prilagodi svim revolucijama u posljednja dva stoljeća - industrijskoj, tehnološkoj, političkoj, društvenoj, digitalnoj i sada ekološkoj. Sve je to utkano u DNK marke Peugeot.
Izdržljivost
U veliku suvremenu avanturu Peugeot je na utrkama Le Mans i Endurance krenuo početkom 90-ih. Tada se Peugeot, kao službeni tim, vratio na stazu Circuit de la Sarthe. Marka je s modelom Peugeot 905 ušla na svjetsko prvenstvo sportskih automobila (World Sportscar Championship, WSC, također poznat pod nazivom Championnat du Monde d’Endurance) i, naravno, sudjelovala u utrci 24 sata Le Mansa.
Modelom Peugeot 905 marka je jasno pokazala da želi pobijediti u legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. Razvojni program tog sportskog prototipa počeo je u prosincu 1988. Kad je vozilo predstavljeno, u veljači 1990., najprije je izazvalo estetski šok - bilo je inovativno pa se isticalo potpunom vizualnom pročišćenošću i prednjim dijelom tipičnim za modele Peugeota u to vrijeme. Peugeot 905 sustigao je standarde Formule 1 jer je njegova šasija bila izrađena od karbonskih vlakana i osmišljena u suradnji s Dassaultom, a pokretao ga je 3,5-litreni motor V10 s 40 ventila i 650 KS.
Između 1990. i 1993. redali su se uspjesi. Marka se s modelom Peugeot 905 izjednačila s proizvođačima koji inače sudjeluju u utrkama izdržljivosti, ne samo s Porscheom i Jaguarom nego i s oštrim konkurentima kao što su Toyota i Mazda. Za Peugeot je 1992. bila ključna godina jer je tada imao dva cilja: osvojiti naslov svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora i ostvariti pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa. Zbog utrke 24 sata Le Mansa na automobilu su napravljene velike promjene: uklonjeni su prednji spojler i krila na blatobranu, a stražnji spojler je premješten.
Odvažnost
Tim Peugeota postigao je izvrsne rezultate tijekom sezone 1992. te je osvojio naslov svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora za 1992. Cilj je postignut. Godine 1993. osvojena su tri prva mjesta s tri modela Peugeot 905 na utrci 24 sata Le Mansa. Ti su naslovi bili veliko priznanje marki i njezinim timovima.
Nakon modela Peugeot 905, pa 908, iz razdoblja od 2007. do 2011., Peugeot najavljuje svoj snažni povratak na scenu utrka izdržljivosti modelom Peugeot 9X8.
Na stražnjoj se strani nalazi veliki difuzor uokviren istančanim linijama koje privlače poglede i natpis kojim se ističe najveća inovacija na modelu 9X8 – nema stražnjeg spojlera! Dok su drugi odabrali pridržavati se tih propisa na konzervativniji način, timovi Peugeota odlučili su se za odvažnost i inovativnost.
Što se tiče motora, odabran je hibridni pogon, koji spaja benzinski motor V6 s dvostrukim turbopunjačem od 500 kW (680 KS), koji pokreće stražnje kotače, i električni motor/generator od 200 kW (270 KS), koji pokreće prednje kotače. Propisima se uređuju precizna ograničenja u radu sustava, što hibridnim automobilima omogućuje da imaju pogon na sva četiri kotača; definira se prag za povrat energije na prednje kotače i propisuje da prosječna ukupna snaga koju postiže pogonski sklop ne smije premašiti 500 kW (680 KS). Stoga je hibridna tehnologija istodobno velika prednost, jer omogućuje da se iskoristi pogon na sva četiri kotača, ali i veliki tehnički izazov, s obzirom na složenost upravljanja sustavom pogonskog sklopa.
Upravo to zanima marku Peugeot, koja je posvećena ubrzanoj elektrifikaciji svoje game te neumorno potiče ambiciozan tehnički razvoj i prikuplja nevjerojatna iskustva na natjecanjima. U konačnici, program 9X8 trebao bi koristiti budućim električnim vozilima marke Peugeot.
Milan Bugarić
ZNAČENJE NAZIVA PEUGEOT 9X8
Kod modela 9X8, početni broj 9 označava izuzetna natjecateljska vozila, poput Peugeot Endurance 905 (1990. – 1993.) i 908 (2007. – 2011.), što su proizvođačeva dva ikonska vozila utrke Endurance. Slovo X označava tehnologije pogona na sva četiri kotača i hibridnog pogona, koje ima novi hiperautomobil, koji se u natjecateljskom dijelu nastavlja na strategiju elektrifikacije marke. Broj 8 dio je svih naziva aktualnih modela Peugeot: 208, 2008, 308, 3008, 5008 i, naravno, modela Peugeot 508, na kojem je nedavno radio isti tim inženjera i dizajnera kao i na ovom hiperautomobilu te je prvi model koji nosi oznaku Peugeot Sport Engineered. Peugeot 9X8 dio je strategije Neoperformansi, a čiji je cilj ponuditi učinkovitije i odgovornije performanse, kako na serijskim vozilima tako i u svijetu sportskih natjecanja.
SPORTSKI DUH, ZNANJE I STRUČNOST
U modelu Peugeot 9X8 sjedinjuje se sportski duh, tehnološko znanje i stručnost, učinkovitost i stilsku izvrsnost. Kao i model 905 prije 30 godina, model 9X8 preuzima suvremena estetska obilježja specifična za marku: riječ je o istančanom, profinjenom i elegantnom automobilu koji pobuđuje emocije i utjelovljuje brzinu. Na njemu se odmah primjećuju svjetlosni potpisi sprijeda i straga, s tri linije koje podsjećaju na pandžu lava. Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se strukturiranim linijama. Retrovizori su stopljeni sa šasijom, koja gotovo ne pruža nikakav otpor zraku.