TvObzor
RAZGOVOR: VJERAN RUBEŠA - DOBIE

Moje pjesme pune su energije i emocija
Objavljeno 20. kolovoza, 2021.
Imao sam priliku susresti se s Pet Shop Boysima tijekom njihovog boravka u Zagrebu, a razgovori su bili vrlo zanimljivi i poučni, upravo u smislu procesa stvaranja glazbe

U svijetu elektroničke glazbe izvan granica Hrvatske Dobie je dobro poznato ime. Iza tog pseudonima krije se producent, glazbenik i aranžer Vjeran Rubeša, koji iza sebe ima brojne suradnje s producentima i umjetnicima iz cijeloga svijeta, kao što su Jean Clemence, Trento i Brutu Music. Njegova najnovija suradnja s američkim vokalistom i tekstopiscem Xavierom Claytonom počela je početkom ove godine, i rezultirala je singlom “Drowning”, kombinacijom dancea, popa, progressive housea i EDM-a. Dobie je nedavno objavio još jednu pjesmu, naslovljenu ‘’Funkupa’’, u suradnji s nizozemskom ekipom koju čine Brutu Music, Skinny Scotty i Queen Minerva. Osnovna ideja četvorke, kaže Dobie, bila je izmiješati deep house, house, funk i rap, kako bi je “ambijentalno zacrnili” i dobili alternativni zvuk. Što nam je još ispričao Dobie, pročitajte u nastavku.



Možeš li se ukratko predstaviti našim čitateljima?



- Rođen sam u Zagrebu, djelom Slavonac, po baki iz Pleternice. Odmalena sviram klavir, dobrovoljac, pripadnik ZNG 91., radim u IT industriji, a 2016. zaplivao sam u svjetske glazbene vode.

Učenje i igra


Kada se rodila tvoja ljubav prema glazbi? Je li od početka odmah bila u pitanju elektronika?



- Prisutna je od malena, slušajući pretežno strano, tipa The Rolling Stonese, Solomona Burkea, Tinu Turner i Jimija Hendrixa, koje su slušali moji roditelji. Odrastanjem i razvojem novih žanrova, elektronska glazba privlači moju pozornost i uvelike mijenja moj način slušanja. Započinjem slušati muziku analizirajući je, tipa upotreba određenog zvuka klavijatura, određenih kombinacija te uočavam matrice koje kasnije počinjem razumijevati korištenjem klavijatura. Moj je stric bio profesor glazbene kulture, pa je kod njega bilo mnoštvo instrumenata, što mi je bilo zanimljivo. Nakon tri godine privatnih sati klavira dobivam i prve klavijature te počinje moja igra i učenje, ali ne i neka ambicija za glazbenu karijeru, posebice kod nas gdje su tada na takve gledali čudno. Započinje rat i tu nestaju bilo kakve glazbene ambicije.

Koji su te glazbenici i producenti tijekom godina posebno inspirirali?



- Lista je poveća. Jean Michel Jarre, Kraftwerk, Robert Miles, Depeche Mode, Pet Shop Boys, Ultravox, Front 242, Trevor Horn, Paul van Dyk, Tiesto, Johann Sebastian Bach, Ludovico Einaudi, Terry Riley, Philip Glass… Ne bih rekao da su bili toliko inspiracija koliko baza za učenje i razumijevanje. Imao sam priliku susresti se s Pet Shop Boysima Chrisom Loweom i Neilom Tennantom tijekom njihovog boravka u Zagrebu. Razgovori su bili vrlo zanimljivi i poučni, upravo u smislu procesa stvaranja glazbe, jer cijeli taj proces nije imao veze s njima već producentima, primjerice Trevorom Hornom.

Postoji li neka priča iza tvoga umjetničkog imena?



- Kada sam krenuo u umjetničke vode, nizozemski producent Brad Grobler uputio me, a među inim uputama bilo je i umjetničko ime. S obzirom na to da na mojem imenu stranci “lome jezik” isto sam morao izostaviti te sam odabrao ime Dobie, kao skraćenicu naziva Doberman, jer sam i sam vlasnik dobermana. Tim više, u svojoj glazbi mogu naći dosta poveznica s karakterom dobermana, jer pjesme su pune energije i/ili emocija.

Zarazna energija


Kako je došlo do suradnje s Xavierom Claytonom, i kako je raditi s njime?



- Do suradnje je došlo slučajno, ali to mogu pripisati i svojem prijašnjem radu. Nazvao me producent Brutu Music kako ga je kontaktirao prijatelj Clayton koji ima nekoliko tekstova koje želi uglazbiti, tako da vuče više na EDM. Kako je Clayton preslušao moje pjesme, pitao me jesam li zainteresiran za suradnju. U tom trenutku nisam niti znao tko je Clayton te sam zamolio Brutua da mi pošalje materijale kako bih poslušao i provjerio da li se mogu naći u tome. S obzirom na to da su mi se materijali svidjeli javio sam Brutuu da sam zainteresiran, na što je on mene pitao znam li tko je Xavier Clayton. Rekoh da nemam pojma. Clayton je jedan od kreatora megahita “The World is Mine” s Davidom Guettom. Isto tako napisao je i “Tribal Dance” za 2 Unlimited. Njegov glazbeni portfolio je impresivan. S druge strane, običan je čovjek koji voli glazbu i svoj posao u istraživačkom laboratoriju, vesele je naravi, autor nekoliko knjiga, izuzetno nadarena i kreativna osoba zaljubljena u Dubrovnik. Suradnja je vrlo jednostavna ako ga možeš pratiti. (smijeh) Dogovori su brzi i jednostavni, ideje su nam kompatibilne. Njegova energija je impresivna i pomalo zarazna.

Kako je nastala pjesma “Drowning”?



- Pjesmu sam napravio prije nekoliko godina. S obzirom na melodiju i topline, razmišljajući o vokalu “u glavi sam čuo” muški afroamerički sjetan vokal te sam se bacio u potragu zajedno s producentom Groblerom, no sve što smo našli nije odgovaralo tom glasu iz moje glave, tako da sam u tom trenutku pjesmu stavio na “standby”. Kad mi je Clayton dostavio svoje vokale - to je bilo to! Poslao sam mu “Drowning”. S obzirom na to da mu je pjesma “sjela” na prvu, za dva dana mi je dostavio tekst i rekao da je sutra u studiju i snima vokal. Nisam imao neku posebnu uputu za tekst, ali to je ta Claytonova čarolija; osjetio je pjesmu, napisao tekst i otpjevao je.

Uskoro će svjetlo dana ugledati još jedan plod vaše suradnje, pjesma “Again”.



- “Again” je meni osobno nešto posebno, Claytonov vokal, melodija... S jedne strane vrlo jednostavno, s druge vrlo emotivno otpjevano. Osim original mixa, nisam odolio napraviti još i orkestralnu verziju, s obzirom na to da je spoj Claytonovog glasa i klavira nešto posebno. Službeno izdanje možemo očekivati u rujnu. Pjesma je sjetna, nostalgična i emotivna, s porukom da treba izbjegavati bivše ljubavi, jer ljudi se ne mijenjaju, emotivna bol ostaje i boli. Pjesma je plesna, vjerujem da će biti dobro prihvaćena od publike.


Što nam, pak, možeš reći o pjesmi “Funkupa”?



- We’re gonna funk you up! (smijeh) Pjesma je projekta “Kinky House”, budućeg albuma producenta Brutu Musica, Trentoa i mene. Većina pjesama je bazirana na deep houseu, houseu i funky žanru te su lirski eksplicitnog sadržaja. Posebnost pjesme alternativna je osobnost iste. Različiti glasovi, trenuci jednostavnih sintesajzera, harmi, praćeni apsolutnom težinom retroplesnog ritma, sve to naginje u korist jedinstvenog izraza i neobično ovisničke alternativne glazbe. Na pjesmi smo radili Brutu Music, Skinny Scotty, Queen Minerva i ja. Posebno bih istaknuo Scottyja kao jednog od prvih repera iz Europe koji se probio na američkoj sceni 90-ih.

Posebni ljudi


Jesi li zadovoljan prvim recenzijama i reakcijama publike na “Drowning” i “Funkupa”?



- Recenzije kao dio kritike uvijek su dobrodošle i rado ih čitam/slušam, ali publika je ta koja daje zadnju riječ. Iako na recenzije gledam kao na bitnu stavku, a iste su i više nego pozitivne za “Funkupa”, meni osobno draže su reakcije publike, jer to što radim ne radim za sebe, nego za publiku. Povratne informacije od publike su pozitivne, za njih je to bilo neobično iznenađenje. Većina komentara svodi se na: “Ovo je ludo!”, što samo potvrđuje to iznenađenje koje je koherentno sa recenzijama koje su definirale pjesmu kao alternativnu. Slično je i s “Drowning” koja je recenzirana od više portala. Publiku koja sluša EDM najviše je povukao drop u pjesmi, koji je svojevrsna dizalica te lead koji sve ponovno spušta.

Na što si najponosniji iz svoje dosadašnje karijere?



- Glazbena postignuća od raznih prvih mjesta na top-listama stavio bih na treće mjesto, a na prvo mjesto stavio bih ljude koji su dio cijele priče i bez kojih Dobie ne bi postojao. Riječ je o ljudima iz svijeta glazbe, oni nisu megazvijezde, ali su veliki ljudi. Veliki su zbog svoje jednostavnosti, ljubavi, skromnosti, zahvalnosti i spremnosti pomoći idejom, prijedlogom i svojim privatnim vremenom. Stoga, oni su moje najveće postignuće u zadnjih pet godina. Ti, za mene posebni ljudi i prijatelji, su Gordan Topić Nia, Grobler, Trento, Brutu Music, Clayton i mnogi drugi glazbenici. Na drugo mjesto stavio bih svoju prvu pjesmu “My Everything”, koja je 2017. u Nashvilleu bila jedna od pobjedničkih pjesama u EDM žanru, uz žiri koji su sačinjavali ljudi iz magazina Rolling Stone, Warner Music Groupa, Epic Recordsa, Atlantis Recordsa i RCA Recordsa.

Koji su tu planovi za ostatak 2021.?



- Ostatak 2021. je doslovno ludnica. Imam dvanaest otvorenih projekata, novi pristižu. Istaknuo bih suradnju sa našom Midnight Ellom, te prvu uplifting trance pjesmu na hrvatskom jeziku, remix njene pjesme “Znaš da budni smo”. Dogovaram suradnju s Dallas Recordsom u Zagrebu. Povrh svega, kao grupa Universal Flow (Trento & Dobie) završili smo trance set. Vlastite trance pjesme koje trenutačno uvježbavamo s obzirom na to da se dijelovi pjesama izvode uživo na klavijaturama, što će biti svojevrsna atrakcija jer se to rijetko viđa u trance žanru. Na nastupima možemo osigurati i live izvođenje naših vokalnih pjesama u kojima su vokali Myra Bro i Grobler, MC-ija (Grobler) te plesačice i video VJ. Sve u svemu, vrlo atraktivno i rijetko viđeno, i što je bitno, maksimalno napucano energijom. Osim vlastitih pjesama izvodimo i naše produkcijske bootleg trance remiksove pjesama “Blue Monday”, “Una Mattina”, “Insomnia”, “Pjanoo”, “Requiem” te MashUp-Hands Up. Tko izdrži taj tempo, dugo će pričati o tome! (smijeh)n

Razgovarao: Danijel MIKLIĆ
Možda ste propustili...

“TVOJE LIVE ZVUČI POZNATO” - JOKER UKRADI U SEDMOJ EPIZODI

Antonija Šola pomrsila planove Alenu Bičeviću

SATIRIČNA KOMEDIJA “IZA KULISA”

Jedinstven prikaz pandemije putem umjetnosti

JOLE KAO GOST PANELIST U ‘’TKO TO TAMO PJEVA?’’

Atmosfera me potpuno obuzela, stvarno sam uživao

Najčitanije iz rubrike